Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekspert spår priskrig på elbil i Norge

Startet av Electric cars in Norway, fredag 22. november 2019, klokken 16:00

« forrige - neste »

Lassi

Sitat fra: RJK på tirsdag 25. februar 2020, klokken 21:32
Sitat fra: Burger på tirsdag 25. februar 2020, klokken 12:25
Oi, dumpe prisen på fossilbiler så man selger flere med med mindre marginer for å dekke opp eventuell bot i fra EU høres ut som en vinnende strategi på veldig kort basis. :-)

Er nok heller fordi man har for mange "2019"-biler på lager. Å selge med liten fortjeneste > sitte med rester på lager, er nok en no-brainer.

Forhandlerleddet risikerer ikke bøter og vil selge det med best margin.
Rabattene viser jo hvor mye de egentlig har å gå på...

RJK

Sitat fra: Lassi på tirsdag 25. februar 2020, klokken 22:23
Sitat fra: RJK på tirsdag 25. februar 2020, klokken 21:32
Sitat fra: Burger på tirsdag 25. februar 2020, klokken 12:25
Oi, dumpe prisen på fossilbiler så man selger flere med med mindre marginer for å dekke opp eventuell bot i fra EU høres ut som en vinnende strategi på veldig kort basis. :-)

Er nok heller fordi man har for mange "2019"-biler på lager. Å selge med liten fortjeneste > sitte med rester på lager, er nok en no-brainer.

Forhandlerleddet risikerer ikke bøter og vil selge det med best margin.
Rabattene viser jo hvor mye de egentlig har å gå på...

Forhandlerleddet vil ikke sitte igjen med biler de ikke får solgt uten tap. Heller redusere fortjenesten, men få ut modellene de faktisk har på lager, før de får for mange 2020-modeller på lager. Om man har 2019 og 2020-modeller å velge mellom, så må rabatten være god før man velger 2019-modellen, for man taper fort endel kroner ved videresalg, om bilen er eldre modell enn registreringsdatoen tilsier.

På tilsvarende måte taper man på videresalg av 2020-modell som ble registrert på høsten 2019, i forhold til en 2020-modell faktisk registrert i 2020. Selv om en selger vil påstå det motsatte når man står der og skal selge bilen, så har pipa en annen låt dersom man prøver å få innbytte. Selgere er sleipe, så fornuften bør overvinne selgerens påstander om de ikke henger på greip.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#62
Herlig informasjon fra VW i dag :+1:

https://e24.no/naeringsliv/i/naK27L/rekordinntekter-for-moeller-mobility-group-etter-elbil-boom

Rekordinntekter for Møller Mobility Group etter elbil-boom

Møller-konsernet bikket milliarden i overskudd etter rekordhøy omsetning i fjor. I år vil seks av ti solgte nybiler være elektriske, tror konsernsjefen.


REKORDINNTEKTER: Veksten i salget av elbilmodeller som Audi e-tron (bildet) og Volkswagen e-Golf bidrar til Møllers gode inntekter i 2019.

Audi

Asgeir Aga Nilsen

Publisert: 27. februar 2020 20:00

Veksten kommer blant annet fra salget av elbilmodeller som Audi e-tron og Volkswagen e-Golf i Norge. Møller-konsernet trekker også frem sterk vekst i virksomheten i Baltikum og en god avslutning på året i Sverige.

– Audi e-tron var en vellykket lansering. Det var viktig for bilimport i 2019, sier finansdirektør Anna Nord Bjercke.



Lassi

Med andre ord så har de enda MYE å gå på prismessig...

Wibla

Det har vi vel visst en stund? Bare å se på Audi e-tron det...
2018 Tesla Model S 75D

Electric cars in Norway

Dagens nyhet på DN.no Motor. BMW i4 concept og Polestar Precept blir dermed ikke vist frem på  Genève-messen som avlyses.

Kopi:

De mest spennende med norske øyne er nok elbilene BMW i4 concept og Polestar Precept i tillegg til superbilene som Genève-messen er kjent for.

https://www.dn.no/motor/bilutstillingen-i-geneve/koronaviruset/korona-stopper-bilmesse/2-1-764422

Electric cars in Norway

#66
Nå blir det noen flere billige elbiler  så kanskje flere går over fra fossil bil til elbil:+1:

Les denne nyheten fra motor.no:

https://www.motor.no/artikler/elbil-na-selges-brukte-elbiler-langt-over-nybilpris/

Kopi:

VW E-GOLF OG NISSAN LEAF SOM BRUKTBIL:
Nå er disse elbilene billigere nye enn brukt
Norgesfavoritten VW e-Golf er i ferd med å fases ut til fordel for ID.3. Det gir kraftige prisavslag på ny bil – og ditto frustrasjoner for dem som skal kvitte seg med en brukt.


Øivind A. Monn-Iversen

Sist oppdatert: 28.02.2020 | 07:10

I kampanjer fra Volkswagen blir du i disse dager fristet med nye og velutstyrte e-Golf til kampanjepriser ned mot 250.000 kroner. Det er nærmere 80.000 kroner under tidligere nybilpriser.

Nissan selger Leaf med den største batteripakken (62 kWt) med et avslag på nærmere 50.000 kroner. 

Du kan med andre gjøre et svært godt kjøp på en ny e-Golf – med mindre du er avhengig av den ekstra rekkevidden som stadig flere modeller nå kan vise til.

Og du kan gjøre et svært godt kjøp på en ny Leaf – med mindre du er avhengig av det mer moderne preget og de bedre ladeegenskapene du får på de nyere modellene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA