Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk bytte av bluetooth kobling

Startet av mariowing, søndag 26. februar 2012, klokken 09:50

« forrige - neste »

mariowing

Har to telefoner koblet opp mot Bluetooth'n i Leaf'en. Hvis telefon A har vært koblet til og neste gang samme telefonen er med i bilen så rekobler den jo helt fint opp. Vår utfordring er at neste gang er det kanskje telefon B som er med i bilen (vi er to førere av bilen og vi har hver vår telefon utrolig nok...). Det jeg da ønsker er at bilen etter at den ikke har funnet telefon A søker videre og finner telefon B.

Jeg har hatt tre andre bluetooth systemer i andre biler og alle disse systemene har fungert på den måten. Noen som har fått til/vet om det er mulig å få systemet i Leaf til å fungere slik også?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Aspiranten

Samme her. Jeg er også irritert over at den MÅ søke etter telefon A før jeg i det hele tatt får lov til å velge "søk etter B" når jeg trykker inn i telefonmenyen. (evt. omvendt hvis jeg brukte bilen sist og hun skal bruke den nå)

Dessuten må jeg nå kjøpe og installere en bluetoothmodul i stasjonsvogna også fordi det fungerer så sinnsykt bra i Leafen ellers  :P
Nissan Leaf

gbzdoc

Helt enig i at dette er irriterende... Parrot bluetoothen i Buddyen fiksa dette helt strålende. Toyotaen vår er om mulig enda verre: Ørten trykk må til, og det er kun mulig mens bilen står i ro...

I alle leiebiler jeg har hatt har det vært samme problem... Så for min del er det kun den "ettermonterte" Parrot saken i Buddyen som har fungert slik det BØR funke.

Men så har jo kara på Parrot laget AR.Drone på "fritiden", noe som beviser at det er dyktige folk. :D

Aspiranten

Jeg er absolutt ikke noe fan av Apple, men en gang i blant skulle tilogmed jeg, ønske at herr Jobs kunne vært innleid litt sånn over alt i samfunnet egentlig  8)
Nissan Leaf

Elvind

Er vel mange som skulle ønske at herr Jobs kunne vært innleid litt sånn overalt. Det vill jo betydd at han fortsatt var i live...
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

Lynet

Er det noen som har fått skikk på veksling mellom telefon A og B?

A er lagt inn som nr 1 og er Android
B er lagt inn som nr 2 og er iphone

Samme problem begge veier!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Aspiranten

Fruens mobil tar visst over for min hver gang vi setter oss inn samtidig, og hennes kobler seg opp automatisk etter at min har vært koblet til.

Jeg har Nokia Lumia 800 (WP7), hun har Galaxy SII (Android).
Nissan Leaf

gbzdoc

Ved å koble til nye iPad klarer jeg få til noe enda merkeligere: Neste gang jeg bruker bilen så får jeg handsfree fra iPhone, men musikken fra iPad, med mindre jeg bytter manuelt over til iPhone igjen.

Fiffig, siden iPad egentlig ikke kan brukes som voice telefon uansett. ;)

Thomas Parsli

Telefoni og musikk over bluetooth er to forskjellige ting, så det er egentlig ikke så rart:)

Jeg må noen ganger bytte telefon manuelt, etter at kona har brukt bilen. Begge har iPhone (3Gs og 4s).

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Lynet

Da får vi plage Nissan med denne saken.

Har noen fått til å laste ned kontaktene til bilen fra telefonen? Jeg får feilmelding på min HTC.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

herregud

Sitat fra: Lynet på tirsdag 05. juni 2012, klokken 21:19


Har noen fått til å laste ned kontaktene til bilen fra telefonen? Jeg får feilmelding på min HTC.

Lastet inn 300 kontakter via bluetooth på et øyeblikk fra min HTC Z idag.
Leaf 2012
P85D 2015

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: herregud på tirsdag 05. juni 2012, klokken 21:23
Sitat fra: Lynet på tirsdag 05. juni 2012, klokken 21:19


Har noen fått til å laste ned kontaktene til bilen fra telefonen? Jeg får feilmelding på min HTC.

Lastet inn 300 kontakter via bluetooth på et øyeblikk fra min HTC Z idag.

Min HTC Desire fungerte også utmerket på nedlasting av en haug med kontakter.

gbzdoc

Funka fint fra iPhone også, den bare klaget til slutt på at antallet var for høyt.

Jeg må forøvrig alltid bytte mellom min og konas telefon manuelt. Men ofte slipper jeg siden hun ikke gidder å bytte når hun bruker bilen... ;)

Er i og for seg enig i at BT for musikk og HF ikke er samme sak, men på Leafen kan du kun velge en enhet å være parret med av gangen. Dessuten skjedde det ikke med iPad 1, den måtte i steden parres på nytt hver eneste gang noen skulle se film i bilen. ;)

Virker som BT på enhetene varierer veldig, og dermed gir forskjellige resultater for folk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA