Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron 50 og 55 Teoretisk og faktisk rekkevidde og betraktninger om forbruk

Startet av daktari, onsdag 20. november 2019, klokken 09:36

« forrige - neste »

daktari

Limer inn her, i tilfelle Audi får panikk. Etron 50 Suv Launch får 332 blandet wltp, mens adv.sport får 299 km. Ukjent hjulstørrelse, men neppe 22".

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


hELgenen

De burde tilby alle versjoner med forskjellige dekk opsjoner. Personlig velger jeg de mest energieffektive dekkene,og skiter i utseende. Jeg sitter inne i bilen og vil ha all komfort der med størst mulig rekkevidde. Dette med store felger er en noe menn med store baller og en elsk på høye apebrøl har fremelsket. Og jo,jeg vet det gir bedre grep på tørr asfalt,men hvor fort skal man egentlig kjøre før dette blir noe å tenke på...? De fleste kjøper store felger fordi de synes det er fett,men på elektriske biler så burde folk få lov til å velge selv

AJ82

Sitat fra: daktari på torsdag 21. november 2019, klokken 18:53
Limer inn her, i tilfelle Audi får panikk. Etron 50 Suv Launch får 332 blandet wltp, mens adv.sport får 299 km. Ukjent hjulstørrelse, men neppe 22".

Vil tippe launch har 19" og sport 20". På min 55 med 21" er det oppgitt 369km kombinert wltp i kontrakt.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

devotio

Oi, jeg hadde blitt skuffet over Sport om jeg hadde kjøpt den. Det har vel ikke vært kommunisert at minst 300 km rekkevidde er for LE og at de andre modellene kan få lavere rekkevidde?
303 WLTP for Advanced Business er OK for meg.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

AudunT

Står over 300km blandet WLTP i prislisten på sport. Kjenner jeg er litt skuffet over 299km...

Øyvind.h

Basert på siste tall er det vel konstatert at E50 har 64,7kWh tilgjengelig, og dermed 1,7 mer enn først antatt. Buffer er redusert fra rundt 11kWh på E55 til 6kWh på E50. Det slår positivt ut på rekkevidde og anvendelighet.

Praktisk rekkevidde blir 20-35 mil avhengig av vær, føre og strekning/hastighet om man kjører 100%-0%.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tromsø

2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Carnet

Fint det ble tatt bilde av, for ser ut som linken nå er død.

Er det kun 19" på launch utgaven vs 20" på advanced som utgjør rekkevidde forskjellen? Og ikke de mørke rutene bak? :)

Jeg var klar over at det har noe å si, men trodde det hadde mindre betydning enn dette.

carp

På denne listen virker også "standard" E-tron 55 å ha økt i rekkevidde (431 km på blandet kjøring launch edition)? Forskjellen mot sportback er jo marginal.

hemi

godt over 300km hos audi markedsføring = 299 i praksis, usikker på hvordan det er godt over, men de har sikkert ett unvikende politikersvar. Jeg holdt nesten på å bite på selv, men solgte jo i3 120ah for å få mer rekkevidde!

2.7 tonn utgave av i3/leaf 40 dette, rekkeviddemessig. Kaster du på mye folk og utstyr og inn og ut potensielt mindre ?

Orbit

#26
Sitat fra: Carnet på torsdag 21. november 2019, klokken 20:51
Fint det ble tatt bilde av, for ser ut som linken nå er død.

Er det kun 19" på launch utgaven vs 20" på advanced som utgjør rekkevidde forskjellen? Og ikke de mørke rutene bak? :)

Jeg var klar over at det har noe å si, men trodde det hadde mindre betydning enn dette.
Siden er der ennå. Gå hit, og trykk på "Rekkevidde og forbruk".

Og ja, 20" felger gir ganske store utslag. Du kan prøvebygge en 55-modell, så vises estimert forbruk nå fortløpenede mens du bygger (rett under den sorte menystripen på toppen) . Det er også litt forskjell på felgene av samme størrelse.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

eivhelle

Den gode nyheten er at det åpenbart er valget mellom 19" og 20" dekk som utgjør den største forskjellen i forbruk. Det betyr at man kan kompensere ganske bra med å velge 19" felg for vinterdekkene, selv om man har valgt advanced sport. Da kan man oppnå ganske bra rekkevidde også om vinteren.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

naivsupr

Da er katta tydeligvis ute av sekken mtp rekkevidde. Vi bestilte e50 Adv. Sport i oktober og gleder oss veldig til januar, også etter at denne tråden dukket opp!  :o (første post her inne, btw - etter lengre tid med snoking)

Prioriteringer endte sånn:
Tilhengerfeste + Elseter med minne + Nøkkelfri adkomst
= e50 Adv. Sport
(Vi prøver å klare oss med kun en bil i husholdningen, derfor viktig for oss med el.seter med minne (bortskjemt komfort))

Jeg la på B&O lyd, sort innertak, sorte speilhus, sort utvendig optikk, gardiner i bakdørene. Alt dette for å oppnå lengre rekkevidde.  ;D
Valgte 19" vinterhjul. (<- og der ble posten nesten relevant for tråden)
Kona valgte bort min Florettsølv med Tyfongrå.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

hemi

Men dere som har bestilt, hva tenker dere om "godt over 300"? er dere fornøyde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA