Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Et par spm etter lading på flexilader

Startet av Hyperstress, mandag 18. november 2019, klokken 23:40

« forrige - neste »

Hyperstress

Jeg har 2015 MS med enkeltlader og Ladet på grønn kontakt sin flexilader på Furuset i dag.
Det startet med indikert 12kW 240V 16/16 (3)

1. Betyr det at jeg ladet på 400V 16A tre fas, eller 240V 32A trefas? Eller annet..

2. Jeg fikk 12kW første 5 min deretter virket det litt vilkårlig opp og ned mellom 3-12 kW. Hvorfor det? (Det stod også en feilmelding (unable to charge?) mens den bare ladet med 5A)


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

mthoring

1. 400 16A 3-fas. Bilen viser spenning mellom fase og N. S klarer maks ca 8,5kw på IT (230v).

2. Vet ikke. Feil på ladeboks? Lite kapasitet tilgjengelig?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Hyperstress

Et spørsmål til:
Jeg ladet på TWC I slottsparken phus med 18kW 237V (3) 25A/25A

Jeg har ikke dobbeltlader (med mindre tesla har puttet inn en lader til ved en feil), hvordan kan den da lade med 18kW? Jeg trodde 11kW var max.?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på søndag 24. november 2019, klokken 10:33
Et spørsmål til:
Jeg ladet på TWC I slottsparken phus med 18kW 237V (3) 25A/25A

Jeg har ikke dobbeltlader (med mindre tesla har puttet inn en lader til ved en feil), hvordan kan den da lade med 18kW? Jeg trodde 11kW var max.?

Vet du at du fikk 18kW da? Så du på ladehastigheten i km/t om den stemte? Om det var 3-fase 230V der (det finnes slike ladere i enkelte P-hus, f.eks i Paleet i Oslo) vil bilen vise 18kW men du får bare 10kW (Model 3) eller 6,6kW (S/X). Dette pga. bug i bilens software.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. november 2019, klokken 10:51
Sitat fra: Hyperstress på søndag 24. november 2019, klokken 10:33
Et spørsmål til:
Jeg ladet på TWC I slottsparken phus med 18kW 237V (3) 25A/25A

Jeg har ikke dobbeltlader (med mindre tesla har puttet inn en lader til ved en feil), hvordan kan den da lade med 18kW? Jeg trodde 11kW var max.?

Vet du at du fikk 18kW da? Så du på ladehastigheten i km/t om den stemte? Om det var 3-fase 230V der (det finnes slike ladere i enkelte P-hus, f.eks i Paleet i Oslo) vil bilen vise 18kW men du får bare 10kW (Model 3) eller 6,6kW (S/X). Dette pga. bug i bilens software.
Jeg så det bare via appen. Se vedlagt bilde

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA