Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E tron 50 utstyrliste?

Startet av Scoob98, tirsdag 19. november 2019, klokken 23:17

« forrige - neste »

Scoob98

Hei,
Skal legge inn en bestilling på E tron 50 om et par dager og lurte på om det er verdt å bestille bilen med advanced business class? Den for 560,000? Og er det mulig å legge inn ekstra utstyr, og hvis det går, er det noe dere anbefaler?
Takk!

Pitil

#1
Jeg var derimot aldri i tvil. Jeg gikk for Adv. Business. Det er en del mer ekstrautstyr, deriblant kontrastlakkering på hjulbuer, støtfanger etc. På den rimeligste utgaven er det ulakkert plast, samt noen andre ulikheter på eksteriøret. Jeg anbefaler deg å sette deg grundig inn i forskjellene både på interiør og eksteriør. Det er fullt mulig å legge til utstyr ved bestilling. Nå har vi kanskje ulike preferanser, men personlig var prisforskjellen verdt det for min del. Jeg la til en god del utstyr utover standard, men her er det igjen smak og behag som avgjør. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

devotio

Jeg var heller aldri i tvil, bestilte Advanced Business. Jeg fikk med vinterdekk og 3 års service (tror det er 2 servicer, år 2 og 3). Bare vinterdekk med felg er jo verdt 26.000,- Servicen skal Vistnok være verdt 9.000,- Dessuten har Advanced Business mer airbag bak, som er viktig for oss som har barn. Advanced Business kommer også med mulighet for tilhengerfeste, som for oss også var viktig.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

Trond.m

Nå visst dette med forberedelse for hengerfeste ikke spesielt nyttig. Det høres nærmest ut som om det da er klart med det elektriske og det nærmest bare er å skru på en krok. Det er omtrent samme jobb og deler som kreves med og uten forberedelse, og det koster ca 26000 kr å ettermontere.
Av tilleggsutstyr ut over Advanced Business ville jeg tatt med omgivelseskamera. Det er fort spart inn ved å unngå at det hjelper deg å unngå parkeringsskader som eksempelvis kantkjøring av felg etc.

Wendel

Jeg har selv bestilt 50 adv business. Av ekstrautstyr valgte jeg skvettlapper, omgivelseskamera, B&O anlegg, sort taktrekk og kontursetene. Av utstyr jeg ikke tenkte på/glemte så plager det meg at jeg glemte å legge til ladeport på begge sider.

Scoob98

Tror jeg kommer til å gå for adv business med lydoppgradering og sportsratt til 3000 kr tror jeg det var? Ratten er en must, er ikke en fan av standard

daktari

Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 18:57
Tror jeg kommer til å gå for adv business med lydoppgradering og sportsratt til 3000 kr tror jeg det var? Ratten er en must, er ikke en fan av standard
Varme i rattet er snart verdt 50.000,-
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Scoob98

Sitat fra: daktari på onsdag 20. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 18:57
Tror jeg kommer til å gå for adv business med lydoppgradering og sportsratt til 3000 kr tror jeg det var? Ratten er en must, er ikke en fan av standard
Varme i rattet er snart verdt 50.000,-
Hva mener du? Kan jeg ikke velge rattet utenom å ha noe ekstra som koster 50k?

tromsø

Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 19:16
Sitat fra: daktari på onsdag 20. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 18:57
Tror jeg kommer til å gå for adv business med lydoppgradering og sportsratt til 3000 kr tror jeg det var? Ratten er en must, er ikke en fan av standard
Varme i rattet er snart verdt 50.000,-
Hva mener du? Kan jeg ikke velge rattet utenom å ha noe ekstra som koster 50k?

refererer vel til en gammel, lang og noe irritert diskusjon om at man ikke kan velge ACC/autopilot sammen med rattvarme på etron i Europa...

Jeg valgte launch ed. med sportsratt, rattvarme, 360 kamera, metallic, el. korsryggstøtte, rails, music interface, pre air cond, oppbevaringspakke og virutal cocpit +. Angrer ikke et sekund på det valget.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Sitat fra: tromsø på onsdag 20. november 2019, klokken 20:15
Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 19:16
Sitat fra: daktari på onsdag 20. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 18:57
Tror jeg kommer til å gå for adv business med lydoppgradering og sportsratt til 3000 kr tror jeg det var? Ratten er en must, er ikke en fan av standard
Varme i rattet er snart verdt 50.000,-
Hva mener du? Kan jeg ikke velge rattet utenom å ha noe ekstra som koster 50k?

refererer vel til en gammel, lang og noe irritert diskusjon om at man ikke kan velge ACC/autopilot sammen med rattvarme på etron i Europa...

Jeg valgte launch ed. med sportsratt, rattvarme, 360 kamera, metallic, el. korsryggstøtte, rails, music interface, pre air cond, oppbevaringspakke og virutal cocpit +. Angrer ikke et sekund på det valget.
og at appen, som skulle gjøre det mulig på kort frist å varme bilen, ikke er helt stabil akkurat.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Scoob98

Sitat fra: tromsø på onsdag 20. november 2019, klokken 20:15
Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 19:16
Sitat fra: daktari på onsdag 20. november 2019, klokken 19:07
Sitat fra: Scoob98 på onsdag 20. november 2019, klokken 18:57
Tror jeg kommer til å gå for adv business med lydoppgradering og sportsratt til 3000 kr tror jeg det var? Ratten er en must, er ikke en fan av standard
Varme i rattet er snart verdt 50.000,-
Hva mener du? Kan jeg ikke velge rattet utenom å ha noe ekstra som koster 50k?

refererer vel til en gammel, lang og noe irritert diskusjon om at man ikke kan velge ACC/autopilot sammen med rattvarme på etron i Europa...

Jeg valgte launch ed. med sportsratt, rattvarme, 360 kamera, metallic, el. korsryggstøtte, rails, music interface, pre air cond, oppbevaringspakke og virutal cocpit +. Angrer ikke et sekund på det valget.
får man ikke virtual cockpit standard?

Pitil

Virtual cockpit er standard, men med tilvalg virtual cockpit pluss+ (pluss), som gi noe flere muligheter i konfigurasjonen av instrumentpanelet, deriblant en egen e-tron visning.
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA