Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Servicehefte

Startet av den12mann, fredag 22. november 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

den12mann

Jeg lurer på å selge bilen (vurderer TM3) og jeg har et spørsmål til dere som har solgt tidligere

Jeg er blitt bedt om å vise frem hefte for å dokumentere at servicene er tatt underveis.
Hvordan har dere gjort dette med (manglende) servicehefte?

Kan Tesla gi meg en sånn utskrift/bekreftelse? Har sett gjennom gamle mailer og Tesla har ikke sendt meg sånne bekreftelser etter tidligere serviceavtaler.

Tuxedo

Det er litt av problemet med å selge privat.  Mange potensielle kjøpere er gjerne helt blank både på elbil og Tesla.  Service på en Tesla er jo rimelig uinteressant (bytte av vindusviskere og fylle på spylervæske, omtrent).  De fleste av bilene har jo uansett vært innom verkstedet en til to ganger i året for andre ting.  Det viktigste er at alle bulletinene er tatt.

TeslaModelX

Skal så vidt jeg vet fint gå ann å be Tesla sende disse på mail. Hva som er utført på din bil er trossalt informasjon du har krav på.

Klykken

Sitat fra: Tuxedo på fredag 22. november 2019, klokken 14:28
Det er litt av problemet med å selge privat.  Mange potensielle kjøpere er gjerne helt blank både på elbil og Tesla.  Service på en Tesla er jo rimelig uinteressant (bytte av vindusviskere og fylle på spylervæske, omtrent).  De fleste av bilene har jo uansett vært innom verkstedet en til to ganger i året for andre ting.  Det viktigste er at alle bulletinene er tatt.
Vanlig service er slik ja, men av reparasjoner er det jo greit å få en oversikt over hva som er gjort. Det kan man få ved forespørsel/oppmøte, og du får kun tilgang til det som er gjort på bilen i ditt eie.

Tidligere kunne man også se en viss dokumentoversikt på https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount/ men ser ut til at dette er fjernet (?).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øggen

Men, ette kvart service og evt. reklamasjons oppdrag får du jo tilsendt ordren på mail. E jo berre å printe ut dei og vise??
Kanskje ej e sær, men samla alle i ei "Tesla" mappe i innboksen. Temmelig enkelt🤷‍♂️
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Tuxedo

Jo, jeg tror også at jeg har slike mailer, men OP skriver jo at han ikke har dem:

Sitat fra: den12mann på fredag 22. november 2019, klokken 11:01
Kan Tesla gi meg en sånn utskrift/bekreftelse? Har sett gjennom gamle mailer og Tesla har ikke sendt meg sånne bekreftelser etter tidligere serviceavtaler.

arthur

Sitat fra: Tuxedo på fredag 22. november 2019, klokken 14:28
De fleste av bilene har jo uansett vært innom verkstedet en til to ganger i året for andre ting. 

Kanskje ikke det aller beste salgsargumentet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tuxedo

Sitat fra: arthur på lørdag 23. november 2019, klokken 18:54
Sitat fra: Tuxedo på fredag 22. november 2019, klokken 14:28
De fleste av bilene har jo uansett vært innom verkstedet en til to ganger i året for andre ting. 

Kanskje ikke det aller beste salgsargumentet?
Nei, men det var det heller ikke ment som. På den annen side er nok mange av de eldre bilene i bedre stand nå enn da de var nye, pga designfeil som er rettet opp i på verkstedsbesøkene.

Sandvika

Sitat fra: Øggen på lørdag 23. november 2019, klokken 08:32
Men, ette kvart service og evt. reklamasjons oppdrag får du jo tilsendt ordren på mail. E jo berre å printe ut dei og vise??
Kanskje ej e sær, men samla alle i ei "Tesla" mappe i innboksen. Temmelig enkelt🤷‍♂️
Om du har vært hos dem i det siste så får du service invoice på en link. Denne linken er bare gyldig en viss tid kan det se ut som

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA