Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "all weather protection kits" i Norge?

Startet av ultimato, onsdag 20. november 2019, klokken 14:58

« forrige - neste »

lintho

Jeg monterte mine sist helg, men jeg er litt redd for at det skal føre til at lakken blir skadet. Den ytterste delen av skvettlappen er hardplast, og jeg måtte presse den på, slik at den er helt inntil lakken. Vil ikke det føre til at lakken blir skadet når det blir vibrasjoner etc?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Toalmar

Sitat fra: lintho på lørdag 18. januar 2020, klokken 09:52
Jeg monterte mine sist helg, men jeg er litt redd for at det skal føre til at lakken blir skadet. Den ytterste delen av skvettlappen er hardplast, og jeg måtte presse den på, slik at den er helt inntil lakken. Vil ikke det føre til at lakken blir skadet når det blir vibrasjoner etc?
Vil tro at med møkk etc mellom lakk og plast vil det bli slitasje. Har ikke montert de originale jeg fikk enda, men har uoriginale på. Mellom disse og lakken har jeg lagt på beskyttelsesfilm for å slippe eventuelle lakkslitasjer.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jlan

Jeg har nettopp testet etter å ha montert de nye lange "Tesla-lappene". Det forundrer meg litt at de skraper nedi hele veien gjennom svingene ved litt frisk kjøring. Litt verre i høyresvinger. Så jeg anbefaler å klippe av litt før montering. Ihverfall på venstre side, for de som ikke overholder førervekten som står i vognkortet.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

lintho

Jeg lot være å ha på de svære gummilappene selv. De var enorm. Jeg tror det vil ha en effekt å bare ha på hardplasten.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Lapskaus

De skraper jo nedi noe voldsomt. Tror jeg har kjørt over to eller tre fartsdumper der de ikke har tatt nedi. Rygget opp en gruslagt bakke og der børsta de grusen hele veien virket det som. Eller kansje de lå inntil dekkene?

Er det vanskelig å pelle av de lange og la den korte delen sitte igjen? Fikk mine montert på verksted siden jeg alikevel skulle inn med bilen så jeg aner ikke hvordan det henger sammen.

jlan

#50
Det er bare å skru ut de to synlige skruene, da henger de lange bare i dobbelsidig tape mot de korte. Skru i igjen skruene selvsagt. Det er enklest å skru med PH3 bit på en liten skralle.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Thalgar

Dette ser jo ikkje bra ut akkurat.

"The car belongs to a client that came to my shop for PPF. To do my work, I have to take out the mudguards, and it is always the same thing every time: bolts almost stripped off and mud. None of my clients want me to put it back after seeing that. It is a poisoned present, in my opinion. For those that want mudflaps, we install a different one."

https://insideevs.com/news/392609/tesla-all-weather-kit-fail/
Model Y LR Quicksilver, 2023

Kartelaven

Uaktuelt å bruke de originale skvettisene ja!
De dekker ikke engang hullet i skjermen i overgang skjerm/innstegslister.
Dette hullet gjør jo at dritten garantert når steder du ikke vil ha det.

Tok av mine uoriginale formstøpte i går, var litt  sand der også men drenering er nok bedre. Etter en grundig rengjøring monterte jeg de igjen med en tynn stripe tech 7 på oversiden mellom skvettlappen og plastikken i skjermen. Satser på at dett vil hindre ny oppsamling av sand. Bilen har full PPF også. Best å være på sikre siden når det gjelder rust på model 3. Batteri og drivverk skal kunne gå veldig langt, men det hjelper ikke hvis bilen får problemer med rust.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

jlan

#53
Problemet er der forsåvidt allerede uten mudflaps, siden innerskjermen ligger innenfor falsen på kanalen, og dessuten har en stor utsparing like over der toppen av flappen kommer. Jeg har lurt på å trekke innerskjermen utenfor flappen fra denne utsparingen og ned, men jeg tenkte å diskutere det med Tesla først. En annen løsning kan være å fuge spalten ja.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

knegg

Ser ut som noen prøver å tjene seg noen kroner på finn.
En ligger ute for 995kr  :o
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Model 3

cra

Tja, jeg ser ikke noe galt i det? Hvis noen vil kjøpe så er det vel helt lovlig å selge? MEn det er kanskje snevert marked hvis alle likevel får slike ettersendt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

GRS

#56
Disse hadde jeg ikke helt sansen for. Liker bedre de jeg kjøpte på eBay, så blir heller å sette på de. :)

Nå er det ikke så aktuelt å kjøpe smågreier fra utlandet på nett lenger. Her er omtrent samme type. Er du redd for lakken, legg på noe folie under først, men tror disse gir bedre beskyttelse siden de er enklere og mindre sjanse for å samle seg dritt. Uanstt lurt å ta av og vaske/sjekke med jevne mellomrom.

https://www.bilkomponenter.no/products/skvettlapper-tesla-model-3-4-stk
TM3P sort/sort

Tom

Sitat fra: GRS på onsdag 22. januar 2020, klokken 09:55


Nå er det ikke så aktuelt å kjøpe smågreier fra utlandet på nett lenger.
Er nå enda en stund til moms på alt kommer..

Kåre_S

Hvis disse orginale skvattlappene fra Tesla tar knekken på lakken din, kan du ikke klage til Tesla da? Bør jo gå på garantien det?
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Svænnis

mottok mine idag, mulig dumt spørsmål, men er det bare 1 sett? tenkte kanskje at det var både bak og foran og ikke bare foran. Er uansett litt skeptisk til å montere de etter hva jeg leser her, skraper de virkelig så mye ned i bakken ved "normal" kjøring? Har også foliert bilen så usikker på hvordan dette blir når jeg må demontere den ene listen under.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA