Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lexus UX300e

Startet av daktari, fredag 22. november 2019, klokken 13:13

« forrige - neste »

Tjafsaren

Om dette er tilfelle, så blir vel plutselig Chademo ikke så stort problem lengre?🤔

jman76

Sitat fra: Tjafsaren på mandag 02. november 2020, klokken 09:50
Om dette er tilfelle, så blir vel plutselig Chademo ikke så stort problem lengre?🤔

Det må i så fall karakteriseres som en verdensnyhet.

RJK

Noen må jo få testet den adapteren mot en Leaf...


Toyota kan jo tjene nesten like mye på adapteren som på bilene, om den går sømløst til alle de Leaf'ene som er solgt i Norge og Europa ellers, siden DB sikkert er skyhøyt..


;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

stue

Den "nyheten" ble bare nevnt i en bi-setning i den artikkelen. Men om det stemmer, er det jo meget bra. Gjør bilen mere fleksibel, og future-proof.

Men har ikke klart å finne noen andre artikler som understøtter dette her :)

jman76

Dette adapteret kommer nok uansett når noen ser at det er mulig å tjene penger på det. Blir svinedyrt i starten, men jeg blir veldig overrasket om dette ikke er noe som er ute på markedet med levelige priser om et par år.

kaiat

Jeg tror nok at adapteret kun er ønsketenking hos journalisten som skrev dette. Det er nemlig kun på Insideevs at adapteret er omtalt så vidt jeg kan se.

Det ville vel være like enkelt å bygge inn CCS i bilen i utgangspunktet. CCS-biler som BMW i3 og VW e-Golf solgt på det japanske markedet har f.eks ikke CCS der, men Chademo.

Tjafsaren

Det er det jeg tenker også.. ville plutselig Xpeng G3 vært høyaktuell med sine 80 eller mer kW som den kan ta på Chademo. Samme med dyreste leaf sånn sett.

RJK

Sitat fra: kaiat på mandag 02. november 2020, klokken 14:31
Jeg tror nok at adapteret kun er ønsketenking hos journalisten som skrev dette. Det er nemlig kun på Insideevs at adapteret er omtalt så vidt jeg kan se.

Det ville vel være like enkelt å bygge inn CCS i bilen i utgangspunktet. CCS-biler som BMW i3 og VW e-Golf solgt på det japanske markedet har f.eks ikke CCS der, men Chademo.


Om adapteret er ønsketenkning eller ei, så hadde det garantert vært marked for det utenom bare til denne Lexus'en om det virkelig stemmer at den kommer, og den fungerer mot andre ChaDeMo-biler. Men tror ikke det holder at det kommer om 2-3 år, som en nevnte i et annet innlegg.


Men helt enig i at det er langt mer fornuftig å sette inn CCS fra start av, originalmontert, på alt av Europa-modeller. Å levere bil uten CCS, men med adakter høres bare unødvendig fordyrende ut, og helt tåpelig. Da forteller man jo kunden av man ikke er fremsynt i det hele tatt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA