Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ford Mach-E vs konkurrenter

Startet av daktari, mandag 18. november 2019, klokken 10:51

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Jeg har ikke fått noe info fra Ford i noe nyhetsbrev men lest et sted på nettet om at Ford i Norge skal selge et orginal takstativ som tilbehør til Mach-e :+1:

Kansje bare et rykte.. 

Kires

Med prisene bmw satte på Xi3, ble plutselig ikke prisen på Mach e så ille lengre!😀
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

LFC

Sitat fra: LFC på tirsdag 19. mai 2020, klokken 11:14
Har Mach E fått godkjenning med taklast nå?

Har valgt bort Mach E pga manglende taklast, så hvis dette blir en realitet så må jeg revurdere den på nytt.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

eltyl

Enyaq med alle tilvalg havner på omtrent 600k...

amps

Sitat fra: Kires på mandag 27. januar 2020, klokken 12:13
Hva tenker dere om prisen? Ser ikke helt hvorfor jeg skal betale 100k mer for denne over en Model Y. MachE har mere "vil ha" begjær men ikke 100k mer. Mulig de greier å bli kvitt endel biler i starten til den prisen men blir vel fort som på alle andre modeller om dagen, at de kommer fort med kampanjer. i USA skiller det ca 3000$ mellom disse bilene.

Skjønner at dette var skrevet i Januar, men jeg får ikke dette til å stemme i det hele tatt, den billigste Model Y jeg får er til 550k, og med en farge jeg ikke liker og kjipe felger, mens den Mach-e jeg vil ha, i en farge jeg liker havner på 510k, da har Mach-e 99kwh batteri mens Model Y har 75 kwh batteri, mens Y har AWD mens mach-e har RWD.

Ser ut som at EU produksjonen til Tesla slår feilt ut i Norge, og gjøre bilene dyrere enn Mach-e som produseres i Mexico.

Kires

Sitat fra: amps på onsdag 16. september 2020, klokken 11:46
Sitat fra: Kires på mandag 27. januar 2020, klokken 12:13
Hva tenker dere om prisen? Ser ikke helt hvorfor jeg skal betale 100k mer for denne over en Model Y. MachE har mere "vil ha" begjær men ikke 100k mer. Mulig de greier å bli kvitt endel biler i starten til den prisen men blir vel fort som på alle andre modeller om dagen, at de kommer fort med kampanjer. i USA skiller det ca 3000$ mellom disse bilene.

Skjønner at dette var skrevet i Januar, men jeg får ikke dette til å stemme i det hele tatt, den billigste Model Y jeg får er til 550k, og med en farge jeg ikke liker og kjipe felger, mens den Mach-e jeg vil ha, i en farge jeg liker havner på 510k, da har Mach-e 99kwh batteri mens Model Y har 75 kwh batteri, mens Y har AWD mens mach-e har RWD.

Ser ut som at EU produksjonen til Tesla slår feilt ut i Norge, og gjøre bilene dyrere enn Mach-e som produseres i Mexico.

Vi som bestile Y tidlig fikk til en lavere pris. Min Y LR med 20 felger koster 510k. Men vi går uansett for Mach E First Edition, den vi vil ha:) Så får vi se om jeg tar ut Y når den tid kommer.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

alagerqv

Fullspekket Mach-E havnet på 638k. Droppet bagasjetingene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA