Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av hengerfeste for Tesla Model 3 Performance.

Startet av offpist, onsdag 20. november 2019, klokken 14:01

« forrige - neste »

Milo

Strømkabelen til trailer ECU lå klar selv på min bil levert i slutten av Februar 2019. Har nå innstallert orginalt hengerfeste som jeg fikk fra høggeren. Fikk med oppbevaringsboks og nøkler. I tillegg fikk jeg nytt underdeksel med lokk for HF.

Daniel80

Får du "Trailer mode" opp på skjermen også, eller krever det software endring?
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Milo

Nei, men lys og slik fungerer (var plug and pkay).  Trailer mode må nok legges inn av Tesla. Slik som det er nå et dette kun godkjent for sykler så lite bruk for Trailer Mode.

znkr

Skulle likt å vite nøyaktig hva det er trailer mode gjør. Har vært nevnt forslag som stabilisering etc her tidligere men. Vanskelig å finne noe konkret på det.
Model Y LR 2022

sjokomelk

"Trailer Mode" deaktiverer autosteer, ryggesensorer bak og tar høyde for at det henger noe tungt bak bilen ved nedbremsing og unnamanøvre.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

HalvorV

#50
Brink sitt:
Rett frem å montere, tok noen timer men null stress.

Tesla Model Y Perfomance

Milo


HalvorV

Ikke helt ferdig med det elektriske, måtte dra på ferie.
Men grei instruksjon, noen få ledninger som må spleises med eksisterende resten er plug'n play.
Tesla Model Y Perfomance

Milo

Ok. Fordelen med det orginalet er at kontakten som skal kobles til strømuttaket til hengerfeste allerede ligger klart. En hurtigkobling og elektronikken fungerer.

HalvorV

Hvis man har tilkobling for det ja.. og hvis Tesla vi selge delene til deg.

Hvis ikke så er jeg ikke så vanskelig å be, kjøper lett et alternativ.

Kan opplyse om at jeg nå har kjørt flere km med festet montert, helt uten dramatikk 😃
Tesla Model Y Perfomance

arv

Må plastdeksel under bilen fjernes. Kan en da se om festet for krok er på plass?
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Milo

Deksel som dekker hull til hengerfeste er også på mange biler uten hengerfeste. Om du har krok på din står det tillatt hengerlast i vognkortet. Du trenger ikke å sjekke.

SH aka F_P

Bare nevner at vi (bilkomponenter.no) her forleden monterte originalt hengerfeste på en kundebil for første gang. Inkludert skifte av platen under fangeren så tok det 2,5t.

Med tanke på hva uoriginalt koster så er det vel ikke noen grunn til å velge annet enn originalt. 12550,- betalte kunden vår ferdig montert, og da hentet vi delene for kunden hos Tesla også :)
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

ToWalkOrDrive

Sitat fra: SH aka F_P på onsdag 11. november 2020, klokken 11:55
Bare nevner at vi (bilkomponenter.no) her forleden monterte originalt hengerfeste på en kundebil for første gang. Inkludert skifte av platen under fangeren så tok det 2,5t.

Med tanke på hva uoriginalt koster så er det vel ikke noen grunn til å velge annet enn originalt. 12550,- betalte kunden vår ferdig montert, og da hentet vi delene for kunden hos Tesla også :)

Monterte hengerfeste selv fra etrailer før hengerfeste ble lansert av Tesla. Monterer dere det elektriske/kontakt på slike "gamle" Performancer? Har dere evt. en ca pris? Er det risikofritt?
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA