Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: BMW i4 specs offentliggjort  (Lest 18807 ganger)

elektro

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2223
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #180 på: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 00:58 »
Må bare si at i4 har gått litt under raderen for min del. Herlig bil for alle som ikke trenger veldig mye plass men ønsker en skikkelig langturbil. Med hengerfeste og mulighet før taklast skulle de fleste behov være dekket, unntatt stort hundebur. Fin pris også.

Eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er kanskje bakkeklaringen på 125 mm. EDIT: Dette er vel omtrent som min tidligere Model S m. stålfjærer. Det gikk jo for det meste greit, selv om det var litt slitsomt. På BMW’en er luftfjæring standard, så da holder den kanskje rett nivå uansett last i alle fall. Men man kan kanskje ikke heve bilen?

Ift. bakkeklaring later det også til å være noen forskjellige målemetoder. Med og uten last og om de tillater enkelte plastdeler å være lavere- eller ikke. Tyskerne er oftest på den sikre siden. Akselavstand har også mye å si, så bakkeklaring må erfaringsmessig oppleves i praksis.
« Siste redigering: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 09:04 av elektro »
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015
Fisker Ocean, reservert 30/10/2020 (referral V4FAK3 )
IONIQ 5 «Project 45» tildelt 22/3/2021, KANSELLERT

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9348
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #181 på: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 07:02 »
Må bare si at i4 har gått litt inder raderen for min del. Herlig bil for alle som ikke trenger veldig mye plass men ønsker en skikkelig langturbil.
i4 må være den bilen jeg har mest lyst på som ikke passer beskrivelsen hyttebil.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alda

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 942
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #182 på: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 09:54 »
En M50 för ca. 600' är ju ett rövarköp! Tysk performancebil som har raskare acc. OCH bättre räckvidd enn både Porsche Taycan och Audi E-Tron GT - till nästan halva priset!
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til 28.04.21)
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-Bestilt BMW i4 M50 06/21

HelectriC

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1191
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #183 på: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 12:48 »
En M50 för ca. 600' är ju ett rövarköp! Tysk performancebil som har raskare acc. OCH bättre räckvidd enn både Porsche Taycan och Audi E-Tron GT - till nästan halva priset!

Og for å ikke tale om hengerfeste og 1600kg, kan jo ikke bli bedre!!!
ioniq 5

pberg

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 803
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #184 på: Onsdag 07. Juli 2021, klokken 20:34 »
Eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er kanskje bakkeklaringen på 125 mm. EDIT: Dette er vel omtrent som min tidligere Model S m. stålfjærer. Det gikk jo for det meste greit, selv om det var litt slitsomt. På BMW’en er luftfjæring standard, så da holder den kanskje rett nivå uansett last i alle fall. Men man kan kanskje ikke heve bilen?


Den har vel bare luftfjærer bak, så da er det nok en god gammeldags nivåregulering av bakparten. Altså at den holder samme høyde uansett last. Foran er det jo vanligvis liten variasjon med last uansett.
BMW i4 M50 (bestilt)
BMW i3
BMW 530e (snart til salgs)
BMW M3 3.0

Stikkkontakt

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2340
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #185 på: ſøndag 19. ſeptember 2021, klokken 19:12 »
Dette ser heftig ut.
En som har kjørt videoen i editor sier 0-100 går på 3,5-3,6 uten rollout og at 0-200 er 2 sek raskere enn TM3P.

https://www.youtube.com/watch?v=U16XeuiJ5Eo

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 9348
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #186 på: ſøndag 19. ſeptember 2021, klokken 19:35 »
Tviler ikke. Men blir vanskelig å overtale kona om at en slik er like praktisk som en TMY-P
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alda

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 942
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #187 på: Tirsdag 21. ſeptember 2021, klokken 15:05 »
Dette ser heftig ut.
En som har kjørt videoen i editor sier 0-100 går på 3,5-3,6 uten rollout og at 0-200 er 2 sek raskere enn TM3P.

https://www.youtube.com/watch?v=U16XeuiJ5Eo
Helt rått!
Den slår en hel del muskelbilar med den 0-200 tiden! (bild jag snubblade över på FB):

Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til 28.04.21)
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-Bestilt BMW i4 M50 06/21

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2527
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #188 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 21:40 »
13 sec må være en gammel 911.

Jalla

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 355
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #189 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 21:55 »
13 sec må være en gammel 911.
Ja, en 996 Turbo S fra 2004.  :D

Ansjosfilet

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 185
    • Vis profil
Sv: BMW i4 specs offentliggjort
« Svar #190 på: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 22:15 »
——
« Siste redigering: Fredag 24. ſeptember 2021, klokken 22:59 av Ansjosfilet »
Bmw i3