Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

grime

Jeg ble umiddelbart sjokkert da jeg så Cybertruck demonstasjonen. Tesla lager jo kun vakre ting, til og med veggladeren har god design, men så begynte jeg å se litt nærmere på hva Cybertruck'en egentlig var. Den ble stadig mer tiltalende. Den hadde alt jeg ønsket i en pickup og mer til.
I dag har jeg en gammel Mitsubishi L200 fra 2002. Den er fortsatt brukbar for drift, men det koster hver gang den skal gjennom EU-kontroll. Den går ikke mange tusen km i året, men er en dyd av nødvendighet i og med at ingen av TMS'ene våre har hengerfeste og brukes til å flytte vår lille gravemaskin samt til kjøring av materialer. Jeg bestilte dermed en Cybertruck, to motors utgaven. Mitsubishi'en bør kunne holdes 'i livet' et par, tre år til.
I 2011 måtte jeg bytte sertifikat og Biltilsynet regnet med at jeg, med bare en hånd, ikke kunne sette på kjettinger. Jeg mistet dermed mitt C1 og C1E sertifikat og har bare B og BE i dag. De krevde at jeg måtte ta kontakt med en trafikkskole og visuelt se at jeg kunne legge på kjettinger for å beholde det. Da jeg dengang ikke så at jeg ville trenge det igjen, aksepterte jeg dette - noe motstrebende.
Jeg tar utgangspunkt i at Cybertruck'en med to motorer får en egenvekt på ca 2,8 tonn, men da med 4,250 tonn lastevekt samt retten til å trekke 3,5 tonn henger innenfor BE sertifikatet, regner jeg med at dette vil være mer enn nok for mitt behov - og bestilte en. Trucken er bare helt genial!
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

geear

Av alle firkantede regler, miste førerett fordi man har "bare" en hånd??  :o

Hadde det ikke vært bedre å si at man kunne risikere straff dersom man rotet seg ut i forhold man ikke klarte håndtere? Altså kjører du ut i skikkelig snøvær bør du ha med en hjelpemann? Omtrent som at man alltid skal kjøre hensynsfullt og etter føret?

Counterpointer


thbo

Kun Tri-motor med dobbelt batteri og svært høy egenvekt vel?

Uansett vet jeg ikke hvor overførbart dette er til norske klasser (og mulighet til nedklassing)?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Ekornskurken

#139
Da er Cybertruck reservert. Tok i og bestilte tri-motoren med en gang. Så får jeg heller nedgradere til LR om den skulle bli umulig å kjøre med eksisterende sertifikat, eventuelt oppgradere. Stor stas!

Edit byttet fra bestilt til reservert...

drFloyd

Ikke bestilt, men reservert. Toppmodellen ble reservert allerede tidlig på morgenen etter lanseringa samme natt. Har også C1E i førerkortet så det bør vel holde.

thbo

Ikke bestilt eller reservert, men forhåndsbestilt

God jul, fellow truckers!
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Vaduz

Forhåndsbestilt tri-motor, har aldri vært mer hype for et kjøretøy. Om vi rekker det før avgifter og den ikke er lastebil registrert i alle fall. Om ikke beholder jeg S'en i all overskuelig fremtid, evt model Y. 

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

#144
Arthur. Takker for lenke. Artig. Men ikke CT i den blåfargen der selv om profilen ser grei ut :D

Når får vi CT prisene bekreftet for Norge tror du? Har jo reservert en tusenlapp i CT og tenker på svak  :-1:  NOK/ krone om dagen...... det kan jo bli mye dyrere enn antatt dette her....?

emurof

Det er jo mulig kronekursen vil ta seg litt opp igjen når viruskrisen er over.

geear

Den stiger med oljeprisen, så hvis (når..) oljeprisen kommer seg litt igjen...

hemi

CT levering er .... 2023? 2024?

Y er kaaanskje 2021..? så hvem vet hva kursen er da? den som vet, blir rik.

Rosstopher

Bestilte i dag, bare for moro skyld. Har nok for lav WAF.
Men, på bestillingssiden står det:
SitatTIL FORFALL I DAG
KR. 1.000
Fullt refunderbart

Mens i eposten jeg fikk står det:
SitatBETALINGER
kr. 1.000 Ikke-refunderbart ordregebyr

Hvilken er riktig? Håper på førstnevnte.

(beklager hvis dette har blitt diskutert tidligere)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Rævedilter

I min epost fra 24 nov 2019 står det:
BETALINGER
kr. 1.000 Bestillingsbeløp
I avtalen står det:
Until your Vehicle is delivered to you, you may cancel your pre-order at any tme, in which case you will receive a full refund of your Pre-Order Payment

Så sjekk avtalen din inne på tesla.com.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA