Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i4 specs offentliggjort

Startet av JorgenM, mandag 18. november 2019, klokken 16:50

« forrige - neste »

turfsurf

#150
Sitat fra: HelectriC på torsdag 03. juni 2021, klokken 17:34
Sitat fra: FaradayCage på torsdag 03. juni 2021, klokken 15:39
Feil.
i4 M50 har to synkronmotorer.

Ja vel? Da er det meget rart at AWD har så pass mye kortere rekkevidde enn RWD. Det er jo bare å slå av en motor ved rolig kjøring.
Er du sikker på dette?

Dere vet at PM motorer og er synkron motorer? Altså dere er egentlig enige. To synkronmotorer = to PM motorer. Grunnen til å velge PM motorer er jo vekt/plassbesparing.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

telcontar

Valgets kvaler, kanskje få litt input fra menigheten?

Har satt opp M50 Supercharged og klar til å bestille, men vil helst ikke ha skinnseter, skinn på dash og soltak.

Tenkte da å heller sette opp Fully Charged og ta med resten av tingene fra Supercharged. Sparer ca 20k på det.

Standard setene på m50 er alcantara/sensatec. Antar sensatec er fake skinn. Er uansett alcantara jeg vil helst ha.

Hva tenker dere, er det en god setup å gå for?

Veggsen

Sitat fra: telcontar på torsdag 03. juni 2021, klokken 23:12
Valgets kvaler, kanskje få litt input fra menigheten?

Har satt opp M50 Supercharged og klar til å bestille, men vil helst ikke ha skinnseter, skinn på dash og soltak.

Tenkte da å heller sette opp Fully Charged og ta med resten av tingene fra Supercharged. Sparer ca 20k på det.

Standard setene på m50 er alcantara/sensatec. Antar sensatec er fake skinn. Er uansett alcantara jeg vil helst ha.

Hva tenker dere, er det en god setup å gå for?

Ville gått for det samme selv, skinnseter er oppskrytt. På grensen til frostskader på vinteren og brannskader på sommeren.


JorgenM

Sensatec er skikkelig bra seter. De vil se nye ut etter mange år, mens skinnseter får slitasje, skjolder osv. Har sensatec på vår i-Pace. Du har samme tankegang som meg :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

telcontar

Godt det er flere som har samme oppfatning som meg  :P. Jeg hadde skinnseter i min forrige 5-serie og var eneste minus på den bilen, selv om setene var knallgode å sitte i.

Da blir det å få  innhentet tilbud på m50 FC med alt SC har minus skinn og soltak.

Ellers tenker jeg å ta med 19" hjul, Drive Recorder, shadowline lykter, justerbar korsryggstøtte. Usikker på om skal ha med galvansierte knapper/brytere. De så ikke ut til være av metall, så er kanskje bare sølvfarget plast?

ChrisEL

Sitat fra: telcontar på fredag 04. juni 2021, klokken 07:25
Godt det er flere som har samme oppfatning som meg  :P. Jeg hadde skinnseter i min forrige 5-serie og var eneste minus på den bilen, selv om setene var knallgode å sitte i.

Da blir det å få  innhentet tilbud på m50 FC med alt SC har minus skinn og soltak.

Ellers tenker jeg å ta med 19" hjul, Drive Recorder, shadowline lykter, justerbar korsryggstøtte. Usikker på om skal ha med galvansierte knapper/brytere. De så ikke ut til være av metall, så er kanskje bare sølvfarget plast?

Er 19" hjul tillegg? Hva er standardhjulene på bilen?

telcontar

Sitat fra: ChrisEL på fredag 04. juni 2021, klokken 09:11
Sitat fra: telcontar på fredag 04. juni 2021, klokken 07:25
Godt det er flere som har samme oppfatning som meg  :P. Jeg hadde skinnseter i min forrige 5-serie og var eneste minus på den bilen, selv om setene var knallgode å sitte i.

Da blir det å få  innhentet tilbud på m50 FC med alt SC har minus skinn og soltak.

Ellers tenker jeg å ta med 19" hjul, Drive Recorder, shadowline lykter, justerbar korsryggstøtte. Usikker på om skal ha med galvansierte knapper/brytere. De så ikke ut til være av metall, så er kanskje bare sølvfarget plast?

Er 19" hjul tillegg? Hva er standardhjulene på bilen?

Var overrasket selv, men 18" standard faktisk

HelectriC

Noen som vet om man får M-speil (med den lille vingen) utvendig om man ikke velger carbonpakke til M50?
ioniq 5

moonbuggy

Finnes konfigurator for i4 m50 på nett?

telcontar

Sitat fra: HelectriC på fredag 04. juni 2021, klokken 12:04
Noen som vet om man får M-speil (med den lille vingen) utvendig om man ikke velger carbonpakke til M50?

M50 får de split speiliene uansett, hvis du ser på bmw.no sine i4 sider så er det samme speil bare gråaktig farge på dem istedet, evt. high gloss sort eller carbon avhengig av hva man velger.

telcontar

Sitat fra: moonbuggy på fredag 04. juni 2021, klokken 13:17
Finnes konfigurator for i4 m50 på nett?

Nope, bare farge, interiør, felg velger så en kan sjekke hvordan ting ser ut. Ingen priser og veldig lite utstyr en kan "prøve på" bilen.

PDO

Hvilke rabatter er det som gjelder? 8% som vanlig?

knutmy

Sitat fra: PDO på fredag 04. juni 2021, klokken 16:08
Hvilke rabatter er det som gjelder? 8% som vanlig?
Er det Agrol? Eller er det andre som har det og?

PDO

Avinor har storkunderabatt ihvertfall. Sikkert mange andre organisasjoner/firmaer og..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA