Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019

Startet av elall, lørdag 23. november 2019, klokken 14:39

« forrige - neste »

unik42

Problemet er hakking i lyden ved bruk av AA. Det er visst et problem med enkelte telefoner og AA.

Det høres nesten ut som om telefonen overbelastes og lyden stopper opp. Var ikke et problem med uoriginal headunit med AA og Huawei P10 lite telefonen jeg hadde før, men Galaxy A9 og Nissan AA går ikke helt overens.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Re-leaf

Løsningen skal være å bruke USB3 eller USB3.1.
Dette løser problemet med at android auto kobler ut eller lagger.
Rett og slett et ledningsproblem.
Påstår Google.

kaffer

Nissan har desverre valg Tomtom og det er et dårlig valg. Min håndholdte GPS er "oppdatert" og kjører også i naturen. Dette på veier som er ferdigstilt for mer enn et til to år siden.
Det er alltid følgende melding i Leaf'n sitt display "siste versjon".
Aldri mer Nissan!

Marius Kotsbak

Nå får jeg lagret data til USB fra bilen, men "Map update Tool" sier bare at USB-enheten må tilkobles bilen...
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Nyzeta

Hei folkens.

Jeg er ikke her så ofte, men har «kjempet» mot Nissan siden jeg kjøpte bilen og til og med reklamert uten at det her båret frukter. Feilen er at kartet ikke oppdaterer seg og jeg mistenker at det er på serversiden hos Nissan feilen ligger, eller en generell feil i bilens programvare. Sammen med min lokale forhandler Witro har vi meldt fra til ulike instanser hos Nissan men det er lite respons. I over 18 måneder har «teknisk avdeling sett på saken».

Jeg har koblet et speil-accesspunkt mellom bil og nett og logget det som skjer fra bil til nett. Jeg synes nemlig det var rart at «nyeste versjon» meldingen på kartet kom så fort. På programvareoppdatering bruker den litt tid. En sikker overføring sender først en sertifikatforespørsel og siden en OK/NOK. Hvis OK så sendes pakkedata. Dette skjer på programvareoppdatering men på kartoppdateringen kommer en «handshake not ok» som svar til et sertifikat. Dette er fordi sertifikatet i bilen ikke er akseptert hos serveren, eller fordi bilen ikke sender et sertifikat ved forespørsel. Dette har jeg meldt fra om.

Neste problem er at en tekniker hos verkstedet bare kan ha en viss mengde saker åpne på en gang. Så har de tre-fire like feil så vil man antagelig bare melde om en feil først. Derfor er det svært viktig at alle som har denne feilen melder fra rett til Nissan support.

Jeg ønsker til slutt å fremheve Witro for en utmerket oppfølging i denne saken. Håper alle med liknende problem kan skrive en liten kommentar her i tråden og melde fra til Nissan. På forhånd takk
Bosted: Orkland Nettsted: ChristianJensen.no
El-Biler:
  • Nissan Leaf 2012/24kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2017/30kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2018/40kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2020/62kwh(solgt)
  • Tesla Model 3 SR 2022
  • Mustang Mach E AWD SR 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA