Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software feil!!

Startet av Jarletu, mandag 25. november 2019, klokken 10:26

« forrige - neste »

Jarletu

Hadde problemer med bilen i forrige uke og den måtte selvfølgelig på verksted...
Bilen er nå 5,5 år gammel og det var ikke liv å få i noen av nøkkene, heller ikke om de ble lagt inntil rattstammen.
begynte å funke ved rattstammen etter 5-6 forsøk og fjernkontrollene bare funket ikke.
Bilen ble levert Bilia Drammen (der den er kjøpt ny, og der hvor service de første 5 årene er utført ihht service avtalen jeg kjøpte med bilen).

Resultatet ble feilsøking på bil, funnet feilkoder og da behov for oppgradering av software...


Det ville da si at dette må jeg betale for....ny software på bilen siden den da plutselig hadde feil i software...

Har prøvd å klage til Bilia og BMW men svaret fra Bilia er at dette må jeg betale for.

Noen andre som har samme type feil og måtte betale for retting av det??
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Ove

Jeg er ikke datamann, men software endrer seg vel ikke av seg selv eller degenereres/ruster over tid, så det er vel å anta at det kan skyldes en eller annen softwareoppdatering som er påført av BMW?
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Ferry

Har sw blitt oppdatert noen gang i løpet av de siste fem åra? Hvis ja, så kan du jo reklamere på oppdateringen. Burde gjelde fem år fram fra siste bytte av hw/sw.

Viks

Ville nok reklamert på siste softwareoppdatering. Siden feilen også ligger i PUMA så burde Bilia ha utbedret dette tidligere også..

moonbuggy

Sitat fra: Ove på tirsdag 26. november 2019, klokken 09:45
Jeg er ikke datamann, men software endrer seg vel ikke av seg selv eller degenereres/ruster over tid, så det er vel å anta at det kan skyldes en eller annen softwareoppdatering som er påført av BMW?
En SW oppdatering fra BMW skjer ikke plutselig over natten. Den legges inn via kabel. At et minne mister data, kan skyldes mange ting, f.eks. problemer på nettet mens man lader. Det er en grunn til at man trekker støpselet ved lyn og torden. Er det et engangsfenomen, så kan man kun spekulere i årsak. Skjer det igjen, så kan feilen ligge i bilen....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA