Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Amcar og Mach-E

Startet av geear, onsdag 20. november 2019, klokken 20:10

« forrige - neste »

geear

Det ironiske i dette er at Tesla per dags dato er den mest amerikanske bilen som finnes på markedet. Merker at akkurat det river i en del amcar-entusiaster. Egentlig ganske spesielt, siden de heller burde være stolte av at amcars igjen leder utviklingen, etter å ha vært fullstendig akterutseilt ganske lenge.

Uansett, en crossover burde ikke hete Mustang, akkurat som en crossover ikke burde hete Camaro eller Corvette. Eller 911.

Hilsen amcar-medlem

(mest for å få de fantastiske forsikringsordningene de har, og ironisk nok så er det den eneste amerikanske bilen min jeg måtte holde utenfor Amcar-forsikringen, siden den var dyrere der enn hos DNB  :laugh:).

Elmo

Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 10:16
Uansett, en crossover burde ikke hete Mustang, akkurat som en crossover ikke burde hete Camaro eller Corvette.
Enig  :+1:   Hilsen Mustang fan
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hemi


e-Stig

Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 10:16Uansett, en crossover burde ikke hete Mustang, akkurat som en crossover ikke burde hete Camaro eller Corvette. Eller 911.

Hilsen amcar-medlem

Jeg er ikke amcar-medlem men har vært Mustang-fan hele livet. Enig med mange som skriver her at det blir feil at den kommer som crossover og ikke som coupe. For all del; det er bra Ford kommer på markedet med elbil og jeg syns Mach-E ser bedre ut enn SUV-ene fra MB, Jag og Audi. Prisen på den er også god. Det ser ut som det er enklere å lage elbil som SUV enn som sedan, men nå er Audi på vei med sportback så da løsner det kanskje for de andre også. Den neste utfordringen for bilprodusentene blir om de klarer å lage dem små og rimelige nok når de samtidig trenger mer rekkevidde. Syns 5 meter er i største laget for en pendlerbil.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

chargedup

Grunnen til at "alle" lanserer elbiler i SUV (om det så egentlig er en SUV eller CUV) er at SUV er den eneste typen bilkarosseri som øker salg i hele verden år etter år. Hva passer vel da bedre å kombinere SUV med elbil, som er den raskest voksende framdriftsløsningen. Det er mye enklere å få med seg styret til å satse på to "mestvoksende" kategorier i en og samme bil.
Jaguar var veldig klare på at grunnen til at de lanserte en elektrisk SUV som "F-pace" istedenfor elektrisk "XE", var pga overnevnte.

Er nok ikke noe enklere å bygge en SUV enn sedan, jeg tror de fleste uansett plasserer batterier flatt under gulvet i kabinen. Model S/3 har i baksetet litt for høyt gulv i forhold til sitteputa og lav takhøyde, pga sedanformen og batteriene (vil jeg tro), så noen små tilpasninger må man være forberedt på.
Utfordringen med rekkevidde i de små bilene har vel med samme greia å gjøre, batteriene skal plasseres under kabinen. Med kortere biler blir det mindre plass til batteri og alt det andre man trenger i en elbil. Samtidig er batterier dyrt og det samme er nok resten av elbilens komponenter (brukes nok mer penger på testing før lansering av jomfruelbil enn en fossilmotor med en ny turbo), slik at småbil med stort batteri ikke lønner seg enda. Er nok pga pengene som satses, at bilen blir kalt Mustang med håp om positiv hype.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

hemi

Gleder meg til noen faktisk lager en elektrisk SUV, ikke bare lekbil du knapt får hundebur, og bare kan trekke en kvisthenger bak.

Mesteparten av banebilen min er karbonfiber, likevel er det 0 sjangs bak e-tron sine 1800KG, hengern veier jo det tom nesten!

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 10:16Det ironiske i dette er at Tesla per dags dato er den mest amerikanske bilen som finnes på markedet.
Sant nok. Mustang Mach-e vil produseres i Mexico.  :laugh:

(Lurer på om man kommer seg inn på Amcar-treff med bil produsert i Mexico...)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Trond.m

Huff. Høres ikke bra ut. Hadde en Mexikansk beetle som det var en del problemer med. Verksmesteren hos Møller mente at Mexikanerne sikkert var gode på mat, men burde holdt seg unna produksjon av biler  8)

Kanskje en grunn til å satse på e-tron Sportback. Belgiere er jo kjent for sin konfekt, men kan nok klare å skru sammen biler også  ;)

Elbilforum admin

MODERATOR

Tråden tok av i en retning som lå på utsiden av temaet.

Tråden er splittet, den nye tråden er her:  https://elbilforum.no/index.php?topic=49493.0

Den har tittel: Mach-E og hengervekt, samt krav til førerkort.

MVH

Moderator

Electric cars in Norway

Sitat fra: TM på lørdag 23. november 2019, klokken 08:37
Huff. Høres ikke bra ut. Hadde en Mexikansk beetle som det var en del problemer med. Verksmesteren hos Møller mente at Mexikanerne sikkert var gode på mat, men burde holdt seg unna produksjon av biler  8)

Kanskje en grunn til å satse på e-tron Sportback. Belgiere er jo kjent for sin konfekt, men kan nok klare å skru sammen biler også  ;)

TM jeg mener rett og slett at det er det samme hvilket land bilene nå om dagen blir produsert i så lenge de høye kvalitetsnivåene opprettholdes ved produksjonen.

før var det jo slik at det var tysk kvalitet (MB, VW Opel) osv men nå lages jo snart alle bilmerker over hele verden og vi godtar jo dette. Kina og Korea og Mexico. Just saying...

Vollis47

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 23. november 2019, klokken 07:49
Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 10:16Det ironiske i dette er at Tesla per dags dato er den mest amerikanske bilen som finnes på markedet.
Sant nok. Mustang Mach-e vil produseres i Mexico.  :laugh:

(Lurer på om man kommer seg inn på Amcar-treff med bil produsert i Mexico...)

Mexico er jo også i Amerika, akkurat som USA, Canada og flere andre land.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: HVolland på tirsdag 03. desember 2019, klokken 07:10Mexico er jo også i Amerika, akkurat som USA, Canada og flere andre land.
Teknisk sett, ja, men Amcar referer vel spesifikt til biler produsert i USA, selv om betegnelsen ikke er helt nøyaktig. Skal man være pirkete spesifiseres det vel heller ikke nord- eller sør-Amerika... Tror ikke man kommer inn på Amcar-treff med bil fra Brazil eller noe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Roy Aasen

Da kan du ikke komme med en Chevrolet Avalanche eller HHR produseres jo i Mexico. Tror nok amcarfolket tar det som amcar. 😊

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA