Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Få leaf til å starte i b modus

Startet av Joltus, torsdag 21. november 2019, klokken 16:19

« forrige - neste »

Marius Kotsbak

Her var det mye synsing. Man kan ikke se i LeafSpy om bremsene aktiveres.

Ifølge offisiell dokumentasjon så aktiveres ikke bremsene før helt til slutt for å få stoppet bilen, med mindre det er glatt og bremsene trengs for å bremse trygt:

https://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/e_Pedal.html

Du får sammenlikne forbruket med B og epedal og se om du ser noe forskjell i praksis.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Joltus

Det har blitt gjort og dokumentert. Og man kjenner at bremsene blir brukt. Det har eg gjort. Eg har ikke synset om noe.

Sier seg selv at når bilen har kraftigere retardasjon med prikk lik regen effekt så er det andre ting som er inne og hjelper til. Og det ser man i leafspy.

Syns du synser litt også eg?

Marius Kotsbak

Kjente på en bremseskive etter en tur med e-pedal. Iskald den, så kan ikke blitt mye brukt.

Ser også at forbruket ligger på det jeg forventer på vinteren med mye varming og kulde ute. Ca. 20 kWh/100km og 30 mils rekkevidde.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA