Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen akselererte ukontrollert i revers og krasjet i en steinmur.

Startet av Villa, lørdag 13. april 2019, klokken 21:35

« forrige - neste »

RayBomb

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 2019, klokken 17:34
Gikk du ut av bilen uten å trykke på av/på knappen? Om du går ut uten å slå av bilen må du gå via P før D eller R virker. Jeg bruker ikke creep.
Kan du ha en bug i bilen din?
Dette skjer ikke i bilen min.
Jeg går vanligvis ut av bilen uten å bruke av/på knappen. Når jeg skal av gårde igjen, setter jeg den rett i drive eller reversj, uten å gå via park. Bilen står allerede i park når jeg har startet den opp. Jeg bruker heller ikke creep.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Stikkkontakt

Sitat fra: RayBomb på søndag 08. desember 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 2019, klokken 17:34
Gikk du ut av bilen uten å trykke på av/på knappen? Om du går ut uten å slå av bilen må du gå via P før D eller R virker. Jeg bruker ikke creep.
Kan du ha en bug i bilen din?
Dette skjer ikke i bilen min.
Jeg går vanligvis ut av bilen uten å bruke av/på knappen. Når jeg skal av gårde igjen, setter jeg den rett i drive eller reversj, uten å gå via park. Bilen står allerede i park når jeg har startet den opp. Jeg bruker heller ikke creep.

Jeg går ut av bilen når den står i D eller R. Da blir alt stående på og turminne resettes ikke. Håndbremsen kommer på, men bilen står fortsatt i D eller R når jeg setter meg inn. Jeg må via P for å komme i fart igjen. Det er ikke nok å trykke på gassen.

RayBomb

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 2019, klokken 19:21
Sitat fra: RayBomb på søndag 08. desember 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 2019, klokken 17:34
Gikk du ut av bilen uten å trykke på av/på knappen? Om du går ut uten å slå av bilen må du gå via P før D eller R virker. Jeg bruker ikke creep.
Kan du ha en bug i bilen din?
Dette skjer ikke i bilen min.
Jeg går vanligvis ut av bilen uten å bruke av/på knappen. Når jeg skal av gårde igjen, setter jeg den rett i drive eller reversj, uten å gå via park. Bilen står allerede i park når jeg har startet den opp. Jeg bruker heller ikke creep.

Jeg går ut av bilen når den står i D eller R. Da blir alt stående på og turminne resettes ikke. Håndbremsen kommer på, men bilen står fortsatt i D eller R når jeg setter meg inn. Jeg må via P for å komme i fart igjen. Det er ikke nok å trykke på gassen.

Ahh... mao, du starter bil, kjører noen meter, lar bilen stå i kanskje drive, går ut, hopper inn igjen, setter bilen i park og så i drive igjen...
Vel, jeg har aldri gjort dette før, og kommer sikkert aldri til å gjøre det. Ikke uten å først sette bilen i park eller nøytral+park brems.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

#63
Sitat fra: RayBomb på mandag 09. desember 2019, klokken 01:43
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 2019, klokken 19:21
Sitat fra: RayBomb på søndag 08. desember 2019, klokken 18:34
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 08. desember 2019, klokken 17:34
Gikk du ut av bilen uten å trykke på av/på knappen? Om du går ut uten å slå av bilen må du gå via P før D eller R virker. Jeg bruker ikke creep.
Kan du ha en bug i bilen din?
Dette skjer ikke i bilen min.
Jeg går vanligvis ut av bilen uten å bruke av/på knappen. Når jeg skal av gårde igjen, setter jeg den rett i drive eller reversj, uten å gå via park. Bilen står allerede i park når jeg har startet den opp. Jeg bruker heller ikke creep.

Jeg går ut av bilen når den står i D eller R. Da blir alt stående på og turminne resettes ikke. Håndbremsen kommer på, men bilen står fortsatt i D eller R når jeg setter meg inn. Jeg må via P for å komme i fart igjen. Det er ikke nok å trykke på gassen.

Ahh... mao, du starter bil, kjører noen meter, lar bilen stå i kanskje drive, går ut, hopper inn igjen, setter bilen i park og så i drive igjen...
Vel, jeg har aldri gjort dette før, og kommer sikkert aldri til å gjøre det. Ikke uten å først sette bilen i park eller nøytral+park brems.

Høres ikke bra ut nei. Da utnytter du en eller annen sikkerhetsfunksjon som ligger i bilen - ikke bra  :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA