Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SNART SKJER DET GARDERMOEN :-) ŠKODA NORGE MED EKSKLUSIV FØR-PREMIERE 12. JANUAR

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 26. november 2019, klokken 20:14

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Se nyheten fra Broom, 19 minutter gammel.

Norske kunder skulle få unik mulighet – så kom det en kjedelig e-post...

https://www.tv2.no/a/11038737/

Guardian

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 03. desember 2019, klokken 15:12
Regner fortsatt med at det er fordi VW skal vise frem ID.4 i slutten av fenruar. De ønsker de ikke fokus på Vision iV... men det kan også hende at de ønsker å selge flere ID.3.

Enig, tror både Skoda Norge og fabrikken gjerne ville vise den frem, men at hierarkiet i VW har satt ned foten. Syns de skal ha for forsøket selv om det ble et skuffende utfall.

Electric cars in Norway

Enig, tror både Skoda Norge og fabrikken gjerne ville vise den frem, men at hierarkiet i VW har satt ned foten. Syns de skal ha for forsøket selv om det ble et skuffende utfall.
[/quote]

Men både trist og flaut da.....

Electric cars in Norway

12 kommentarer til nå på denne TEK nyheten og her tenker jeg det tar skikkelig av....

Kopi fra en jeg likte - he he tull og tøys....

"Konspirasjonsteori: vw vet at elbiler selger bra i Norge men id3 er ikke utsolgt enda så de vil ikke at folk skal se elbilen til skoda slik at mest mulig går for id3"



Dette er jo en trist sak som bilbransjen taper omdømme på...

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/xPzd7G/skoda-kansellerer-norsk-verdenspremiere-pa-vision-iv

Sandvika

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 03. desember 2019, klokken 17:59
12 kommentarer til nå på denne TEK nyheten og her tenker jeg det tar skikkelig av....

Kopi fra en jeg likte - he he tull og tøys....

"Konspirasjonsteori: vw vet at elbiler selger bra i Norge men id3 er ikke utsolgt enda så de vil ikke at folk skal se elbilen til skoda slik at mest mulig går for id3"



Dette er jo en trist sak som bilbransjen taper omdømme på...

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/xPzd7G/skoda-kansellerer-norsk-verdenspremiere-pa-vision-iv
Finnes det dekning premisset om at vw foretrekker å selge id3 over Vision?

tornaldo

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 03. desember 2019, klokken 17:56
Enig, tror både Skoda Norge og fabrikken gjerne ville vise den frem, men at hierarkiet i VW har satt ned foten. Syns de skal ha for forsøket selv om det ble et skuffende utfall.

Men både trist og flaut da.....
[/quote]

Hva er så veldig flaut? Møller har sikkert jobbet hardt for å få til dette med visning i Norge, og sikkert blitt lovet at det skulle gå i orden. VAG/Skoda har sikkert snudd på flisa i ettertid. Jeg skulle gjerne sett bilen i januar, men lever greit med å se den senere. Vi snakker om en bil som ikke leveres til kunder før om et år.

Drama queens....  ;)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

batterimannen

Kanskje vi må begynne å sende sinna-mail til VAG  :P
VW må sikkert lansere bilene sine først, så de kan vise handlekraft etter dieselgate :police:
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

lirekassa

Eneste dette forteller meg er at jeg må ta senere lovnader rundt levering med en stor klype salt. Eller vil vel heller si at det understreker det, for jeg har vel lært såpass om denne bransjen allerede.


Ledam

Dette virker utrolig useriøst. En førpremiere i Norge nå, må jo bety at premiere er i nærmeste framtid. Men nå er det usikkert om bilen er ferdig.
Her har folk betalt for å stå i reservasjonskø på en bil som en bilfabrikk planlegge å lage. Den skal til og med ha drift på alle hjulene, og ha tilhengerfeste. Sensasjon. Men de klarer ikke å vise hvordan bilen ser ut, og de kan heller ikke si når folk kan kjøpe bilen. Da kan de vel heller ikke invitere folk til å reservere bilen.
   

Pingle

Sitat fra: Ledam på fredag 06. desember 2019, klokken 23:40
Men de klarer ikke å vise hvordan bilen ser ut, og de kan heller ikke si når folk kan kjøpe bilen. Da kan de vel heller ikke invitere folk til å reservere bilen.
Det er vel dessverre slik elbilverden er her til lands.
Har bestilt model y. Har ikke sett den. Mens Skoda har vist frem et konsept med antall liter bagasjerom for konsept (coupe), vet jeg bare antall kubikkfot opp til taket på tesla model y, og har et virkelighetsfjernt håp om takstativ. Og bestillingsprisen min endres med dollarkurs.

Jeg holder en knapp på at Skoda her prøvde å snike foran id4 i køen for presentasjon/posisjon i et viktig marked, mens storebror kremtet og sa at det kom ikke på tale. I den grad jeg kan gjette på hva som skjer i vag-systemet.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

navyelsen

Dette har jeg hatt mistanke om lenge. VW ID.4 blir tilnærmet identisk Vision IV, på samme måte som ID.3 er identisk med Seat el-Born. Bare noen designmessige endringer i fronten og en ny logo.

Har derfor ikke tro på at VW-konsertet kommer til å levere Vision IV før ID.4.
Tror heller at Skoda ble litt overivrige med konseptbilen og selger det velkjente skinnet før bjørnen er skutt.
Tipper vi får se en produksjonsklar ID.4 tidlig neste år, og først en stund etter denne er kommet i salg vil de begynne å selge "billigvarianten" fra Skoda.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

gekko300

I så fall skal man ha en del is i magen som kunde med så mange konkurrenter som kommer i 2020, momsspøkelset fra 2021 og null info fra Skoda. Tror mange vil falle fra Skodas alternativ...

telcontar

I denne prisklassen tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for moms på elbiler. Mange EU land har selv insentiver for få folk til å kjøpe elbiler, da kan de ikke nekte Norge å fortsettte med dette. Det kan dog hende det kommer avgifter på ebiler over en viss prisklasse

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA