Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019

Startet av elall, lørdag 23. november 2019, klokken 14:39

« forrige - neste »

elall

Er det flere som har opplevd "gamle" kart på nye Nissan Leaf 2019? Jeg har en 3 mnd gammel Nissan Leaf 2019 62kw. I dag skulle jeg for første gang teste ut navigasjonen.. og opplevde at den ville ha meg til å kjøre utenom en 5km lang tunnel som åpnet for 2 1/2 år siden. Vegen denne vil ha meg til å kjøre på har altså vert stengt i 2 1/2 år. Kan jeg "oppdatere" kartet? Hvordan gjør jeg isåfall det?

Ellers må jeg si at navigasjonen på nye Nissan Leaf virker tungvint iforhold til det jeg var vant med fra min forrige bil, en Mazda 6 2014-modell. Jeg kommer trolig til å bruke Google maps fra telefonen min heretter.

chriso89

Hvorfor ikke bruke google maps på skjermen på bilen da?

elall

#2
Aha, kan jeg det?:) hvordan?
(Som jeg har nevnt i tidligere innlegg fungerer ikke Nissan Connect på min bil. Hverken forhandler eller Nissan kundeservice har klart å få det til. Det er nå opprettet sak på det.. så får vi se hva som skjer. Evt må ny "enhet" installeres i bilen.)

Prøvde forresten å oppdatere kart, men fikk meldingen "Abonnementet for kartoppdateringer er utløpt". Kjøpte min nye Leaf 2019-modell i august. Hvordan fornyer jeg abb?

elall


chriso89

bruker du android eller iphone?


ang app så sliter jeg også. hvor langt har du kommet med app?  ejg har laget konto og får opp i appen men bare ikke noe annet en hvor langt bilen har gått får jeg opp

elall

Android. Jeg får feilmelding når jeg legger til bilen. Etter at Nissan kundeservice prøvde å hjelpe har de klart å gjøre det slik at jeg ikke engang får logget på med min bruker (heller ikke tilsendt nytt passord). Slik har de vert i snart 2 mnd nå. Hverken kundeservice eller forhandler har funnet noen løsning på det.

chriso89

no drit:(   du kan laste ned android auto på mobilen.    da kan du koble til bilen og så kan du få google maps, waze, radio, spotify og slikt i dashbordet:)     du får desverre ikke lastet ned fra google play da den ikke er offisielt ute enda i norge

men du kan laste ned fra apk mirrors.   i google så søker du: android auto apk og så er det øverste linken.   er mye reklame på siden så må bare navigere deg fram og så instalere:)

elall

Takk, det gikk greit å installere. Skal teste ut senere.

chriso89

hvis det ikke kommer opp automatisk.  så i appen på tlf før du kobler til bil trykk setttings og på toppen velg nye utseendet:)  veldig bra

Joltus

Navigasjonen sluttet eg å bruke etter første gang.

Da skulle bilen ha meg til å kjøre gjennom et stykke med skogssti 👏👏

flashback

Også forferdelig irriterende å få varslinger om fotobokser som ble fjernet for 10 år siden.

Nyzeta

Vet at det finnes alternativer, men har noen klart å oppdatere kartet i bilen?
Har prøvd med https://apps.nissan.navshop.com/no_no og med oppdatering i bilen koblet til WiFi.

førstnevnte krever stor USB (32gb) og over WiFi påstår den at kartet har siste oppdatering. Det er jeg ikke helt sikker på om stemmer og hvis det gjør det så er det faktisk på kanten til krise.... (2018 kart)
Bosted: Orkland Nettsted: ChristianJensen.no
El-Biler:
  • Nissan Leaf 2012/24kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2017/30kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2018/40kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2020/62kwh(solgt)
  • Tesla Model 3 SR 2022
  • Mustang Mach E AWD SR 2022

Marius Kotsbak

Sitat fra: Nyzeta på mandag 24. februar 2020, klokken 17:37
Vet at det finnes alternativer, men har noen klart å oppdatere kartet i bilen?
Har prøvd med https://apps.nissan.navshop.com/no_no og med oppdatering i bilen koblet til WiFi.

førstnevnte krever stor USB (32gb) og over WiFi påstår den at kartet har siste oppdatering. Det er jeg ikke helt sikker på om stemmer og hvis det gjør det så er det faktisk på kanten til krise.... (2018 kart)

Fikk du til å oppdatere via USB? Jeg klarte å lagre data fra bilen på USB, men programmet på PC finner ikke USB-stasjonen.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

unik42

Oppdaget selv på biltur i sommer at store deler av E18(?) fra Kristiansand ikke ligger inne oppdatert i Leafen min (2020 E+). Selv når jeg trykket på oppdater står det bare at jeg har nyeste kart.

Så da ble det med Android Auto i stedet, på tross av elendig lyd.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Marius Kotsbak

Hmm elendig lyd? Tror du kan gå inn og bytte/tilpasse stemme og bytte språk om du er misfornøyd med den.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA