Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 er Årets Bil 2020 - flott at det ble en elbil

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 26. november 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

6 timers gammel nyhet fra dinside. Kopi, bilde og lenke under.

Jeg er ikke opptatt av hvilket bilmerke som vant prisen Årets Bil 2020 så lenge det er en ELBIL og i fjor vant jo Jaguar I-Pace årets bil i verden!!  :+1: :+1: lenke nederst.

Så dette er vel spiker`n i kista for de mange diesel og bensinbilene der ute  :D ;D

Kopi:

Overskrift:
Tesla Model 3 er Årets Bil 2020

Suveren vinner!
Model 3 er en gavepakke for nordmenn - mener Årets Bil-juryen. Hele seks av åtte jurymedlemmer mener elbiler er årets store nyhet!

Foto: Jamieson Pothecary

6 TIMER Rune Nesheim


Vi står utenfor hovedkontoret til Tesla på Skøyen. Utenfor står det tre Tesla Model 3 - i fargene rødt, hvitt og blått.

Vi kommer ikke uanmeldt med sprudlevann og plakett. Flere nøkkelpersoner er på plass når prisen for Årets Bil skal deles ut av juryleder Espen Stensrud, fra Aller Media.

En verdig vinner
- Model 3 har tatt Norge med storm, og med denne modellen har Tesla vist at de kan nå de store massene. Bilen er praktisk, forholdsvis rimelig og presterer ikke bare svært godt på rekkevidde, men også på kjøreegenskaper. Model 3 er en ny folkebil - og en verdig vinner av Årets Bil, sier juryleder Espen Stensrud til Dinside.

I forrige uke valgte leserne Tesla Model 3 til sin favoritt. Nå har alle jurymedlemmene Tesla Model 3 på sin liste blant sine tre favoritter. Det overrasker ikke Tesla Norge.

- Dette er veldig gøy. Model 3 er et produkt vi er stolte av, og det er veldig hyggelig å få bekreftet at både folket og juryen er like begeistret som oss, sier en strålende fornøyd Nora Wisløff Egenæs.


Og slik stemte juryen:

Slik stemte juryen:

Rune M. Nesheim - Testansvarlig Dabladet/Dinside.

1 Tesla Model 3
2 Mercedes EQC
3 Peugeot 208

Rune Korsvoll - Motorjournalist Dagbladet/Dinside og Norges medlem av Car of the Year Europe

1 Tesla Model 3
2 Peugeot 208
3 Toyota RAV4

Bård Eker - Industridesigner og eier av Eker Group og Hydrolift.

1 Tesla 3
2 Mercedes EQC
3 Skoda Scala

Molly Pettit - Programleder og racerkjører

1 Toyota RAV4
2 Mercedes EQC
3 Tesla Model

Anders Hovde - Seniorrådgiver I Kantar

1 Mercedes EQC
2 Tesla Model 3
3 Kia E-Niro

Ståle Frydenlund - Seniorrådgiver og testansvarlig i Elbilforeningen

1 Tesla Model 3
2 Mercedes EQC
3 Peugeot 208

Børre Skiaker - Generalsekretær KNA

1 Tesla Model 3
2 BMW 3-serie
3 Skoda Scala

Espen Stensrud - Juryleder og ansvarlig redaktør Dabladet/Dinside /Autofil

1 Tesla Model 3
2 Toyota RAV4
3 Mercedes EQC

https://www.dinside.no/motor/suveren-vinner/71850129



I-Pace er Årets bil i verden 2019:

Under den store bilutstillingen i New York akkurat nå, har nemlig I-Pace blitt kåret til Årets bil i verden. Den vant også kategorien for "grønne biler" og prisen for Årets design. Alt dette kåret av en jury bestående av biljournalister fra hele verden.

Norsk stor-suksess er Årets bil i verden:

https://www.tv2.no/a/10556030/

Vesel

40% av leserne til Dagbladet og Dinside stemte på Model 3. Usikker på om dette er samme kåring eller ei.

Kommer ikke som noen stor overraskelse for meg. Trodde jo det skulle bli den nye Bobla her til lands, bokstavelig talt. Kanskje ikke helt der, men jeg forventa ihvertfall at den soper inn det som er av norske bilpriser.

Jeg kunne knapt vært mer fornøyd med bilen selv. Jeg har gått fra å kjøre 8000 km i året til nå 30-35 000, og jeg må likevel begrense kjøringa. Beste kjøpet jeg noen gang har gjort. 👍👍 👍 👍
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

1317142119

Gøy at en elbil vinner igjen, men at det skal være en form for spiker i kisten til fossile biler kan jeg ikke tenke meg. Tesla som ikke markedsfører bilene sine vil aldri kunne reklamere for dette, så verdien er lik null.

Årets bil, både i internasjonal og nasjonal versjon, har sjelden hatt noen større betydning. Stort sett er det en annen bil enn årets bil som blir toppselgeren i Norge. De får et lite oppsving akkurat i det prisen blir kjent, før salget går tilbake til normalen.

Det er en kåring funnet på av journalister som har hatt lite å gjøre på jobb.

geear

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. november 2019, klokken 16:57
Molly Pettit - Programleder og racerkjører

1 Toyota RAV4
2 Mercedes EQC
3 Tesla Model
Shit påmmfritt! Den hadde jeg ikke sett komme.

Skuffende at hun, som er så motorsportinteressert, velger en gørrkjedelig mini-SUV som årets bil. Ville trodd hun hadde satt mer pris på kjøreegenskapene i både Model 3 og 3-serie. Er det familieetableringen som har tatt henne?  :o

Vesel

Sitat fra: gr på onsdag 27. november 2019, klokken 12:30
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. november 2019, klokken 16:57
Molly Pettit - Programleder og racerkjører

1 Toyota RAV4
2 Mercedes EQC
3 Tesla Model
Shit påmmfritt! Den hadde jeg ikke sett komme.

Skuffende at hun, som er så motorsportinteressert, velger en gørrkjedelig mini-SUV som årets bil. Ville trodd hun hadde satt mer pris på kjøreegenskapene i både Model 3 og 3-serie. Er det familieetableringen som har tatt henne?  :o

Hahaha, stusset over akkurat det samme da jeg gikk over de listene.  :laugh:
Var så underlig at den man skulle tro i juryen skulle være representanten for sportsbilmiljøet, valgte en kjip liten SUV og en Toyota attpåtil.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

hgs

Sitat fra: 1317142119 på onsdag 27. november 2019, klokken 05:27
Tesla som ikke markedsfører bilene sine vil aldri kunne reklamere for dette, så verdien er lik null.

Tesla markedsfører så definitivt bilene sine, og det gjør de særdeles effektivt sammenlignet med konkurrentene. De skaffer seg enormt med redaksjonell omtale, og det er langt mer verdt enn tradisjonell betalt reklame.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Philip Marlowe

Jeg synes det er fint med ulike meninger. Model 3 en fantastisk god bil, men det har blitt alt for mange av dem. Bilen min vekker ikke oppmerksomhet eller gjør noe sinte. De fleste synes bare jeg har valgt en fornuftig bil.

Jeg savner opplevelsene våren og sommeren 2014. Da vinket fotgjengere og syklister til meg, opplevde til og meg at unge jenter plystret etter bilen min. Hadde også artige diskusjoner med sinte dieselhoder. Nå har flere av disse hissigproppene kjøpt seg elbiler, de fleste Tesla. Kjedelig. Det var tider det ......
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

geear

Haha...

Nærmeste du kommer oppmerksomhet for en slik sum penger er ved å kjøpe deg en gammel klassiker, det får oppmerksomhet. Som oftest på positivt vis. Det finnes lite nytt, selv til høyere pris, som henter samme type oppmerksomhet som man kan få med "riktig" klassiker. Takket være oljealderen i Norge kan veldig mange i dag prioritere seg til en Porsche eller Ferrari, så det er liksom ikke spesielt lenger..

Electric cars in Norway

Philip Marlowe: Tenker at kansje en Porsche Taycan kan gi en slik effekt du etterspør ;D den dyreste versjonen...

Daniel_0007

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:18
Philip Marlowe: Tenker at kansje en Porsche Taycan kan gi en slik effekt du etterspør ;D den dyreste versjonen...

Problemet at alle taycan ser ganske like ut, er ikke så mange som ser om det er turbo eller turbo s, med 911 kunne man ihvertfall se om det var turbo med stor rumpe eller gt3 med stor vinge.
Bor man på bærum eller oslo`s vestkant så tror jeg vi får en del taycan etterhvert.
Skal man skille seg ut med elbil er vel heller en rimac bedre valg(vet ikke om er mulig å kjøpe den i det hele tatt)
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#10
Daniel  :+1: ser den - bor slik til jeg også......Men jeg har sett den live på Aker brygge og den var helt rå. Jeg ser ingen problemer ift det.... Sier bare Take my money".... he he...gleder meg til de billigste versjonene om noen år selges mye billigere på Finn.no....  da må jeg bare ha meg en slik en .. da selger jeg kansje glatt min raske tunge mc også. Kan jo kjøre Taycan på banen i steden....

"Problemet at alle taycan ser ganske...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA