Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Matrix lys

Startet av Chimp, fredag 22. november 2019, klokken 22:16

« forrige - neste »

Chimp

Er dere sikre på at Adaptive LED er det samme som vi vanligvis kaller matrix lys?
Eller er det kun automatisk av og på, altså ikke det samme som matrix.

Merker det er helt uaktuelt å kjøpe nybil i 2020 uten den teknologien.

Tellus

Er Matrix lys tillatt i USA nå ? Hvis ikke tipper jeg at Mach-E ikke får det med det første.

Chimp

Jeg tror ikke det basert på at "alle andre" leverer en lyspakke til USA og en annen til EU. Ford har vel teknologien, men har ikke sett noe sted at det står spesifisert matrix - og da kommer vel også lyktespylere inn i bildet

Trond.m

Sitat fra: Tellus på fredag 22. november 2019, klokken 23:29
Er Matrix lys tillatt i USA nå ? Hvis ikke tipper jeg at Mach-E ikke får det med det første.
Nei, det er visst ikke tillatt. Leste akkurat at det er grunnen til at e-tron Sportback ikke får de nye digital Matrix lysene i USA.

Chimp

Da konkluderer jeg med Adaptive LED på ford ikke er matrix:(

Kires

Det er Matrix LED på AWD utgaven. Ikke mulig å få på RWD av en eller annen grunn
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Chimp

Men det er jo ikke lyktespylere. Ingen matrix uten lyktespylere?

Kires

Ikke vet jeg, fikk svaret fra forhandler som hadde fått fra produktsjef i Ford
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Dag K

https://www.youtube.com/watch?v=JfZglN6NPm8&ab_channel=FordNorge

Fra kontoen til Ford Norge.

Utdrag fra videobeskrivelse: "Adaptive Matrix-LED hovedlys med blendefri teknologi er standard på modeller med AWD."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA