Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "all weather protection kits" i Norge?

Startet av ultimato, onsdag 20. november 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: stigasp på mandag 17. februar 2020, klokken 01:02
Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

Har du et bilde av lakken? Vurderer om jeg skal montere de lange på min...
2020 Model 3

Daniel_0007

Tok av de lange her, ble bare irriterende hvis man har 2 personer i bilen så skraper de nedi selv i svinger.
Tviler på man får dekt noe av tesla selv med tesla sine skvettlaper med mindre det blir et gruppesøksmål mot tesla med hjelp av tv2 hjelper deg/naf.
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

Har satt på de lange, men de subbet nedi på omtrent enhver ujevnhet.
Klippet derfor av ca 3cm og det funker helt fint. Brukte en vanlig saks. Myk gummi.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

z4rd

Interessant. Hvordan ble finishen etter at du klippet av? Anbefaler du å gjøre det slik eller ville du gjort det noe annerledes nå?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Handyman

Sitat fra: z4rd på mandag 17. februar 2020, klokken 11:03
Interessant. Hvordan ble finishen etter at du klippet av? Anbefaler du å gjøre det slik eller ville du gjort det noe annerledes nå?
Finishen blir så bra som du klipper. ;-) Vil anbefale det til de som synes de korte er for små. Det er ikke mulig å se at de er klippet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Spinner

Sitat fra: GOS på mandag 17. februar 2020, klokken 08:54Hvor i landet er det du typisk kjører som opplever dette? Har ikke fnugg av steinsprut på min etter 18.000 km hvorav 15000 uten skvettlapper og siste 3000 med skvettlapper (tror det er midwest jeg også har)

Mistenker at all de 'steinstrøingen" som gjøres i Oslo skaper problemer mens vi i andre deler som kun opplever saltede veier ikke opplever dette.
Lurer på det samme, min har nå gått 25.000 km uten noen skvettlapper og lakken er helt fin. Kjører rundt i Oslo-området og mye E6. Det var samme greia med Model S husker jeg, noen fikk siden av bilen sandblåst, mens mine var helt fine etter over 120.000 km fordelt på en 2013 og 2015 modell.

Thalgar

Kan jo vera at nokre har vore uheldige med lakkeringsjobben hos Tesla. Verkar jo som om nokre opplever dette uavhengig av underlag:

https://insideevs.com/news/397501/tesla-model-3-paint-problems-california/

Model Y LR Quicksilver, 2023


stigasp

Sitat fra: GOS på mandag 17. februar 2020, klokken 08:54
Sitat fra: stigasp på mandag 17. februar 2020, klokken 01:02
Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

Hvor i landet er det du typisk kjører som opplever dette? Har ikke fnugg av steinsprut på min etter 18.000 km hvorav 15000 uten skvettlapper og siste 3000 med skvettlapper (tror det er midwest jeg også har)

Mistenker at all de 'steinstrøingen" som gjøres i Oslo skaper problemer mens vi i andre deler som kun opplever saltede veier ikke opplever dette.

Hei, bor i nordland (Mo i Rana)

ser at dem sander en del med knust sten, kan vel være at den er værre en vanlig sand

stigasp

Sitat fra: knegg på mandag 17. februar 2020, klokken 08:55
Sitat fra: stigasp på mandag 17. februar 2020, klokken 01:02
Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

Har du et bilde av lakken? Vurderer om jeg skal montere de lange på min...

Her er et bilde, ser likt ut på begge sidene

Handyman

#115
Sitat fra: TøddiVedder på mandag 17. februar 2020, klokken 16:31
Bilde handyman?
Ikke så lett å se i mørket, men likevel:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Så bra ut det.
Tror jeg må få tesla til å montere dem foe meg. Så litt vanskelig ut å montere.

indianrunner70

Sitat fra: GOS på mandag 17. februar 2020, klokken 08:54
Sitat fra: stigasp på mandag 17. februar 2020, klokken 01:02
Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

Hvor i landet er det du typisk kjører som opplever dette? Har ikke fnugg av steinsprut på min etter 18.000 km hvorav 15000 uten skvettlapper og siste 3000 med skvettlapper (tror det er midwest jeg også har)

Mistenker at all de 'steinstrøingen" som gjøres i Oslo skaper problemer mens vi i andre deler som kun opplever saltede veier ikke opplever dette.

Snodig dette her... jeg har kjørt 16000km (14500 km med midwest medium) - primært i Rogaland, og har ikke en skramme i nærheten av hjulbuer.

stigasp

Sitat fra: indianrunner70 på tirsdag 18. februar 2020, klokken 23:25
Sitat fra: GOS på mandag 17. februar 2020, klokken 08:54
Sitat fra: stigasp på mandag 17. februar 2020, klokken 01:02
Anbefaler alle til å bruke de lange fra tesla! har kjørt med mid west siden septemer (8000 km) og lakken foran bakhjulene er full av stensprang

har byttet til de fra tesla nå, og det er stor forskjell på klaringen til bakken. 8 cm åpning på mid west, vs 3 cm på tesla. tror skrapelyden fra skvettlappene vil betale seg i lakk og karosseriarbeid

har fått pris på rep av skadene jeg har fått på min, 12000 for lakkering,ny ditec og foliering

Hvor i landet er det du typisk kjører som opplever dette? Har ikke fnugg av steinsprut på min etter 18.000 km hvorav 15000 uten skvettlapper og siste 3000 med skvettlapper (tror det er midwest jeg også har)

Mistenker at all de 'steinstrøingen" som gjøres i Oslo skaper problemer mens vi i andre deler som kun opplever saltede veier ikke opplever dette.

Snodig dette her... jeg har kjørt 16000km (14500 km med midwest medium) - primært i Rogaland, og har ikke en skramme i nærheten av hjulbuer.

Det er mulig

Men jeg har regnet litt på vinkel og avstand fra hjul til område med lakkskader

Mulig jeg har tenkt feil, og at verden ikke fungerer slik, men har laget et bilde i paint  8)


robinbj

Sitat fra: robinbj på søndag 16. februar 2020, klokken 18:22
Hei. Er Tesla fritatt alt ansvar for lakkskader fordi de har sendt ut disse kit'ene? Jeg har ikke fått montert mine enda. mottok de 29.jan. Oppdaget nå at lakken er slipt til grunningen ved alle hjulbuene. Har time hos Tesla i morgen. Noen som har erfaring med hvordan Tesla behandler slike feil?

Oppdatering. Hadde bilen hos Tesla i går. De mente det skyldtes ytre påkjendinger så det ville de ikke gjøre noe med. Var ikke interessert i diskutere saken videre. Teslamannen ble bare stående helt tyst og riste på skuldrene når jeg prøvde å stille spørsmål tilbake. til slutt sa han at jeg fikk sende det inn på mail til Tesla hvis jeg ønsket å komme noe videre med saken, men har vel ikke veldig god erfaring med å sende mail til Tesla så får se hvordan det går.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA