Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har alle elbiler mulighet for tidsstyrt lading?

Startet av Redgarden, mandag 18. november 2019, klokken 15:21

« forrige - neste »

Redgarden

Vi veier for og i mot en smart ladeboks som dynamisk styrer ladeeffekten ift hva som brukes av annen strøm ellers i hytta (det er litt trang kapasitet, så sikringen går fort). Vår egen Tesla kan jo fint løse dette ved at man tidsinnstiller den til å alltid lade på natten (da det ikke står så mye annet på i huset). Da klarer vi jo oss fint med en "dum" lader. Jeg ser også at f.eks Volvo sine hybrider har mulighet for tidsinnstilling i sin app. Men er dette vanlig ellers? Vil jeg kunne anta at mine fremtidige biler (som kanskje er av andre merker), eller overnattingsgjesters biler også vil kunne tidsinnstilles? Vet noen hvordan dette er på f.eks Nissan, VW, Skoda, Jaguar eller Audi?
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

svingen

Fleste kan nok det,hver fall med timer i bilen. Men er jo litt styr vs automatisk,har du ikke lader og skal kjøpe 1 eller skal du bare sette opp 1 industri kontakt?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Redgarden

Skal montere ladeboks på hytta. Kjøpte en easee-boks i går, men droppet inntil videre den dynamiske styringen. Teslaen kan stilles inn til å lade på natten når den er på hytta, så det går bra. Så får vi se hva fremtiden bringer av både biler og ladeløsninger. Og kanskje til og med mer strøm inn på hytta.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA