Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Black Friday juks.

Startet av elektrolux, søndag 24. november 2019, klokken 14:46

« forrige - neste »

elektrolux

Sjekket for morro et par produkter hos en velkjent aktør innen netthandel og ser at kaffekvernen jeg betalte 2500 kr for for 2 uker siden, nå koster 2800 kr med Black Friday pris hos samme leverandør.
En Mokkamaster kostet sist uke 1500 hos Jernia, men nå 2000 hos nettaktøren.

Mer om slikt juks her: https://www.dn.no/handel/handel/black-friday/black-week/advarer-mot-bloffesalg-pa-black-friday/2-1-711931

Selv kjører vi Black Friday tilbud på 50% ut måneden på mode 3 kabler, men jukser litt vi også. En må nemlig kjøpe en Zappi eller Easee for å kunne benytte tilbudet og vi har fjernet de mest kostbare Tesla kablene fra butikken. Håper dette er innafor lovverket.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vesel

#1
Bruker Prisjakts prishistorikk til å sjekke om en pris er god eller ei. Lett å finne mye åpenbar snusk med Black Friday, romjulssalg og andre salg der. Pleier også følge med litt på det som er interessant.
For å vite om noe er et godt kjøp kan man spørre seg selv hva man realistisk kunne fått for varen ved videresalg.

For en stund siden leste jeg om et varehus eller en varehuskjede i USA som prøvde å gå bort fra modellen med permanente "salg" og annet detaljhandellureri, og istedet profilere seg som ærlige og transparente, men de måtte gi opp dette forsøket. Folk likte nemlig å bli lurt til å tro de gjorde et godt kjøp, så omsetningen falt dramatisk.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

elektrolux

Stemmer nok det.

Folk kjøper heller en ting til 2000 kr med 70% avslag, enn samme ting uten avslag til 1800 kr.

Prisjakt er dessverre heller ikke uten problemer. Vi får f.eks ikke listet våre produkter der siden vi kjører fastpris. Ser du etter ladestasjon dukker rimeligste alternativ opp med nesten 2x vår pris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vesel

#3
Sitat fra: elektrolux på søndag 24. november 2019, klokken 20:45
Prisjakt er dessverre heller ikke uten problemer. Vi får f.eks ikke listet våre produkter der siden vi kjører fastpris.
Vil Prisjakt virkelige ikke liste butikker hvor prisene ikke endrer seg regelmessig? Forstår jeg det riktig?
Underlig. Vet du hva det begrunnes med?

Varehuset jeg tenkte på er forresten JC Penney.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

elektrolux

De krever en helt egen type prisfil. Nytter ikke å si at vi har kjørt samme pris omtrent siden oppstart i 2012.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Er det ikke bare å sende inn ei slik fil da (antar det er ei kommaseparert liste?), med priser i alle kolonnene de spør etter? Evt. legge på ei krone en måned og ta den bort igjen den neste?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Med litt mer peiling på data skulle nok det fungert.... :-[
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Hvis du har et eksempel på ei slik fil kan jeg se om det er mulig å gi deg noen pekepinn på hvordan det evt. kan gjøres? Ofte er det nok en eksport fra et lagersystem som brukes, men det er helt sikkert mulig å få til tilsvarende med eksport fra et regneark man vedlikeholder manuelt også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#9
Her er mer juks: https://www.nettavisen.no/okonomi/jollyroom-oker-prisen-under-black-week---de-villeder-kundene/3423884639.html

På toppen av det hele sier direktøren følgende:

"Selv om eksemplene over viser noe annet, er målet å være billigst"

I et marked der en er opplært til å ta så godt betalt som det er mulig, i stedet for et lite påslag for å dekke egne utgifter kan dette ha et vist sannhetsgehalt, men det ser i alle fall ikke ut som målet er lavest mulig kostnad for kundene.

Moralen må være å sjekke sluttprisen, ikke avslaget.

F.eks kjører Statoil nå en "kampanje" på Easee ladestasjoner. Problemet er bare at selv kampanjeprisen er dyrere enn det samme ladestasjon koster kjøpt hvor som helst andre steder og montert av elektriker som ikke skriver med gaffel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vesel

Jollyroom pleier vanligvis ikke være billigst, de pleier prise seg nokså langt ned i lista over laveste priser på Prisjakt, ihvertfall på de varene jeg følger med på. Uansett, de hadde ett svært godt tilbud to dager i juli på et utespa jeg liker veldig godt, så da slo jeg til. Måtte reklamere da, for det meste av tilbehøret manglet, vitale deler som filterhus, filter og slange til oppblåsing. Tok dem 7 uker å svare på reklamasjonen, og da ba deg meg på ny liste opp hvilke deler jeg manglet. Mistenker alle på kundeservice var på sommerferie, håpløse greier. :blank: Fant etterhvert ut at jeg kunne reklamere direkte til Bestway, og det var en del raskere og lettere.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA