Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regenerering

Startet av Lynet, søndag 17. november 2019, klokken 19:40

« forrige - neste »

Lynet

Startet fra hytta i dag med ca +4 grader i batteriet, da var regen 0,5kW
Ved 6 grader, 4kW
ved 7 grader, 6kW
ved 10 grader, 15kW
ved 15 grader, 33kW, kjørt 75km med 68km/t i snitt.
2019 X100D, 63% SOC ved start og 43% SOC hjemme. Firmvare 2019.36.2.1

Har ikke vintererfaring med X100D fra før, er det normalt med kun 33kW ved 15 grader i batteriet?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kim-

Sitat fra: Lynet på søndag 17. november 2019, klokken 19:40
Startet fra hytta i dag med ca +4 grader i batteriet, da var regen 0,5kW
Ved 6 grader, 4kW
ved 7 grader, 6kW
ved 10 grader, 15kW
ved 15 grader, 33kW, kjørt 75km med 68km/t i snitt.
2019 X100D, 63% SOC ved start og 43% SOC hjemme. Firmvare 2019.36.2.1

Har ikke vintererfaring med X100D fra før, er det normalt med kun 33kW ved 15 grader i batteriet?
Ja, normalt. 17=42, 19=55
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lynet

Så det er ikke blitt dårligere i vinter enn i fjor?
Mener å huske at min 2014 S85 hadde så kraftig regen på vinteren at man måtte sette den på low for å unngå at bakhjulene blokkerte selv ved kaldt batteri.
På X-en trenger jeg jo ikke å sette den på low om vinteren da den sjelden vil komme over 15 grader ved bruk av rekkeviddemodus og mine kjørelengder.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Morpheus-

Husk at i software 2019.36.2.1 er batteri varmeren deaktivert. Så man starter med 0 regen om det er litt kaldt uansett forvarming og range mode. Eneste måten å få batterivarmer på er å prøve å lade å da merker bilen at det ikke er mulig pga. For kaldt batteri sånn at den slår på batterivarmer i lengre tid før ladingen kommer opp på maks. Snakker om ac lading.

THE

Sitat fra: Lynet på søndag 17. november 2019, klokken 21:56
Så det er ikke blitt dårligere i vinter enn i fjor?

Jo, stor forskjell fra i fjor vinter og nå i høst på regen og batteritemperatur. Jeg har hatt 32.12.3.2 og har nå 32.12.7. Det viser i app at batterivarmer er på ved forvarming, så regner med det fungerer. Merker uansett at man må kjøre mye lenger før begrensing i regen forsvinner nå enn i fjor vinter. På turer der jeg fikk full regen i minus 15 i fjor, så er det fremdeles begrenset regen i 0+ grader nå. Noe er forandret, men hva vet ikke jeg. Man må jo også ha høyere temperatur på batteriet for å få max effekt på superlading nå, etter det jeg forstår, så kanskje det har en sammenheng?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA