Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nøkkelfri uten komfortnøkkel?

Startet av devotio, onsdag 20. november 2019, klokken 22:48

« forrige - neste »

devotio

Må man ha komfortnøkkel for å kunne åpne bilen uten å trykke på nøkkelen, eller vil jeg kunne åpne den ved å ta på håndtaket uten komfortnøkkel?
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

Amatøren

Du må ha komfort nøkkel. Det er akkurat det det er, ekstra komfort... 😉

Hvis ikke så må du finne frem nøkkelen for å låse opp.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

Finnes det ikke en liten tast på håndtaket til bilen som man kan trykke på og åpne selv med vanlig nøkkel i lomma? 
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

devotio

Sitat fra: Amatøren på onsdag 20. november 2019, klokken 23:02
Du må ha komfort nøkkel. Det er akkurat det det er, ekstra komfort... 😉

Hvis ikke så må du finne frem nøkkelen for å låse opp.
Skjønner jeg har vært bortskjemt (?), antok nøkkelfri var standard. Men å betale 8.750,- for nøkkelfri (og sensorstyrt bakluke) blir drøyt. Er det ikke mulig med kun nøkkelfri? Finner ikke det i prislista i alle fall...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

daktari

Sitat fra: devotio på torsdag 21. november 2019, klokken 08:41
Sitat fra: Amatøren på onsdag 20. november 2019, klokken 23:02
Du må ha komfort nøkkel. Det er akkurat det det er, ekstra komfort... 😉

Hvis ikke så må du finne frem nøkkelen for å låse opp.
Skjønner jeg har vært bortskjemt (?), antok nøkkelfri var standard. Men å betale 8.750,- for nøkkelfri (og sensorstyrt bakluke) blir drøyt. Er det ikke mulig med kun nøkkelfri? Finner ikke det i prislista i alle fall...
Det er nettopp slike "pakker" bilindustrien kaller ekte "premium". Som i USA, "you pay a premium". (PS, det har egentlig ikke med kvalitet å gjøre)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#6
Du må ha med deg nøkkelen uansett, så hva er problemet med å trykke på en knapp ? Har komfortnøkkel i bilen min i dag, men jeg har ikke bestilt det på e-tron. Synes faktisk ikke at det gir noen fordeler, og at det er mest en ulempe ved at man lett glemmer hvor man la nøkkelen ;). Det er jo startknapp i bilen, for «tenningslås» er det greit å slippe.

daktari

Jeg opplever hvertfall at Audis løsning er vesentlig bedre (høyere komfort) enn den rudimentære løsningen til Jaguar, med en hard knapp på dørhåndtaket - begge har hatt "nøkkelfri" opplåsning. Dette til forskjell fra låne- og leiebiler hvor låsing med knapp på nøkkel føles som forrige årtusen.

Jeg bruker innimellom telefon til å låse opp Audien, men den er litt følsom for nøyaktig hvilken del av telefonen treffer dørhåndtaket. Start av bilen med telefon derimot fungererer alltid godt. Det er ikke alltid jeg stoler på bare telefon, men det har, etter litt knot, alltid fungert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

vegardg

Sitat fra: daktari på torsdag 21. november 2019, klokken 08:48Det er nettopp slike "pakker" bilindustrien kaller ekte "premium". Som i USA, "you pay a premium". (PS, det har egentlig ikke med kvalitet å gjøre)
Men her inne har man lært at premium er det som gjelder. Så jo mer man kjøper, jo bedre blir bilen. Tydeligvis.

turfsurf

Sitat fra: TM på torsdag 21. november 2019, klokken 08:48
Har komfortnøkkel i bilen min i dag, men jeg har ikke bestilt det på e-tron. Synes faktisk ikke at det gir noen fordeler, og at det er mest en ulempe ved at man lett glemmer hvor man la nøkkelen ;). Det er jo startknapp i bilen, for «tenningslås» er det greit å slippe.
Tesla er de eneste som har skjønt nøkkelløs. Da trenger man ikke nøkkel, og den idiotiske startknappen er borte.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Ja, livet er et slit med alle disse knappene  ;)

devotio

Sitat fra: daktari på torsdag 21. november 2019, klokken 09:33
Jeg opplever hvertfall at Audis løsning er vesentlig bedre (høyere komfort) enn den rudimentære løsningen til Jaguar, med en hard knapp på dørhåndtaket - begge har hatt "nøkkelfri" opplåsning. Dette til forskjell fra låne- og leiebiler hvor låsing med knapp på nøkkel føles som forrige årtusen.

Jeg bruker innimellom telefon til å låse opp Audien, men den er litt følsom for nøyaktig hvilken del av telefonen treffer dørhåndtaket. Start av bilen med telefon derimot fungererer alltid godt. Det er ikke alltid jeg stoler på bare telefon, men det har, etter litt knot, alltid fungert.
Hva kreves for å åpne bilen med mobilen, komfortnøkkel eller er det standard?

Har Model S og Leaf i dag. Har ikke noe imot å åpne ved å trykke på knappen på håndtaket, som i Leafen. Syns ikke det er vanskelig å trykke på en knapp, men det å fiske opp nøkkelen fra lomma når man har armene fulle etter barnehagehenting hadde vært fint å slippe...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

Orbit

Du må ha "Audi connect"-nøkkel (opsjon 2F1, abonnementtjeneste). Merk at dette bare fungerer med Android-telefoner (så langt). Funksjonen krever at du allerede har komfort-nøkkel.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Sitat fra: devotio på søndag 24. november 2019, klokken 21:09
Sitat fra: daktari på torsdag 21. november 2019, klokken 09:33
Jeg opplever hvertfall at Audis løsning er vesentlig bedre (høyere komfort) enn den rudimentære løsningen til Jaguar, med en hard knapp på dørhåndtaket - begge har hatt "nøkkelfri" opplåsning. Dette til forskjell fra låne- og leiebiler hvor låsing med knapp på nøkkel føles som forrige årtusen.

Jeg bruker innimellom telefon til å låse opp Audien, men den er litt følsom for nøyaktig hvilken del av telefonen treffer dørhåndtaket. Start av bilen med telefon derimot fungererer alltid godt. Det er ikke alltid jeg stoler på bare telefon, men det har, etter litt knot, alltid fungert.
Hva kreves for å åpne bilen med mobilen, komfortnøkkel eller er det standard?

Har Model S og Leaf i dag. Har ikke noe imot å åpne ved å trykke på knappen på håndtaket, som i Leafen. Syns ikke det er vanskelig å trykke på en knapp, men det å fiske opp nøkkelen fra lomma når man har armene fulle etter barnehagehenting hadde vært fint å slippe...
med vanlig nøkkel i lomma låser den seg opp når jeg drar i dørhåndtaket. Lås igjen ed en touch på utsiden av et vilkårlig dørhåndtak.

Med mobil måtte jeg laste ned et sertifikat eller nøkkel på mobilen. Må ta mobilens nfc (baksiden) inntil dørhåndtaket på et spesifikt sted. Så må mobilen ned i den trådløse ladeklemma, og kun der for å starte bilen. Motsatt prosedyre for å låse igjen. Ikke akkurat Model 3...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

devotio

Sitat fra: daktari på søndag 24. november 2019, klokken 21:45
Sitat fra: devotio på søndag 24. november 2019, klokken 21:09
Sitat fra: daktari på torsdag 21. november 2019, klokken 09:33
Jeg opplever hvertfall at Audis løsning er vesentlig bedre (høyere komfort) enn den rudimentære løsningen til Jaguar, med en hard knapp på dørhåndtaket - begge har hatt "nøkkelfri" opplåsning. Dette til forskjell fra låne- og leiebiler hvor låsing med knapp på nøkkel føles som forrige årtusen.

Jeg bruker innimellom telefon til å låse opp Audien, men den er litt følsom for nøyaktig hvilken del av telefonen treffer dørhåndtaket. Start av bilen med telefon derimot fungererer alltid godt. Det er ikke alltid jeg stoler på bare telefon, men det har, etter litt knot, alltid fungert.
Hva kreves for å åpne bilen med mobilen, komfortnøkkel eller er det standard?

Har Model S og Leaf i dag. Har ikke noe imot å åpne ved å trykke på knappen på håndtaket, som i Leafen. Syns ikke det er vanskelig å trykke på en knapp, men det å fiske opp nøkkelen fra lomma når man har armene fulle etter barnehagehenting hadde vært fint å slippe...
med vanlig nøkkel i lomma låser den seg opp når jeg drar i dørhåndtaket. Lås igjen ed en touch på utsiden av et vilkårlig dørhåndtak.

Med mobil måtte jeg laste ned et sertifikat eller nøkkel på mobilen. Må ta mobilens nfc (baksiden) inntil dørhåndtaket på et spesifikt sted. Så må mobilen ned i den trådløse ladeklemma, og kun der for å starte bilen. Motsatt prosedyre for å låse igjen. Ikke akkurat Model 3...
Den første paragrafen, betyr det at jeg kan åpne døren uten å trykke på knappen uten noen tilvalg? Skjønte ikke helt om dette krevde mobil-nøkkel og/eller komfortnøkkel...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA