Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring på Ipace

Startet av wakas akhtar, mandag 11. november 2019, klokken 17:11

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 23. november 2019, klokken 16:50
...Er ikke taket laget av nærmest skuddsikkert glass? Det veier 70kg mer enn metall tak, så tipper det tåler mye.
Jeg tipper det er som glass oftest er, ene gangen tåler det mer enn du tror, andre gangen sprekker det uten noen god grunn. Siden det garantert koster MYE penger å erstatte kan det nok være greit å avklare at det er dekket av forsikringen, ante ikke engang at det kunne være en potensiell sak.. :o

Ingeniøren

#16
Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 23. november 2019, klokken 19:36
Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 23. november 2019, klokken 16:50
...Er ikke taket laget av nærmest skuddsikkert glass? Det veier 70kg mer enn metall tak, så tipper det tåler mye.
Jeg tipper det er som glass oftest er, ene gangen tåler det mer enn du tror, andre gangen sprekker det uten noen god grunn. Siden det garantert koster MYE penger å erstatte kan det nok være greit å avklare at det er dekket av forsikringen, ante ikke engang at det kunne være en potensiell sak.. :o

Ja, litt trist at man ikke kan ha standardiserte vilkår men ser at de fleste selskap jeg har sjekket har glasstak dekket gjennom standard glassforsikring, men ikke alle. Argumentet til dette selskapet var at det kostet veldig mye mer å reparere et glasstak...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sjekket Frende som jeg har resten forsikret i og har fått et OK tilbud fra - allerede fra delkasko er glasstak dekket.

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 23. november 2019, klokken 21:14
Sjekket Frende som jeg har resten forsikret i og har fått et OK tilbud fra - allerede fra delkasko er glasstak dekket.

Har hentet inn priser fra 4-5 selskap og Frende har klart gode priser, men forskjellen er ikke veldig store om man skal forsikre bil,hus og innbo. Veldig kjekt med nettbaserte vilkår, lett tilgjengelig men kan og endres over natta. I morgen kan glasstak være borte fra Kasko. Vil nok skrive ut dette og legge det i arkiv mappa, samt å betale for en lenger periode. Dog litt usikker på hvordan dette er rettslig ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 24. november 2019, klokken 09:44
... Veldig kjekt med nettbaserte vilkår, lett tilgjengelig men kan og endres over natta...
Selv om vilkårene ligger på nettet får du dem jo tilsendt i PDF-format eller kan hente dem fra 'MinSide'-type portaler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA