Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "all weather protection kits" i Norge?

Startet av ultimato, onsdag 20. november 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

jlan

#61
De korte skraper ikke nedi, men de samler nok litt sand, da det lett blir en glipe mot innerskjermen.

Det er ingen list som skal fjernes, bare et lite deksel over en skrue.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Tom

Det kan da ikke være så vanskelig og kappe di lange litt vist du skraper nede?

TøddiVedder

Hva gjør folk da? Korte eller lange? Er de korte lange nok? Er de lange korte nok?

C_B_

#64
Satser muligens på de uorginale som flere viser til. Ser bedre ut en de originale etter min smak. Kun fremme for å beskytte mot rust. Bake er det vel plast i skjermen. Så en som hadde skrudd den fast i plasten, men det var rust på skruen. Finnes noe bedre enn de skruene til å skru fast i den plastplaten rundt hjulet? Gode rustfrie sorte skruer selges hvor? Evt. plastplugg som holder f.eks en sort rustfri skrue bedre? Noen forslag til noe bedre? Lim? Vet ikke hvor man for kjøpt noe annet bedre enn skruene som fulgte med som jeg mistenker vil ruste å se litt stygge ut...

(Blir antakelig å legge beskyttelsesfilm fra Biltema under.)

Kartelaven

Jeg monterte mine uoriginale formstøpte med en tynn stripe Tech 7 langs kanten av skvettlappen mot plasten inne i hjulbuen, så de samler mindre sand. Vet egentlig ikke hvor godt det sitter, men tror det holder. Du kan vurdere 3M dobbeltsidigteip som er laget for å feste bildeler. Men, det er fare for at det sitter litt for godt. Tenker ta mine skvettlapper til våren for å inspisere og rengjøre.

http://multimedia.3m.com/mws/media/100071O/product-selection-guide-3m-attachment-tapes-adhesion-promoter.pdf
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

C_B_

#66
Sitat fra: Kartelaven på fredag 24. januar 2020, klokken 00:57
Jeg monterte mine uoriginale formstøpte med en tynn stripe Tech 7 langs kanten av skvettlappen mot plasten inne i hjulbuen, så de samler mindre sand. Vet egentlig ikke hvor godt det sitter, men tror det holder. Du kan vurdere 3M dobbeltsidigteip som er laget for å feste bildeler. Men, det er fare for at det sitter litt for godt. Tenker ta mine skvettlapper til våren for å inspisere og rengjøre.

http://multimedia.3m.com/mws/media/100071O/product-selection-guide-3m-attachment-tapes-adhesion-promoter.pdf
Takk for info. Ok, da brukte du kanskje hverken skruen til å skru fast i plasten eller beskyttelsesfilm under. Kanskje ikke bra å lime det for sterkt sammen, ja. Men hadde håpet at det var såpass kvalitet på løsningen at jeg ikke trengte å ta de av for rengjøring osv. Skruer/fester el. blir slitte og dårlige på biler, synes jeg, når man bruker de flere ganger.

Counterpointer

Sitat fra: Kartelaven på fredag 24. januar 2020, klokken 00:57
Jeg monterte mine uoriginale formstøpte med en tynn stripe Tech 7 langs kanten av skvettlappen mot plasten inne i hjulbuen,
Du er ikke redd for at det skal sitte for godt? Trodde Tec 7 var et veldig sterkt lim.

Kartelaven

#68
Bilen er helfoliert med STEK Dynoshield PPF og skvettlappene er montert med en skrue i hjulbueplasten.

Med mindre det er helt tett i overkant og siden på skvettlappen inne i hjulbuen  vil det samle seg litt sand i de formstøpte skvettlappene. Jeg har nettopp tatt en titt etter noen mnds kjøring og rengjort.  Det er derfor jeg monterte de på nytt med fuget kant.

Jeg har lagt den tynneste stripen jeg klarte nesten helt i kanten. Kommer til med en skalpell, så jeg kan lett skjære det vekk hvis jeg må.

Brukte strengt tatt Biltemas Multibond, skal være omtrent det samme. Fester godt, men er mykt.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

C_B_

#69
Spørsmålet blir kanskje om garantien dekker rust/skade hvis uoriginale skvettlapper brukes.
Mulig garanti fra Tesla dekker rust/skade f.eks. bare i tilfellene der original skvettlapper er satt på og ikke der man lar være å sette dem på...
Skitt samles innenfor den originale klager noen på og i tillegg er den ikke så fin.
hmm..tenke-tenke..

Kartelaven

Man har nok en sak, men den saken har jeg ikke lyst til å ta. Da bruker jeg heller noen kroner på folie og rustbehandling så bilen blir udødelig.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Torair

Syns denne videoen greit viser hvordan man kan montere disse. Tror jeg skipper den lange delen ved en eventuell montering.

https://youtu.be/bndyQlLkU8w

CCTesla

Er det virkelig snakk om gratis skvettlapper til alle?
Min Tesla model 3 ble levert i desember; har ikke hørt noe siden og har tenkt å kjøpe sånne fra Finn

Takk

Zett

Sitat fra: CCTesla på søndag 26. januar 2020, klokken 10:30
Er det virkelig snakk om gratis skvettlapper til alle?

Ja. Du får den i posten. Har akkurat fått mine for min model 3 fra mars 2019. Du må sikkert vente litt siden de har sikkert har 10000 å sende ut.

Toalmar

Sitat fra: CCTesla på søndag 26. januar 2020, klokken 10:30
Er det virkelig snakk om gratis skvettlapper til alle?
Min Tesla model 3 ble levert i desember; har ikke hørt noe siden og har tenkt å kjøpe sånne fra Finn

Takk
Jeg kjøpte uoriginale fra Kina tilsvarende de jeg linker til under. Fikk tilsendt de originale fra Tesla for kort tid siden. Vil beholde de uoriginale på nå i vinter så får vi se til somrene om jeg demonter dem og monter de originale. Ikke glem at de originale er kun for foran.
Jeg la beskyttelsesfolie under når jeg monterte de uoriginale

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=168665189
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA