Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av hengerfeste for Tesla Model 3 Performance.

Startet av offpist, onsdag 20. november 2019, klokken 14:01

« forrige - neste »

mikaelf

Da har jeg lagt inn en melding til Musk på Twitter, verdt et forsøk ;)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

automat

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 28. april 2020, klokken 11:48
Sitat fra: automat på tirsdag 28. april 2020, klokken 10:11
Ble det ikke på slutten av 2018 signalisert at man burde vente med å legge inn bestilling på mod 3, hvis tilhengerfeste var et krav?

Det var ikke skrevet noe eller advart om dette på bestillingssidene i alle fall.
Mente jeg hadde sett mediaoppslag om dette. Men det nærmeste jeg har funnet var en anbefaling fra elbilforeningen om å avvente. Så da husker jeg nok feil. https://elbil.no/forste-tesla-model-3-fra-464-020-kroner/
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

ToWalkOrDrive

#32
Sitat fra: vhw på mandag 27. april 2020, klokken 12:13
Har tweetet den godeste Musk om dette flere ganger allerede men er uten tvil med på en ny organisert runde :)

Men hvordan blir det med warnings og sensorer om det kjøres med en henger uten mulighet for å aktivere "trailer mode"?

Jeg skrudde på hengerfeste selv på min Model 3 Performance, og når jeg rygger så er det klart det piper når en har sykler på bak. Når jeg kjører fremover (med sykler på bak) merker jeg ingen problemer.

Edit: når jeg tenker meg om er det vel Toyota Yaris'en som piper med syklene når jeg rygger. På Teslaen mener jeg jeg bare trykket på et høyttaler-ikon på skjermen - så stoppet det for alltid.
Tesla Model Y                         2021-

ok67

Eg ende opp med denne:

@elonmusk Many early adopters of Model 3 in Norway are left out in the dark when it comes to a towing hitch.  Experts says that all that is needed for the approval is just a little paperwork from Tesla. Your loyal customers would love it. The necessary parts is already available.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

znkr

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 28. april 2020, klokken 13:34
Sitat fra: vhw på mandag 27. april 2020, klokken 12:13
Har tweetet den godeste Musk om dette flere ganger allerede men er uten tvil med på en ny organisert runde :)

Men hvordan blir det med warnings og sensorer om det kjøres med en henger uten mulighet for å aktivere "trailer mode"?

Jeg skrudde på hengerfeste selv på min Model 3 Performance, og når jeg rygger så er det klart det piper når en har sykler på bak. Når jeg kjører fremover (med sykler på bak) merker jeg ingen problemer.

Edit: når jeg tenker meg om er det vel Toyota Yaris'en som piper med syklene når jeg rygger. På Teslaen mener jeg jeg bare trykket på et høyttaler-ikon på skjermen - så stoppet det for alltid.
Så "trailer mode" gjør ingen andre justeringer på motorer eller noe annet?
Model Y LR 2022

ok67

Sitat fra: vhw på tirsdag 28. april 2020, klokken 18:16
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 28. april 2020, klokken 13:34
Sitat fra: vhw på mandag 27. april 2020, klokken 12:13
Har tweetet den godeste Musk om dette flere ganger allerede men er uten tvil med på en ny organisert runde :)

Men hvordan blir det med warnings og sensorer om det kjøres med en henger uten mulighet for å aktivere "trailer mode"?

Jeg skrudde på hengerfeste selv på min Model 3 Performance, og når jeg rygger så er det klart det piper når en har sykler på bak. Når jeg kjører fremover (med sykler på bak) merker jeg ingen problemer.

Edit: når jeg tenker meg om er det vel Toyota Yaris'en som piper med syklene når jeg rygger. På Teslaen mener jeg jeg bare trykket på et høyttaler-ikon på skjermen - så stoppet det for alltid.
Så "trailer mode" gjør ingen andre justeringer på motorer eller noe annet?
Vil tru at den kanskje har innvirkning på stabilitetsprogrammet
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

mikaelf

Sitat fra: ok67 på tirsdag 28. april 2020, klokken 18:05
Eg ende opp med denne:

@elonmusk Many early adopters of Model 3 in Norway are left out in the dark when it comes to a towing hitch.  Experts says that all that is needed for the approval is just a little paperwork from Tesla. Your loyal customers would love it. The necessary parts is already available.

:+1: Har du postet det allerede? Kan gjerne "like" disse postene, kanskje det gir større effekt
TMY - LR AWD (2022 HW3)

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

HalvorV

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 28. april 2020, klokken 13:34

Jeg skrudde på hengerfeste selv på min Model 3 Performance, og når jeg rygger så er det klart det piper når en har sykler på bak. Når jeg kjører fremover (med sykler på bak) merker jeg ingen problemer.

Har din Performance Trailer ECU?
Hvis ikke, hvordan koblet du det elektriske?
Tesla Model Y Perfomance

HalvorV

Fikk ikke kjøpe delene hos Tesla Stavanger, ikke godkjent for Performance.
Tesla Model Y Perfomance

ToWalkOrDrive

Sitat fra: HalvorV på torsdag 04. juni 2020, klokken 12:19
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 28. april 2020, klokken 13:34

Jeg skrudde på hengerfeste selv på min Model 3 Performance, og når jeg rygger så er det klart det piper når en har sykler på bak. Når jeg kjører fremover (med sykler på bak) merker jeg ingen problemer.

Har din Performance Trailer ECU?
Hvis ikke, hvordan koblet du det elektriske?

Vel, jeg koblet ikke det elektriske...har sikkert ikke Trailer ECU...var en veldig tidlig M3P-versjon jeg kjøpte. Var bare for å frakte et par sykler ukentlig. PS: Dersom folk kjøper fra USA så er det visst et par millimeters forskjell på en 2"(48mm) og en 50mm krok (som brukes i Norge). Jeg kjøpte 1,25"-firkantrør-versjonen, og en Curt utenom, og kule utenom der igjen. Hadde jeg valgt om igjen så hadde jeg kjøpt 2"-firkantrør (men selvsagt 50mm kule da det passer norske sykkelstativ).

Ser de har noe Wiring-greier som en klapser utenpå noen ledninger, men så må en hente strøm fra et sted https://www.etrailer.com/Wiring/Tekonsha/119250KIT.html.
Ble litt for avansert for meg. Noen som vet om noen som kan gjøre en sånn jobb i Rogaland? 

https://www.etrailer.com/hitch-2019_Tesla_Model+3.htm?&Redirect=8

Tesla Model Y                         2021-

Thalgar

#41
Er framleis utruleg at Tesla er så tverre på dette. Skulle tru at dei verkeleg kunne trengt litt god PR om dagen, med svakt sal og diverse negative saker i media, som her: https://www.motor.no/artikler/elbil-bileier-med-gruppesoksmal-mot-tesla-etter-rustskader/

Den offiselle forklaringa om typegodkjenning (sjå https://www.tu.no/artikler/derfor-er-det-usannsynlig-at-elbiler-uten-hengerfeste-kan-fa-det-senere/466460) er jo bullshit, så då er det vel eigentleg to forklaringar igjen: 1. spekulering i at folk kjøper ny bil for å få hengerfeste, eller 2. bekymring for at folk skal renna ned servicesentra. Kva anna kan det vera som forklaring?
Model Y LR Quicksilver, 2023

mikaelf

Sitat fra: Thalgar på onsdag 10. juni 2020, klokken 09:19
Er framleis utruleg at Tesla er så tverre på dette. Skulle tru at dei verkeleg kunne trengt litt god PR om dagen, med svakt sal og diverse negative saker i media, som her: https://www.motor.no/artikler/elbil-bileier-med-gruppesoksmal-mot-tesla-etter-rustskader/

Den offiselle forklaringa om typegodkjenning (sjå https://www.tu.no/artikler/derfor-er-det-usannsynlig-at-elbiler-uten-hengerfeste-kan-fa-det-senere/466460) er jo bullshit, så då er det vel eigentleg to forklaringar igjen: 1. spekulering i at folk kjøper ny bil for å få hengerfeste, eller 2. bekymring for at folk skal renna ned servicesentra. Kva anna kan det vera som forklaring?

3. Latsomhet ?
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Thalgar

Kan god
Sitat fra: mikaelf på onsdag 10. juni 2020, klokken 09:40
Sitat fra: Thalgar på onsdag 10. juni 2020, klokken 09:19
Er framleis utruleg at Tesla er så tverre på dette. Skulle tru at dei verkeleg kunne trengt litt god PR om dagen, med svakt sal og diverse negative saker i media, som her: https://www.motor.no/artikler/elbil-bileier-med-gruppesoksmal-mot-tesla-etter-rustskader/

Den offiselle forklaringa om typegodkjenning (sjå https://www.tu.no/artikler/derfor-er-det-usannsynlig-at-elbiler-uten-hengerfeste-kan-fa-det-senere/466460) er jo bullshit, så då er det vel eigentleg to forklaringar igjen: 1. spekulering i at folk kjøper ny bil for å få hengerfeste, eller 2. bekymring for at folk skal renna ned servicesentra. Kva anna kan det vera som forklaring?

3. Latsomhet ?

Haha, det er sikkert så enkelt.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Milo

Er det noen måte å finne ut på om jeg har strømkabelen som skal kobles til Trailer ECU på min bil uten å ta av bakfangeren? Bil er levert i slutten av Februar 2019 LR AWD.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA