Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråder i frontrute og fjerning av limte ting?

Startet av Mippen, mandag 25. november 2019, klokken 21:30

« forrige - neste »

Mippen

Jeg har atopass brikke og et parkeringsur som jeg kunne tenke meg å flytte. Problemet er at bilen har varmetråder i frontruten. Vil jeg ødelegge de dersom jeg prøver å fjerne noe eller er de inne i selve glasset?
Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7

Sitat fra: Mippen på mandag 25. november 2019, klokken 21:30
Jeg har atopass brikke og et parkeringsur som jeg kunne tenke meg å flytte. Problemet er at bilen har varmetråder i frontruten. Vil jeg ødelegge de dersom jeg prøver å fjerne noe eller er de inne i selve glasset?
De ligger i glasset og ikke utenpå. Frontruten består av flere lag.

Mippen

Ok, da kan jeg trygt fjerne det som er uten å skade? Jeg har bare litt dårlig erfaring med soting på bakrute og varmetråder der.
Fremtiden er elektrisk.

Typhoon7

Sitat fra: Mippen på mandag 25. november 2019, klokken 22:50
Ok, da kan jeg trygt fjerne det som er uten å skade? Jeg har bare litt dårlig erfaring med soting på bakrute og varmetråder der.
Jeg har fjernet blant annet brikker, dashcam, parkeringsur og oblat fra Sveits (de sitter godt) på biler med varmetråder i frontrute på ulike biler de site 10-12 årene. Det har gått bra.

En frontrute og en bakrute har ulik funksjon og ulik oppbygging.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA