Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lexus UX300e

Startet av daktari, fredag 22. november 2019, klokken 13:13

« forrige - neste »

daktari

Litt skuffende spesifikasjoner på Lexus sin første BEV:
-rekkevidde på 400 kilometer etter den gamle NEDC-standarden
-Batteripakken har en kapasitet på 54 kWh
-maks 50 kW hurtiglading
-takstativ men ikke hengerfeste
-prises fra 359.000 kroner
-levering fra oktober 2020

UX hybrid har tidligere fått bra score for komfort i tester, men elendig romutnyttelse.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52663
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jawel

Sitat fra: daktari på fredag 22. november 2019, klokken 13:13
Litt skuffende spesifikasjoner på Lexus sin første BEV:
-rekkevidde på 400 kilometer etter den gamle NEDC-standarden
-Batteripakken har en kapasitet på 54 kWh
-maks 50 kW hurtiglading

UX hybrid har tidligere fått bra score for komfort i tester, men elendig romutnyttelse.

Enig i det

El-utgaven har riktignok større bagasjerom og bedre benplass i baksetet grunnet fjerning av hybridbatteri og lagt batteriet "under bilen".

daktari

Viser at BEV er bedre enn hybrid! Hadde håpet på en RX lang, men en annen gang.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Så leser jeg i dag at Lexus går for Chademo. En ladeport på hver side av bilen. Det var skikkelig skuff ass.
https://www.motor.no/artikler/elbil-forste-elektriske-lexus-er-klar/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

sjokomelk

Jeg trodde først UX var RAV4, men det er visst C-HR... :o Men det er kanskje den Toyotaen som selger best i dag? Markedet for Polo, Zoe og andre biler i B-segmentet er vel det største i Europa?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

kaiat

RAV4 selger mer, men kompakt-SUV-segmentet er vel det segmentet som stiger mest, så det er kanskje mer interessant å prøve seg der.

Ang. valg av Chademo, så er Toyota medlem av organisasjonen som står bak denne.

OhmPaPa

Toyota er tydeligvis enda en av disse bilprodusentene som må dras hylende og sparkende inn i bilteknologiens fremtid.

Veldig overraskende av de folkene som står bak Prius!

Fint med ladeluke på hver side - men antar at du ikke kan plugge i begge to samtidig?  :P

Trond.m

Dette blir nok ikke noen volum-modell, og det er kanskje det de forsøker å unngå. I så fall er denne midt i blinken  8)

Daniel_0007

Føler Toyota kommer til å bruke denne som unnskyldning til elbiler selger dårlig
https://www.dinside.no/motor/vil-du-ha-toyota-elbil-oppgrader-til-lexus/71849887

Skuffende specs til en elbil som kommer i slutten av 2020, 6,6 kw ombordlader, 54 Kwh batteri, 50 kw dc med chademo plugg som gjør at man kan glemme å lade på ionity og dele kø med alle Leaf og forrige gen soul eiere.
Model 3 2019 LR Rwd

Pingle

#9
Det er ikke min tekopp, siden jeg ønsker meg en komplett elbil for familien.
Likevel kan jeg se en målgruppe eller to.
Pendlerbil, for de som kjører Hamar/Gjøvik til Oslo daglig, eller tilsvarende.
Voksne uten barn som sjelden skal mer enn 300 km på en dag.

Skulle jeg velge mellom Leaf og denne til pendling, ville valget vært klart.

Edit: Hadde bare ikke Toyota stått på Trumps side mot miljøkrav for biler.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

MooCow

Skuffandes ja, såg på denne som ein liten outsider for meg, men kort rekkevidde og då spesielt treig ladehastigheit så vart det uaktuelt :(

sylwester

Det virker som om denne bilen har vært planlagt en god stund og bærer preg av at den ikke har fulgt med i timen.
Hvis det virkelig er NEDC betyr det ~280km WLTP. Siden batteriet er 54kWh betyr det at den bruker mer strøm, som en e-tron.
Med kun 50kW hurtiglading vil den bli tregere i snitt enn en 40kWh Leaf.

Hadde jeg vært stinn hadde jeg ikke gått for en Lexus, men heller vurdert en av bilen med over 80kWh batteri og 150kW-lademulighet. Tesla, Jaguar i-pace eller Audi e-tron.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Pingle

Sitat fra: sylwester på onsdag 01. januar 2020, klokken 20:58
Det virker som om denne bilen har vært planlagt en god stund og bærer preg av at den ikke har fulgt med i timen.
Hvis det virkelig er NEDC betyr det ~280km WLTP. Siden batteriet er 54kWh betyr det at den bruker mer strøm, som en e-tron.
Med kun 50kW hurtiglading vil den bli tregere i snitt enn en 40kWh Leaf.

Hadde jeg vært stinn hadde jeg ikke gått for en Lexus, men heller vurdert en av bilen med over 80kWh batteri og 150kW-lademulighet. Tesla, Jaguar i-pace eller Audi e-tron.
Litt usikker på hvordan 400 km nedc blir 280 wltp.
For Audi etrons del ble vel 500 km nedc til drøyt 400 wltp. Om man går ut fra samme omregning havner man på 320 km wltp her.

Hvorfor man absolutt skal velge lexus med så mange i samme pris-plass og rekkeviddesegment, er jeg usikker på, den legger seg på samme pris som ampera og en del andre
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

automat

Sitat fra: Pingle på mandag 27. januar 2020, klokken 06:55

Hvorfor man absolutt skal velge lexus med så mange i samme pris-plass og rekkeviddesegment, er jeg usikker på, den legger seg på samme pris som ampera og en del andre

Fordi man har en Lexus fra før, og ønsker en bil med de kvaliteter Lexus kan tilby? Og da snakker vi om helt andre ting enn plass og rekkevidde.

Dette er en bil for den delen av Lexus-menigheten som ønsker elbil. Muligheten for å kapre nye kunder med den er nok begrenset.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

sylwester

@Pingle Ja, jeg har nok regnet til EPA og ikke til WLTP. 80% er nok mer riktig for WLTP.
Det er fremdeles skuffende lite i forhold til high-end-bilene du får idag denne skal konkurrere med.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA