Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model S P85 runder 1 000 000 km

Startet av Simen1, onsdag 20. november 2019, klokken 14:10

« forrige - neste »

Simen1

Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

Hmm. Hvor mange batterier og driveunits har han brukt opp?

Mest interessert i hvor langt den nyeste DU`en har holdt, og hvor lenge det holdt etter batteribytte.

(Batteriene brukes vel ikke opp, men mange får etterhvert en feil som gjør at de byttes med nye eller rekondisjonerte).

Klykken

#2
Han er på sitt andre batteri, som har gått 650.000km leste jeg på Reddit.. Ang. DU vet jeg ikke.
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/dym78l/almost_there_992000_kilometers_with_a_p85d/

Også nevnt her, forøvrig:
https://elbilforum.no/index.php?topic=13109.msg856234#msg856234
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Havebigfun

Jeg snakket med ham for noen år siden ved en SuC i Sør-Tyskland. Han var da nærmere 400k. Hans mål er flest mulig km på bilen, han kaller seg "privatier", noe som vel betyr at han har økonomisk kontroll uten å måtte jobbe.. I stedet er hans prosjekt å få bilen til å gå så mye som overhodet mulig- slik jeg oppfatter det for Teslas og elbilenes omdømme. Overordnet mål er ombygging av samfunnet til bærekraft..
Bilen blir kjørt svært forsiktig men superladet en del- han bruker da en lader hvor den parede allerede er i bruk slik at ladestrømmen blir så lav som mulig. Han har også en roadster som har gått over 600k... han twittrer 4.Nov at hans andre batteri i TMS har gått >500k. Husker jeg rett hadde han skiftet DU da jeg snakket med ham.

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

geear

7000 km på en uke ja, et halvt års kjøring for meg det. Godt han finner noe å fylle dagene med..  :o

Muffinman

Når man tenkte at det kanskje brukes litt for mye tid å henge på Elbilforumet  :D

Øyvind.h

Artig :)
Det er vel samme karen som var litt forbanna på Tesla tidligere fordi batteriet i Roadsteren var nær dødt etter en kvart mill km. Det var en del negativ omtale da husker jeg fordi Tesla ikke ville hjelpe til (først i hvert fall). Ser ut til at forholdet til selskapet har bedret seg om han gidder å gjennomføre dette prosjektet, for det er en solid fjær i hatten for selskapet å kjøre så langt med originalt batteri. DU-bytte er vel bare å forvente da det har vært en god del revisjoner på den for å forlenge levetid. De som leveres nå kan vel tenkes å klare 1 mill + uten bytte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Nå er det ikke originalt batteri i den da, men det som står i nå har gått veldig langt :)

Counterpointer

Det er først en ekte million bil når den kjører distansen med samme motor og batteri imho.

1000kwh

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 21. november 2019, klokken 13:37
Det er først en ekte million bil når den kjører distansen med samme motor og batteri imho.
Ikke så imponert over 650k? ;D

Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 21. november 2019, klokken 15:03
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 21. november 2019, klokken 13:37
Det er først en ekte million bil når den kjører distansen med samme motor og batteri imho.
Ikke så imponert over 650k? ;D
Husker faren min hadde inne på verkstedet sitt (på søttitallet) en dønn orginal Volvo 240 som hadde gått 850k, så en elbil som går 650k er bra, for all del, men blir ikke slått i bakken

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. november 2019, klokken 17:54
Uten å bytte noe i motor og drivverk?
Den hadde kun hatt vanlig service og skifte av slitedeler. Mener å huske at fatter synes den burde hatt en overhaling av toppen, men jeg tror eieren her også var opptatt av hvor langt han kunne få den til å gå.

Dette er jo langt fra rekorden til Volvo, det finnes jo en P1800 som har gått 2,5 mill km. Fra husken tror jeg den også er temmelig orginal.

o.b.lix

Det finnes endelig biler som har gått millionen her i Norge, og biler som har gått mye lengre.

Men de er sjeldne. Og at en Tesla her gjort det er kjempestilig siden alle haterne dømmer elbil nord og ned.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA