Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fjernvarming av elbil uten tilkoblet strøm - hvem kan?

Startet av andersbj, tirsdag 19. november 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

andersbj

Masse takk til alle for gode svar!

Mange av disse er over min prisklasse, dessverre. Men høres i hvert fall ut som Leaf og e-Golf burde være ganske sikre kort når det gjelder akkurat dette. Har hørt at Leaf varmer seg opp sakte, men utover strømforbruket gjør jo ikke det så mye hvis man setter igang tidsnok.

Vil unngå mye skraping  :D

Counterpointer

Sitat fra: andersbj på tirsdag 19. november 2019, klokken 21:29
Masse takk til alle for gode svar!

Mange av disse er over min prisklasse, dessverre. Men høres i hvert fall ut som Leaf og e-Golf burde være ganske sikre kort når det gjelder akkurat dette. Har hørt at Leaf varmer seg opp sakte, men utover strømforbruket gjør jo ikke det så mye hvis man setter igang tidsnok.

Vil unngå mye skraping  :D
På min Soul EV som jeg hadde i tre år skrapet jeg ALDRI is noengang.
Åpnet bilen trykket på varme i ratt, sete og Max defrost, ventet noen få minutter og satte meg inn, kunne da kjøre vindusvisker og kjøre avsted.

Elbiler er ekstremt bra på dette, også de billige.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. november 2019, klokken 20:40
Tidligere tråd hvor vi prøvde å lage en liste:
https://elbilforum.no/index.php?topic=45140.0
Den bør vel oppdateres, eksempelvis står det ingen ting på eGolf om kupeklimatisering.

Marzo

Sitat fra: Håvar på tirsdag 19. november 2019, klokken 15:11
Men når avgangstid er satt betyr det vel ikke noe om appen fungerer eller ikke? Disse innstillingene lagres jo i bilen også

Det stemmer, man gjør kun innstillingen en gang så vil bilen fortsette å varmes opp hver morgen året rundt, uten at man trenger å tenke mer på det.. (og tar det for gitt helt til man en dag kjører en annen bil)

andersbj

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 19. november 2019, klokken 22:13
Sitat fra: andersbj på tirsdag 19. november 2019, klokken 21:29
Masse takk til alle for gode svar!

Mange av disse er over min prisklasse, dessverre. Men høres i hvert fall ut som Leaf og e-Golf burde være ganske sikre kort når det gjelder akkurat dette. Har hørt at Leaf varmer seg opp sakte, men utover strømforbruket gjør jo ikke det så mye hvis man setter igang tidsnok.

Vil unngå mye skraping  :D
På min Soul EV som jeg hadde i tre år skrapet jeg ALDRI is noengang.
Åpnet bilen trykket på varme i ratt, sete og Max defrost, ventet noen få minutter og satte meg inn, kunne da kjøre vindusvisker og kjøre avsted.

Elbiler er ekstremt bra på dette, også de billige.

Nei, har hørt at det er slik med Soul. Høres veldig bra ut. Har hørt Ioniq varmer seg raskt opp også, og de dyrere elbilene. Litt mer usikker på Leaf.

Ebe

Leaf og Evalia kan også forhåndsvarmes uten å være tilkoblet, men tror kanskje det er bare opptil ett kvarter?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

elpharaoh

Alle leaf og e-NV200 (med unntak av Visia) kan starte forvarming/klimanlegget fra app uten å være tilkoblet.
e-NV200 har også start fra nøkkelen (hvorfor har ikke Leafen dette??). Starter og går i 15 min.
Kan stille inn en grense for hvor mye batteri som må være tilgjengelig i bilen for å starte forvarming om man ønsker dette.
Jeg har 2017 Leaf 30kWh og 2017 e-NV200 Evalia 24kWh og bruker dette daglig.
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

Aja

E-up er vel ikke nevnt? Kan varmes uten å være tilkoblet strøm(når appen fungerer)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA