Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fornøyd med din Mach-E?

Startet av Svein_H, mandag 04. desember 2023, klokken 15:44

« forrige - neste »

Svein_H

Veldig lite aktivitet på denne delen av forumet, mulig den skjer andre steder, men jeg prøver likevel å stille spørsmålet her og håper på svar. :)

Jeg vurderer å bytte ut Zoe'en og Focusen i en ny elbil som vil dekke mine behov for både daglig jobbpendling/småkjøring og langturer/hengerkjøring (forholdet her er vel ca 80/20 i favør jobbpendling/småkjøring), og Mustang Mach-E Premium LR RWD er en mulig kandidat her.

Siden jeg ønsker å ha bilen noen år når jeg først kjøper den, ønsker jeg også å høre fra dere som har hatt bilen en stund, fremfor å lese tester av ulike slag på nett. De er gjerne subjektive øyeblikksbilder og førsteinntrykk fra en kort test av en ny bil, og meningsløse for meg da jeg vil vite hvordan bilen er å ha over lang tid. Så derfor spør jeg:

  • Hva er det dere er fornøyd med, ev. også mest fornøyd med, og hvorfor?
  • Hva er dere absolutt minst fornøyd med, og hvorfor?
  • Har dere opplevd noen "småbagateller" som dere ignorerte ved kjøp, men som senere har vist seg å irritere vettet av dere?
  • Hva med serviceintervall og -kostnader, hvordan er de?
  • Generell kvalitetsfølelse og driftssikkerhet?
  • Andre ting jeg bør/må ha i bakhodet når jeg vurderer denne bilen?

Jeg har hatt mange Forder opp gjennom årene, og har generelt vært veldig fornøyd med kvaliteten, men det gjelder da bensinbiler. Aner ikke hvordan de er på elbil, el-Focusen deres var et tragisk eksempel på et halvhjertet forsøk som kunne blitt så mye bedre.

Takker på forhånd for alle svar! :)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Vaduz

Eier ikke, men kjørt en langhelg. Likte bilen godt, masse plass, god rekkevidde, god komfort. Et par ting jeg ikke likte var bremsene, veldig vanskelig å dosere og huggete, også syntes jeg Apple var play var litt ustabil og syntes navigasjonen var litt halvveis vs tesla. Men kunne godt ha eid en slik!

Svein_H

Takk for svar, Vaduz, men jeg hadde håpet på tilbakemeldinger fra folk som har hatt bilen en stund. Snart 400 visninger og kun ditt svar som respons tyder nok på at det ikke blir tilfellet her.

Nå har jeg uansett gått bort fra planene om bilbytte, og kommer til å beholde både Focusen og Zoe'en inntil videre. Mulig Zoe'en vil bli erstattet av en ny liten elbil neste år, ser det er mye spennende på gang med både grei rekkevidde, kul design og rimelig pris, men jeg finner ingen gode alternativer som forsvarer at jeg kvitter meg med Focusen og går hel-elektrisk riktig ennå.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

suverin

#3
Vi har en på jobb (awd), som jeg kjører med jevne mellomrom. Den er helt grei, men ikke noe mer for min del. Hovedårsaken er at jeg ikke sitter godt i den, dette er jo personlig og må prøves. Ellers opplever jeg komforten som bedre enn TM3-en min, dårligere enn Solterraen. Autopiloten er "brutal/brå" og vi er ikke venner.

Kvaliteten virker dog å være bra, og den har ikke hatt driftsstans siden den ble satt i drift i 2021.

I perioden vi har hatt Mustang som arbeidsbil har flere av de ansatte som benytter den, kjøpt seg nye elbiler privat (meg selv inkludert), ingen har kjøpt Mustang...
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA