Skrevet av Emne: Lexus UX300e  (Lest 710 ganger)

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2685
    • Vis profil
Lexus UX300e
« på: fredag 22. november 2019, klokken 13:13 »
Litt skuffende spesifikasjoner på Lexus sin første BEV:
-rekkevidde på 400 kilometer etter den gamle NEDC-standarden
-Batteripakken har en kapasitet på 54 kWh
-maks 50 kW hurtiglading
-takstativ men ikke hengerfeste
-prises fra 359.000 kroner
-levering fra oktober 2020

UX hybrid har tidligere fått bra score for komfort i tester, men elendig romutnyttelse.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52663

Jawel

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #1 på: fredag 22. november 2019, klokken 16:18 »
Litt skuffende spesifikasjoner på Lexus sin første BEV:
-rekkevidde på 400 kilometer etter den gamle NEDC-standarden
-Batteripakken har en kapasitet på 54 kWh
-maks 50 kW hurtiglading

UX hybrid har tidligere fått bra score for komfort i tester, men elendig romutnyttelse.

Enig i det

El-utgaven har riktignok større bagasjerom og bedre benplass i baksetet grunnet fjerning av hybridbatteri og lagt batteriet "under bilen".

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2685
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #2 på: fredag 22. november 2019, klokken 21:40 »
Viser at BEV er bedre enn hybrid! Hadde håpet på en RX lang, men en annen gang.

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2685
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #3 på: søndag 24. november 2019, klokken 16:56 »
Så leser jeg i dag at Lexus går for Chademo. En ladeport på hver side av bilen. Det var skikkelig skuff ass.
https://www.motor.no/artikler/elbil-forste-elektriske-lexus-er-klar/

sjokomelk

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #4 på: mandag 25. november 2019, klokken 23:04 »
Jeg trodde først UX var RAV4, men det er visst C-HR... :o Men det er kanskje den Toyotaen som selger best i dag? Markedet for Polo, Zoe og andre biler i B-segmentet er vel det største i Europa?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

kaiat

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 912
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #5 på: tirsdag 26. november 2019, klokken 10:58 »
RAV4 selger mer, men kompakt-SUV-segmentet er vel det segmentet som stiger mest, så det er kanskje mer interessant å prøve seg der.

Ang. valg av Chademo, så er Toyota medlem av organisasjonen som står bak denne.

OhmPaPa

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 902
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #6 på: tirsdag 26. november 2019, klokken 12:50 »
Toyota er tydeligvis enda en av disse bilprodusentene som må dras hylende og sparkende inn i bilteknologiens fremtid.

Veldig overraskende av de folkene som står bak Prius!

Fint med ladeluke på hver side - men antar at du ikke kan plugge i begge to samtidig?  :P

TM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5152
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #7 på: torsdag 28. november 2019, klokken 17:38 »
Dette blir nok ikke noen volum-modell, og det er kanskje det de forsøker å unngå. I så fall er denne midt i blinken  8)

Daniel_0007

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 286
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #8 på: fredag 29. november 2019, klokken 12:38 »
Føler Toyota kommer til å bruke denne som unnskyldning til elbiler selger dårlig
https://www.dinside.no/motor/vil-du-ha-toyota-elbil-oppgrader-til-lexus/71849887

Skuffende specs til en elbil som kommer i slutten av 2020, 6,6 kw ombordlader, 54 Kwh batteri, 50 kw dc med chademo plugg som gjør at man kan glemme å lade på ionity og dele kø med alle Leaf og forrige gen soul eiere.
Model 3 LR Rwd

Pingle

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 378
    • Vis profil
Sv: Lexus UX300e
« Svar #9 på: onsdag 04. desember 2019, klokken 22:31 »
Det er ikke min tekopp, siden jeg ønsker meg en komplett elbil for familien.
Likevel kan jeg se en målgruppe eller to.
Pendlerbil, for de som kjører Hamar/Gjøvik til Oslo daglig, eller tilsvarende.
Voksne uten barn som sjelden skal mer enn 300 km på en dag.

Skulle jeg velge mellom Leaf og denne til pendling, ville valget vært klart.

Edit: Hadde bare ikke Toyota stått på Trumps side mot miljøkrav for biler.
« Siste redigering: onsdag 04. desember 2019, klokken 22:39 av Pingle »