Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ford Mach-E vs konkurrenter

Startet av daktari, mandag 18. november 2019, klokken 10:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

#60
Mach-e er oppgitt med 100l frunk (135 liter i USA). Model X har til sammenligning 187l. Det er praktisk anvendelig og lett tilgjengelig.

Med manuell spak i fotbrønn og dobbelt lokk synes jeg frunk i E-tron er veldig dårlig konstruert. Men den er så liten at det ikke gjør noe tenker jeg.

Om frunk i Mach-e kan åpnes med app eller nøkkel gjenstår å se.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Audi sin frunk er ca 60 liter
Det er vesentlig mindre enn Ford..

Du kan ikke vise dette vedlegget.

tromsø

Sitat fra: hELgenen på onsdag 20. november 2019, klokken 20:08
Audi sin frunk er ca 60 liter
Det er vesentlig mindre enn Ford..

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Igjen, det går å lyfte vekk den der plastdelen som kabelen ligger i bildet ditt så man får større plass.
Dog enig i at utforming med øvre plastlokk ikke er så smart.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

OhmPaPa

#63
Skal vi vise konkurrenter bør vel Tesla sin kommende Model Y også være med:








Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg startet denne galeien da jeg syns det var interessant å sammenligne Ford og Audi da de samarbeder om MEB-plattformen og disse to var veldig like.

Men moro å vise alle i samme klasse også.

Og kult at vi har kommet så langt at det faktisk er 4 å vise frem som er så like!


Ps! Hvis noen skjønner hvorfor Audien kommer dobbelt send meg en PM?

turfsurf

#64
Men nå er vel ikke etron bygd på MEB plattformen, men en adapsjon av MLB ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Dette har ingenting med MEB å gjøre. Ikke mustang heller, den plattformen heter GE2. Så her er alle biler relevante, hvis de likner på hverandre. Synes ikke tesla likner på resten

turfsurf

Sitat fra: Chimp på onsdag 20. november 2019, klokken 21:09
Dette har ingenting med MEB å gjøre.
MEB dekker vel biler opp til denne størrelsen, så hvorfor ikke? Ble avtalen inngått senere?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Ja. Avtalen ble inngått i sommer. De har brukt over 2 år på å lage mustang.
MEB og Ford vil først bli en greie i 2023. Så likheten mellom bilene er ikke pga dette samarbeidet

batterimannen

Audi Q4 e-tron blir vel første Audi på MEB platformen
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

PionerThink

Er ikke Etron en størrelse opp å regne sammenlignet med Ford Mach-E og Model Y? Etron er jo 4,9m som ligger i X5-klassen, mens de andre er 4,7m? i-Pace er vel sammen med Model Y de som er mest "tro" mot "Cab Forward" prinsippet, men den ene defineres som mer premium enn den andre og er vel også bredere?
Kan jo ikke bare blindt se på foto heller og konkludere med at de tilhører samme klasse?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Chimp

helt riktig, etron er mye større utvendig (innvendig kunne de vært enda større med samme lengde hvis de hadde kjørt cab forward de også - men ikke mulig pga ikke ren elbilplattform). tror poenget her var at de liknet på hverandre visuelt.
mulig vi har glidd over i noe annet eller at jeg misforstod intensjonen.

OhmPaPa

Jaguaren har av disse fire den store fordelen at den kan kjøpes i dag.

Kanskje kan Mach E ta opp arven etter Mondeo som var populær i sin tid?

Mange elbiler må begrense produksjonen da det ikke lages nok batterier. Både e-Tron og Tesla har i allefall fått problemer med dette. Er det noen som har hørt hvor Ford får batterier fra?

Sitat fra: Chimp på torsdag 21. november 2019, klokken 09:54
mulig vi har glidd over i noe annet eller at jeg misforstod intensjonen.

Siden det var jeg som postet det første bildet av Mach E og e-Tron - ville bare vise at de var like. No biggie.

torlie

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 21. november 2019, klokken 10:48
Er det noen som har hørt hvor Ford får batterier fra?



"For the battery pack, Ford is using pouch cells from LG Chem"
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Electric cars in Norway

Jeg også husker det at det er fra LG Chem og det er jo likt med de første bilene fra både både Kona electric og e-Niro og LG Chem er vel den største av de alle eller husker jeg feil? Trygt å velge LG Chem av Ford :+1: :+1:

Electric cars in Norway

#74
Et raskt google søk nå ;D ;D og fatn med en gang denne gode artikkelen fra elbil24.no

https://www.elbil24.no/nyheter/alt-om-nye-fords-nye-elbil-mustang-mach-e/71830967

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA