Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Virtual cockpit plus

Startet av Scoob98, søndag 24. november 2019, klokken 14:02

« forrige - neste »

Scoob98

Hei,
Er det verdt å bestille e tron med virtual cockpit plus? Er usikker selv, hva har dere gjort og hvorfor?
Takk

AJ82

Jeg bruker bare den innstillingen, så for meg er den det.
Prøv bilen og se hva du foretrekker.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Elmic

Hva er forskjellen på cockpit plus kontra standard?
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

tromsø

Bestille også den funksjonen, bra visning og koster ikke så mye.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Sitat fra: tromsø på søndag 24. november 2019, klokken 15:56
Bestille også den funksjonen, bra visning og koster ikke så mye.
Bruker også den visningen. Men synes prisen er absurd høy, nesten prisen av en billig mobiltelefon bare for et litt annet skjermbilde.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Ja, synes det er drøyt å ta ekstra betalt for dette. Det gjør at jeg ikke bestiller det av prinsipp. Uansett må det vel gå an å få det i ettertid om livet som e-tron eier uten Cockpit Plus blir helt uutholdelig  ;)

Scoob98

Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 16:58
Sitat fra: tromsø på søndag 24. november 2019, klokken 15:56
Bestille også den funksjonen, bra visning og koster ikke så mye.
Bruker også den visningen. Men synes prisen er absurd høy, nesten prisen av en billig mobiltelefon bare for et litt annet skjermbilde.
Hvis du ser på prisen på det perspektivet der så virker jo det litt rart, bilen koster i seg selv 500,000. Utstyret audi har brukt tid på å kode koster jo penger, så føler prisen er realistisk, men ja, prisen er ikke fin.

daktari

Sitat fra: Scoob98 på søndag 24. november 2019, klokken 18:06
Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 16:58
Sitat fra: tromsø på søndag 24. november 2019, klokken 15:56
Bestille også den funksjonen, bra visning og koster ikke så mye.
Bruker også den visningen. Men synes prisen er absurd høy, nesten prisen av en billig mobiltelefon bare for et litt annet skjermbilde.
Hvis du ser på prisen på det perspektivet der så virker jo det litt rart, bilen koster i seg selv 500,000. Utstyret audi har brukt tid på å kode koster jo penger, så føler prisen er realistisk, men ja, prisen er ikke fin.
Jeg tenkte på en litt rar sammenligning med f.eks. et dataspill med tonnevis av forskjellige skjermbilder, f.eks. en flysimulator - som koster 500,-
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Scoob98

Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 18:16
Sitat fra: Scoob98 på søndag 24. november 2019, klokken 18:06
Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 16:58
Sitat fra: tromsø på søndag 24. november 2019, klokken 15:56
Bestille også den funksjonen, bra visning og koster ikke så mye.
Bruker også den visningen. Men synes prisen er absurd høy, nesten prisen av en billig mobiltelefon bare for et litt annet skjermbilde.
Hvis du ser på prisen på det perspektivet der så virker jo det litt rart, bilen koster i seg selv 500,000. Utstyret audi har brukt tid på å kode koster jo penger, så føler prisen er realistisk, men ja, prisen er ikke fin.
Jeg tenkte på en litt rar sammenligning med f.eks. et dataspill med tonnevis av forskjellige skjermbilder, f.eks. en flysimulator - som koster 500,-
jaja er lov det

elektro

#9
Sitat fra: Scoob98 på søndag 24. november 2019, klokken 14:02
Hei,
Er det verdt å bestille e tron med virtual cockpit plus? Er usikker selv, hva har dere gjort og hvorfor?
Takk

Synes absolutt det gir en bedre kjøreopplevelse å kunne tilpasse instrumentpanelet. Bruker selv alltid «e-tron» innstillingen. Se bilde under. Så kan man naturligvis mene at det burde vært inkludert, men da hadde sikkert startprisen på bilen vært høyere..

Her er den beste videogjennomgangen jeg fant i farta:
https://youtu.be/0KVoROzICjE
Han viser ikke så godt hvordan man kan få navigasjon som bakgrunn på instrumentene (litt på slutten, men mangler SIM). Man kan naturligvis også vise grafikk fra lydkilde, anropsliste osv.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

janbanan

Jeg forstod slik som at Virtual Cockpit Plus kunne etterbestilles?
(eller er det ønsketenking fra min side)
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Scoob98

Sitat fra: janbanan på søndag 24. november 2019, klokken 20:33
Jeg forstod slik som at Virtual Cockpit Plus kunne etterbestilles?
(eller er det ønsketenking fra min side)

Du kan det men er dyrere.

mortdal

Jeg bruker kun standardvisningen. Er redd dette er et godt eksempel på hva man kan forvente av oppdateringer og funksjonstillegg til Audi sine biler. Hvis det i det hele tatt kommer, må du nok betale godt for det. Audi har jo vært raske og kommet med elbilen litt før de andre, og dermed kunne tatt god overpris så langt, så burde egentlig vært inkludert i prisen at de sender ut litt oppdateringer, tillegg og feilrettinger, mener jeg. Den bærer jo litt preg av raskhet i utviklingen på flere punkter..

Johannes Gjessing

Sitat fra: mortdal på mandag 25. november 2019, klokken 08:13
Er redd dette er et godt eksempel på hva man kan forvente av oppdateringer og funksjonstillegg til Audi sine biler.

Ettersom man allerede nå kan låse opp trådløs CarPlay på 2019 modeller med en enkel eBay-kabel, så tar det neppe lang tid før man også kan låse opp både Matrix lys, Ambiente-belysning i flerfarge, animerte bremselys, virtual cockpit Plus, og andre hardware-uavhengige funksjoner.

Scoob98

Sitat fra: Johannes Gjessing på mandag 25. november 2019, klokken 15:27
Sitat fra: mortdal på mandag 25. november 2019, klokken 08:13
Er redd dette er et godt eksempel på hva man kan forvente av oppdateringer og funksjonstillegg til Audi sine biler.

Ettersom man allerede nå kan låse opp trådløs CarPlay på 2019 modeller med en enkel eBay-kabel, så tar det neppe lang tid før man også kan låse opp både Matrix lys, Ambiente-belysning i flerfarge, animerte bremselys, virtual cockpit Plus, og andre hardware-uavhengige funksjoner.

Kan du isåfall poste om dette senere hvis du får tilgang til dette? Høres jo ganske sykt ut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA