Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i4 specs offentliggjort

Startet av JorgenM, mandag 18. november 2019, klokken 16:50

« forrige - neste »

elektro

#180
Må bare si at i4 har gått litt under raderen for min del. Herlig bil for alle som ikke trenger veldig mye plass men ønsker en skikkelig langturbil. Med hengerfeste og mulighet før taklast skulle de fleste behov være dekket, unntatt stort hundebur. Fin pris også.

Eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er kanskje bakkeklaringen på 125 mm. EDIT: Dette er vel omtrent som min tidligere Model S m. stålfjærer. Det gikk jo for det meste greit, selv om det var litt slitsomt. På BMW'en er luftfjæring standard, så da holder den kanskje rett nivå uansett last i alle fall. Men man kan kanskje ikke heve bilen?

Ift. bakkeklaring later det også til å være noen forskjellige målemetoder. Med og uten last og om de tillater enkelte plastdeler å være lavere- eller ikke. Tyskerne er oftest på den sikre siden. Akselavstand har også mye å si, så bakkeklaring må erfaringsmessig oppleves i praksis.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på onsdag 07. juli 2021, klokken 00:58
Må bare si at i4 har gått litt inder raderen for min del. Herlig bil for alle som ikke trenger veldig mye plass men ønsker en skikkelig langturbil.
i4 må være den bilen jeg har mest lyst på som ikke passer beskrivelsen hyttebil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alda

En M50 för ca. 600' är ju ett rövarköp! Tysk performancebil som har raskare acc. OCH bättre räckvidd enn både Porsche Taycan och Audi E-Tron GT - till nästan halva priset!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

HelectriC

Sitat fra: alda på onsdag 07. juli 2021, klokken 09:54
En M50 för ca. 600' är ju ett rövarköp! Tysk performancebil som har raskare acc. OCH bättre räckvidd enn både Porsche Taycan och Audi E-Tron GT - till nästan halva priset!

Og for å ikke tale om hengerfeste og 1600kg, kan jo ikke bli bedre!!!
ioniq 5

pberg

Sitat fra: elektro på onsdag 07. juli 2021, klokken 00:58
Eneste jeg stiller spørsmålstegn ved er kanskje bakkeklaringen på 125 mm. EDIT: Dette er vel omtrent som min tidligere Model S m. stålfjærer. Det gikk jo for det meste greit, selv om det var litt slitsomt. På BMW'en er luftfjæring standard, så da holder den kanskje rett nivå uansett last i alle fall. Men man kan kanskje ikke heve bilen?


Den har vel bare luftfjærer bak, så da er det nok en god gammeldags nivåregulering av bakparten. Altså at den holder samme høyde uansett last. Foran er det jo vanligvis liten variasjon med last uansett.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Stikkkontakt

Dette ser heftig ut.
En som har kjørt videoen i editor sier 0-100 går på 3,5-3,6 uten rollout og at 0-200 er 2 sek raskere enn TM3P.

https://www.youtube.com/watch?v=U16XeuiJ5Eo

turfsurf

Tviler ikke. Men blir vanskelig å overtale kona om at en slik er like praktisk som en TMY-P
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alda

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 19. september 2021, klokken 19:12
Dette ser heftig ut.
En som har kjørt videoen i editor sier 0-100 går på 3,5-3,6 uten rollout og at 0-200 er 2 sek raskere enn TM3P.

https://www.youtube.com/watch?v=U16XeuiJ5Eo
Helt rått!
Den slår en hel del muskelbilar med den 0-200 tiden! (bild jag snubblade över på FB):

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

hemi


Jalla


Ansjosfilet

#190
——
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA