Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Justering av dörrar

Startet av Skagget, mandag 23. desember 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

Skagget

Min Th!nk har färdats 1km!

Har fått in 17kwh litium i batterilådan, och tagit en snabb provtur.

Jag har massor att fixa, t.ex. att dörrarna inte går att stänga. De bara studsar upp igen. Ger man bilen en hockeytackling utifrån brukar de dock stängas.
Hur och var justerar jag detta? Nån som haft samma problem som vill peka mig i rätt riktning?
Falköping, Sverige

Think City -99 (Projekt)
Renault Clio Electrique -96
Toyota Prius -10

Svein-O

Jeg har dette fenomenet på sjåførdøren på min. Har ikke gjort noe med det, for når jeg lukker døren «gently» går det fint. Hvis jeg derimot lukker døren med makt, spretter den opp igjen. Så lenge den oppfører seg sånn, er jeg fornøyd. Har tenkt at det aldersbestemt treghet i lukkemekanismen 🤔
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

Skagget

Tack för svaret!

Nu har jag iallafall löst det på min bil. Det slutade med att jag flyttade kroken som låser ska haka ihop med i karossen.

De två skruvarna(TX30) sitter fast i en bricka med gängor i, som passar in i två fyrkantiga hål. Om man vänder på den brickan, så kan man flytta kroken några millimeter längre utåt.
Man måste ta bort plasten vid stolpen med säkerhetsbältet på (eller lossa skruvarna och känna sig fram med handen som jag gjorde) för att komma åt att hålla i brickan bakom.

Efter att jag flyttat kroken var det bara att smörja upp och motionera upp låset ordentligt så började det funka mycket bättre.
Falköping, Sverige

Think City -99 (Projekt)
Renault Clio Electrique -96
Toyota Prius -10

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA