Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Burde jeg kjøpe Twizy i 2020?

Startet av Delorean, lørdag 30. november 2019, klokken 21:49

« forrige - neste »

Delorean

Vurderer Twizy. Liker at den er så liten og minimalistisk. Skal kun brukes til og fra jobb/butikken. Finner ikke så mye på YouTube om norske forhold. Kanskje noen her kan hjelpe?

Er det lett å finne ladere i Oslo (hvis man må nødlade)?
Hvordan er den å kjøre i Oslo på vinter?
Finnes det en adapter for å lade med Schneider EVlink Smart Wallbox?
Er det noen muligheter for å parkere gratis i Oslo sentrum?
Er bilen såpass utdatert at man burde vente på noe nytt?

Setter pris på svar. Er helt grønn på denne bilen.

elektrolux

Twizy er genialt om du ønsker miljøvennlig #bomfrie (sjekk Instagram for flere alternativer) transport.

Vi har utviklet en CE sertifisert overgang for lading av slike kjøretøy: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-lang-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Holraven

Sitat fra: Delorean på lørdag 30. november 2019, klokken 21:49
Er det lett å finne ladere i Oslo (hvis man må nødlade)?
Hvordan er den å kjøre i Oslo på vinter?
Finnes det en adapter for å lade med Schneider EVlink Smart Wallbox?
Er det noen muligheter for å parkere gratis i Oslo sentrum?
Er bilen såpass utdatert at man burde vente på noe nytt?

    I rekkefylgje:
    • Det er høvesvis mange offentlege ladarar i Oslo. Det finst fleire ladestasjons-appar til smarttelefon som syner deg kor dei er. Etter årets innføring av ladeplikt, betaling og makstid er det iallfall mykje lettare i Gamle Oslo. Elles er ikkje «nødlading» noko tema når ein ikkje kan hurtiglade. All lading med ein Twizy må planleggast...
    • Lett som ei trillebår. Viss det er speglblank is eller massiv sno er det sjølvsagt litt utfordrande/morosamt (stryk det som ikkje passar). Men du har altså verken antispinn, antiskrens eller ABS.
    • Sjå svar frå electrolux. Merk at det er to overgangar, ein til å stappe inn i offentlege ladestasjonar og ein til å kople ein eksisterande Type 2-pistol. Eg reknar med den du spesifikt spør om har pistol, men då vil du ikkje kunne bruke samme overgang til dei offentlege ladepunkta.
    • All offentleg parkering er gratis, men ein elbil/firehjulsmotorsykkel må fylgje same reglar som andre bilar. Om det til dømes er «2 timer mot betaling» er svaret «2 timer» sjølv om du står gratis. Og firehjuls elmotorsykkel kan sjeldan bruke motorsykkelparkering, då dei som regel er forbeholdt tohjulingar.
    • Tja. Spørsmålet er om det kjem ein ny tilsvarande bil? Den store utviklinga er nå på fullblods bilar, så eg hadde ikkje rekna med at det kjem eit ras av nye «leiketøy».
    Og elles tilseier min erfaring så langt at det er gull med støykansellerande hovudtelefonar, varm jakke, hanskar, luve og stillongs...
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Holraven

Forresten to ting til du har lyst på:

  • Mikrofiberklut for å tørke dogg - høgst naudsynt
  • PowerBox for å justere regenerering. Hadde sjølv ein uønska skrens i nedoverbakk i går. Slikt kan ein enkelt unngå ved å skru av regenereringa.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

elektrolux

Rart at biler med elmotor har lov å kjøre rundt med påtvungen regen. En av våre ansatte hadde en nifs opplevelse med sin Tesla S på isføre. Klarte å redde seg ut av situasjonen med å aktivere ABS'en
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Delorean


Holraven

Merk at elektriske kjøretøy skal betale for parkering frå 1. mars, men kun 20% av vanleg takst. Bebuarparkering kjem då til å koste 50 kr/månaden.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

elektrolux

Smått e godt, og her er bildet av Solo som jeg har bestilt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA