Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TESLA Wall Connector - VEGGKONTAKT, 32 A TREFASET

Startet av flux, onsdag 13. april 2016, klokken 13:02

« forrige - neste »

Atle3

Sitat fra: IbizaMan på onsdag 30. oktober 2019, klokken 20:37
Sitat fra: stefse på torsdag 24. oktober 2019, klokken 21:21
Etter resett av laderen (power cycle) prøvde bilen faktisk å lade på 29A en kort stund, men så stoppet hele ladingen opp, og jeg måtte deaktivere ladingen for å få den i gang igjen. Da stod den plutselig på 5A.

Neste gang er 19A begrensningen tilbake. (3Fas IT) Så det er vel 19A som fremdeles gjelder ja.

Jepp, akkurat det samme skjedde meg i kveld. Fikk tatt et bilde mens den stod på Scheduled Charging men når jeg deaktiverte denne så kunne jeg justere ladestrømmen opp til 28A og jeg så faktisk 10kW ladefart på TWC for første gang. Men gleden var dessverre kortvarig.......

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Samme skjedde meg akkurat nå.

Øggen

Sitat fra: ok67 på fredag 20. september 2019, klokken 23:38
Model 3 ladar maks 11 kW.

Det blir 16 A på 400 V TN nett og 27,6 A på 230 V IT nett.
Men så er det ein bug i TWC som gjer at den ikkje klarer heilt dette på 230 V IT nett. Det blir påstått at Tesla jobber med saka... Så kanskje ein gang i framtida kan du få maks utav TWC også på 230 V IT. Pr idag er det meste du får 19 A symetrisk trefaselast på 230 V IT, det gir ca 7,6 kW.

Gå for 32 A du.

Hatt Model 3 på prøve, og testa min TWC som e kobla 230V 3fas. Litt skuffa om detta her e hastigheten, og den steig ikkje på dei 5 min ej satt i bilen. Får en del meir på X'n iallefall.
Må ver nokke rart. Skal teste planlagt lading i natt. Får rødt lys på X'n med samme software, så vi får sjå om det går på 3'n.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

sjokomelk

Sitat fra: Øggen på torsdag 21. november 2019, klokken 00:17
Hatt Model 3 på prøve, og testa min TWC som e kobla 230V 3fas. Litt skuffa om detta her e hastigheten, og den steig ikkje på dei 5 min ej satt i bilen. Får en del meir på X'n iallefall.
Må ver nokke rart. Skal teste planlagt lading i natt. Får rødt lys på X'n med samme software, så vi får sjå om det går på 3'n.
Kjent sak dette. Står side opp og ned om det her inne på forum også.

TWC i 230V 32A 3-fas gir beskjed til bilen at den maks kan trekke 18.5A på L1 og L2, for da blir summen på L3 32A. Men Model 3 kan lade med fullverdig 3-fas. Så den tolker signalet som "Jeg kan trekke 18.5A på L1, L2 og L3", og lader da med 230 x 18.5 x sqrt(3) = 7,4kW.

Vi håper og venter på oppdatering fra Tesla som vil gjøre at Model 3 trekker 3x32A fra TWC og da 230 x 28 x sqrt(3) = 11kW (som er maks for laderen).
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TøddiVedder

Uansett er 21 km/t ikke reelt. Tar litt tid før full lading, og ikke sitt i bilen. Jeg har 28km/t, og da vises 12A.

stefse

Ja,  venter selvsagt i spenning på denne oppdateringen, men 7,4kW er også stort sett nok for min del. Kanskje når disse tariffene kommer vil det lønne seg å booste på med 11kW i noen timer midt på natta.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Rævedilter

Sitat fra: stefse på fredag 22. november 2019, klokken 14:54
Ja,  venter selvsagt i spenning på denne oppdateringen, men 7,4kW er også stort sett nok for min del. Kanskje når disse tariffene kommer vil det lønne seg å booste på med 11kW i noen timer midt på natta.

Kjem det effektariffer tilsvarende dei ein har i dag på større anlegg lønner det ikkje å "booste", derimot jevn låg lading. Men tar tariffane hensyn til aktuell belastning på heile nettet (flaskehalsane) kan det lønne seg.

kodax

Tja, på Hvaler beregnes vel månedsprisen ut fra de to døgnene man har brukt mest strøm, så da hjelper det ikke så mye å lade med lav hastighet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA