Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-E reservasjons nummer.

Startet av opzalm, mandag 18. november 2019, klokken 08:09

« forrige - neste »

makki

Allerede i løpet av den første halvtimen hadde det tikket inn 90 bestillinger – og det midt på natten. PR-sjef for Ford Norge, Anne Sønsteby, jubler for responsen.

batterimannen

#16
Etter at bilen ble avduket i natt, åpnet Ford også for forhåndsbestillinger av bilen. I løpet av morgentimene i dag var det allerede kommet 450 potensielle norske kunder som hadde lagt inn et depositum på 5.000 kroner.

Fra tek.no
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Sitat fra: Chimp på mandag 18. november 2019, klokken 10:54
Nei det er ikke sånn. Jeg skal garantere at jeg var blant de første 50 i Norge (bestillingsbekreftelse kl 3.45) og jeg fikk 4100 ellerno. Tror nesten det ordregreiene kan være first edition globalt.

Chimp det har du rett i og du slo meg på målstreken der :+1: :+1:

Casualkuffar

Sånn til info så er tallet på 5500 og noe nå    :D
Tenk at de greide å få en dieselmann til å bite på kroken  :o

Electric cars in Norway

Casualkuffar, nice, velkommen i batteriklubben :-)  :+1: :+1:

arthur

Sitat fra: makki på mandag 18. november 2019, klokken 12:54
Allerede i løpet av den første halvtimen hadde det tikket inn 90 bestillinger – og det midt på natten. PR-sjef for Ford Norge, Anne Sønsteby, jubler for responsen.

For egen del vil jeg ikke kalle det bestillinger for det er vel først nærmere sommeren at man må gjøre det?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zubzero

Er det noen her som har reservert Mach E og mottatt reservasjonsnummer på epost, men ikke fått åpnet linken i eposten? Min link har vært nede i hele dag, og får heller ikke sett på bestillingen inne på ford-kontoen min i dag. Lurer på om det kan ha skjedd noe feil... Pengene er i alle fall trukket i fra min konto... Hvor bestillingen har blitt av, vet jeg ikke...

makki

#22
Sitat fra: Zubzero på mandag 18. november 2019, klokken 17:52
Er det noen her som har reservert Mach E og mottatt reservasjonsnummer på epost, men ikke fått åpnet linken i eposten? Min link har vært nede i hele dag, og får heller ikke sett på bestillingen inne på ford-kontoen min i dag. Lurer på om det kan ha skjedd noe feil... Pengene er i alle fall trukket i fra min konto... Hvor bestillingen har blitt av, vet jeg ikke...
Samme her, trolig noe feil med siden, men slapp av har logget meg med linken for å sjekke bestillingen ca kl 06:00(fungerte denne tiden).

Edit: link fungerer, sjekket nettopp

Arath

Reserverte first edition nå.
Fikk nummer tidlig i 12000 serien.

så er spørsmålet, hvor mange first editions blir det laget.

batterimannen

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Trond.m

Snakket med min forhandler i dag. Han sa reservasjoner blir prioritert etter interesselisten og ikke tidspunkt for innbetalt depositum. Er dette bekreftet eller bare en teori ?

makki

Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 20:43
Snakket med min forhandler i dag. Han sa reservasjoner blir prioritert etter interesselisten og ikke tidspunkt for innbetalt depositum. Er dette bekreftet eller bare en teori ?
Ja dette bekreftet av Anne sønsteby(info direktor Ford Norge): De som har registrert seg for fortrinnsrett har sikret seg prioritet når produksjonen starter 2. halvår 2020, forutsatt at de forhåndsbestiller bil, betaler depositum og senere bekrefter denne forhåndsbestillingen.

Trond.m

Høres bra ut. Da ligger man vel bra an med bekreftelse 3. april ? Var det da de åpnet interesselistene ?

Chimp


torlie

Tolker det som at dersom to personer begge er på interesseliste fra tidligere (fortrinnsrett) er det tidspunkt for reservasjon mot betalt depositum som avgjør plass i køen.

Derimot om en person har vært på interesseliste fra før, reseverer og betaler med kønummer 2000, mens en annen ikke har vært på liste tidligere og reserverer med kønummer 1900. Da antar jeg likevel han med kønummer 2000 får først av disse to grunnet fortrinnsrett fra før.

Flere som tolker dette på lik måte?


Siden jeg antar de aller fleste som nå ha reservert bil fra før har vært på interesseliste er det likevel ganske irrelevant mtp fortrinnsrett, da det er når man faktisk betaler depositum som er avgjørende.

Tipper 90% av de som har reservert allerede har hatt såkalt fortrinnsrett.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA