Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Møller beklager etter mer app-trøbbel for Audi-eiere

Startet av Electric cars in Norway, søndag 24. november 2019, klokken 08:53

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Lørdagens (gårsdagens) nyhet på tek.no og Møller legger seg paddeflat :+1: det er bra!

Ville du kjøpt en ny elbil uten app styring?

Vi må stille krav til app leverandørene også - for apps er blitt en nødvendig del av bilholdet for mange elbil eiere :+1: Det er en helt normal utvikling i vår digitale hverdag.

Og før var det vel bare Tesla og noen få andre bilmerker som leverte app styring til bilene men nå kommer heldigvis alle de andre bilmerkene etter. Helt supert :+1:  App styring blir jo nesten litt som Vipps fra DNB banken 8) ja man kan klare seg uten det men det er enklere å ha det :D

Bilde og lenke under:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Vbrqdp/mller-beklager-etter-mer-app-trbbel-for-audi-eiere

----------------
Kopi:

Stein Jarle Olsen
23 NOV 2019 06:00

Overskrift:
Møller beklager etter mer app-trøbbel for Audi-eiere
Mange misfornøyde bileiere sliter med applikasjonen tilknyttet bilen sin.

– Det har dessvere vært nedetid for Audi connect-tjenesten vår i det siste, og vi er kjent med at dette har vært utfordring for en andel kunder også i dag, opplyser Øyvind Rognlien Skovli i Audi-importør Harald A. Møller.

Påvirker flere bileiere
Da Tek.no først omtalte saken kom det mange tilbakemeldinger fra kunder som har andre biler fra Volkswagen Group, som belyst i denne kommentaren, også sliter med tekniske problemer.


– Status for andre merker har jeg ikke, men Connect-tjenesten leveres på plattformer som server flere merker. Derfor kan nedetid påvirke flere merker, svarer Rognlien Skovli.

Også kunder med BMW Connected melder om feil og problemer i appen.

– Jeg er ikke kjent med «nedetid», men det kan selvsagt være feil jeg ikke er kjent med, svarer kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge, Marius Tegneby, som understreker at han skal undersøke saken nærmere.

------------

Jeg legger også med dette innlegget fra tek.no under streken som er meget godt skrevet :+1:

-------------
Kopi:

Finn Jarle Kvalheim
7 NOV 2019 08:37
FØRST PUBLISERT 6 NOV 2019 18:45

Overskrift:
Gi meg en bil-app som funker!
– Volkswagen burde overlate apper til noen som kan det.

https://www.tek.no/nyheter/kommentar/i/wPkKWo/gi-meg-en-bil-app-som-funker


Kopi:

Audi hadde nylig nedetid for sin bilapp, og med det kom det klagestorm fra en rekke misfornøyde e-Tron-kunder. Ikke kunne de sjekke om bilen var låst, og nå som kulda har satt inn fikk de hverken varmet opp eller tatt isen på rutene uten å begå fysisk aktivitet.

------------

Og under streken er det nok en nyhet om dette:

---------

Mats Arntzen
4 NOV 2019 12:59
FØRST PUBLISERT 1 NOV 2019 14:48

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv

Kopi:

Overskrift:
Klagestorm mot Audi etter app-trøbbel for el-SUV
Eiere av Audi e-tron raser etter flere feil med selskapets app. Nå beklager bilfabrikanten, og hevder at feilen er fikset.

Et problem med online-systemet Audi Connect har gjort at flere Audi-eiere, deriblant e-tron-eiere, i praksis ikke kan stole på varsler om låsestatus, åpne dører/vinduer og lokasjon.

I tillegg har ikke styring av lading, tidsur eller forvarming heller fungert, ettersom appen ikke har fått kontakt med serveren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA