Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motstridene informasjon fra JLR om lading av Elbil

Startet av Jagfan, tirsdag 26. november 2019, klokken 14:39

« forrige - neste »

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 16. desember 2019, klokken 18:36
Jaguar får si hva de vil - jeg klattlader stort sett på jobb og holder med mellom 50 og 80%. Wattcat står på 90 % i fall jeg skulle måtte jobbe lenge en kveld eller to på hverandre  :D

På Tech Talken onsdag morgen sa Stephen Boulter at batteriet pr. i dag kun balanseres når det er 100% fullt og tilkoblet en AClader. H264 fikser dette slik at batteriet balanseres uansett batterinivå (men så vidt jeg skjønte fortsatt bare mens det lader på AC).

Opplegget ditt burde med andre ord virke fint når du har installert H264 :)

JaguarNorge

Sitat fra: RayBomb på mandag 16. desember 2019, klokken 17:02
Sitat fra: Tellus på mandag 16. desember 2019, klokken 15:36
...
Å beholde maks regen er alene god nok grunn til å tilby dette.
Ja helt enig. Jeg forventer at Jaguar kommer med en oppdatering som åpner opp for å sette maks SOC.
Dette er et ønske fra mange og vi har pushet JLR om å få denne funksjonen inn i bilen, slik at bilen kan settes opp til å stoppe ladingen til en selvvalgt SoC. Så fabrikken er klar over dette :)


Jagfan

Mitt anliggende var å påpeke at JLR ikke gir konsistent og begrunnet laderåd for I-Pace. De har åpenbart forbedringspotensiale på dette området.
Som ihuga Jaguarentusiast representerer I-Pace en særdeles positiv videreføring av Jaguars tradisjon som førende innen design, teknologi og racing gjennom snart 100 år. At Jaguar slipper en helt ny modell/teknologi som nødvendigvis medfører en del justeringer etterhvert som de får innhentet erfaringsdata, lever jeg godt med.
Hver og en får gjøre sine vurderinger utifra eget ståsted og preferanser. For min del er det uaktuelt å velge en "bilprodusent" som tilbyr "gratis" lynlading.  En strategi som er dømt til å forkorte levetiden på batteriene.
For første gang vurderer jeg faktisk  å beholde et nybilkjøp utover 5-års horisonten. Og med dagens utviklingstempo kan man garantert oppgradere til batterier med mangedoblet energitetthet når garantiperioden utløper, hvis man har behov. Så får tiden vise om jeg og Jaguaren vandrer sammen inn i solnedgangen med redusert kapasitet.
Inntil da tar vi våre turer med innlagt klattlading (regenerering) uten bekymringer for %'er og batteriets helsetilstand:-)
Johannes Nilsen
HSE First Edition, Levert April 2019
XJ-SC, HE 5,3l 1987 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA