Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henter ny TM3 i morgen. Hva burde jeg se etter og forvente?

Startet av Almis, onsdag 20. november 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

Almis

Tittelen sier vel det meste. Henter ut min TM3 SR+ i morgen og lurer på hva jeg burde se etter og forvente?

Litt lesing forteller meg at panel gaps er en greie, samt lakkskader.

Noe annet jeg burde se etter?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

geirci2

Hvis du søker på "sjekkliste" så vil du ha nok lesestoff i flere dager - som også svarer på ditt spørsmål :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Vesel

Sjekk at lysene er riktig innstilt. Det må du nok gjøre ute i mørket. På min første tur med bilen kveldstid ble jeg til og med blinka på av en trailersjåfør, så lysene må ha lyst rett opp. Justerte dem lang ned selv, altfor langt, og ba Tesla justere dem ordentlig så fort de kunne. Da justerte de dem for langt opp igjen så de begynte å blende andre sjåfører nok en gang. Justerte dem så ned igjen selv så godt jeg kunne og har kjørt slik siden... Lyset er kjempebra og jeg blender ingen lenger, men de er nok ikke 100% optimalt innstilt. Spent på om de går gjennom EU-kontrollen om noen år.


Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geear

Sitat fra: Almis på onsdag 20. november 2019, klokken 16:14
Tittelen sier vel det meste. Henter ut min TM3 SR+ i morgen og lurer på hva jeg burde se etter og forvente?

Litt lesing forteller meg at panel gaps er en greie, samt lakkskader.

Noe annet jeg burde se etter?
Glem den tragiske sjekklista, som aldri burde vært på nett!

Sjekk at du får riktig bil (chassisnummer mot faktura og regnummer), at den ikke har visuelle feiljusteringer/defekter i lakk, seter, lykter, glass, at ladekabler er med, alt annet tas kjapt på reklamasjon i ettertid.

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

JorEl

Når du har fått bilen kan du se etter den sw-versjonen som gir TM3 SR+ raskere akserelasjon fra 0-100 :) Nå skal den vist klare 4,9sek. Enjoy :+1:
https://youtu.be/xoUW8zusajs?t=275
EditAlert; Er Midrange den versjonen som man solgte på slutten av fjoråret :o Altså ikke SR+?
I så fall se bort fra gladnyheten :-X :-\
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sitcom

Hvordan er det med referrals og leasing av bil? Bedriften min skal lease en SR+ til meg, skal jeg gi dem referral som de gir til leasingselskap eller hvordan fungerer det?

Handyman

Sitat fra: daggad på onsdag 20. november 2019, klokken 21:29
Er det fortsatt EV eller er de begynt med EB nå ?
Det kommer helt an på hvor du får bilen utlevert.
De har skiltserier som de bruker fortløpende, og noen har fortsatt en del EV-skilter.
Her får du et vist inntrykk:
https://teslastats.no/
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ewout

Sitat fra: Almis på onsdag 20. november 2019, klokken 16:14
Tittelen sier vel det meste. Henter ut min TM3 SR+ i morgen og lurer på hva jeg burde se etter og forvente?

Litt lesing forteller meg at panel gaps er en greie, samt lakkskader.

Noe annet jeg burde se etter?


Og? Hvordan var det? Er bilen etter forventninger? Gratulerer med ny bil :+1:
Life is electrifying :-)

Almis

Takker! :)

Jeg fikk EV-skilt.

Generelt god opplevelse. Spurte bla om mudflaps og fikk beskjed om dette skal tesla begynne å levere i desember som standard. Jeg skulle få mine ettersendt ifølge tesla.

Jeg oppdaget etter et par timer kjøring at det var dugg i begge baklykter og på et av sidevinduene bak. Er dette noe som tesla må fikse, eller et rart "nybilsymptom"?

Fikk også opp tpms feil, men den løste seg etter litt kjøring. Måtte fylle luft i ene dekket foran. At tesla ikke sjekket det før utlevering var jeg ikke videre imponert over.

Ellers var alt som det skulle mtp lakk, panel gaps osv. Fantastisk bil å kjøre! Bare det å stille meg opp på en ladestasjon å lade i en halvtime mens jeg glor på netflix gjorde bilen verdt det.... :p
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)


Almis

2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

geear

Gratulerer!

Når du kjører en bil, som har stått varmt inne for utlevering, ut i kjølig vær, så blir det kaldt på utsiden av lyktene, mens du har varm(ere) luft inni. Da kondenserer det på den varme siden.

Normalt vil det forsvinne, og hvis det aldri forsvinner så er det reklamsjonsgrunn. Dugg har forøvrig blitt et større problem med LED-lys, siden de utvikler svært lite varme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA