Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringshus med inkludert lading i Oslo sentrum?

Startet av Vesel, søndag 17. november 2019, klokken 14:34

« forrige - neste »

Vesel

Jeg skal reise på minicruise fra Oslo noen dager. Tenker å parkere i ett av parkeringshusene der, nær DFDS' terminal til København. Lurer på om noen av parkeringshusene der har inkludert lading? De er jo ganske heftig prisa, 3-400 kr døgnet. Vanlig stikkontakt holder fint, men type 2 er også bra.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

jkirkebo

Sitat fra: Vesel på søndag 17. november 2019, klokken 14:34
Jeg skal reise på minicruise fra Oslo noen dager. Tenker å parkere i ett av parkeringshusene der, nær DFDS' terminal til København. Lurer på om noen av parkeringshusene der har inkludert lading? De er jo ganske heftig prisa, 3-400 kr døgnet. Vanlig stikkontakt holder fint, men type 2 er også bra.

Paleet har lading, men du må betale separat for den. Tror det er 2,50 pr. kWh. Fungerer med brikke om den er registrert hos Circle K (det er e.On ladestasjoner).

Personlig hadde jeg nok heller tatt toget til Oslo S.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vesel

#2
Ja, det er mange parkeringshus der med elbil-lading, men det jeg tenker på er et parkeringshus med elbillading inkludert i prisen. Blir å lade 60-70 kWh tenker jeg, så da blir bandittprisene til Fortum, Grønn kontakt m.m. på 4-7 kr per kWh ved type 2-lading ikke aktuelt. Hurtiglada tilfeldigvis 11 kWh med 35-36 kW hos Grønn kontakt i går og fikk nesten sjokk da jeg så prisen på 52 kr.
2,5 kr per kWh er forsåvidt greit, men helst skulle ladinga være helt inkludert når jeg betaler 400 kr døgnet for parkeringsplassen. Pleier jo være en del steder rundt forbi der man kan schuko-lade gratis.

Skulle helst tatt toget, ja, men vi er flere som skal reise og har en hundebass som skal leveres til en venn, så blir lettest sånn med alt pikk og pakk. Dessuten har jeg en elsparkesykkel som skal med. Lettere å frakte den i bil enn.på tog kanskje.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RayBomb

Hehe, ja prisene på lading kan være horrible. Måtte betale 730,32kr for 61,92kWh i Danmark! Helt hinsides.
Vanskelig å se på forhånd hva prisen blir på mange ladestasjoner, burde være ulovlig...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Vesel

#4
Sitat fra: RayBomb på søndag 17. november 2019, klokken 18:11
Hehe, ja prisene på lading kan være horrible. Måtte betale 730,32kr for 61,92kWh i Danmark! Helt hinsides.
Vanskelig å se på forhånd hva prisen blir på mange ladestasjoner, burde være ulovlig...
Danske eller norske kroner? Er det danske kroner kan du gange prisen med 1,34 nå...

Kjørte gjennom Danmark i sommer. Ble forundra over at alt var så billig da vi skulle stoppe for å lade og spise ved en supercharger. (Hvem av dere er det som har en grønnfoliert Model 3 med takboks uten hjulkapsler forresten? 😁) Men det var før jeg sjekka kronekursen...

Det utmerkede ladenettverket var en av hovedgrunnene til at jeg venta på Model 3. For de 52 kr jeg lada hos Grønn kontakt i går og fikk 11 kWh kunne jeg fått 30,6 kWh på superchargeren. Ikke hadde det tatt lenger tid heller. Og det hadde attpåtil vært det bilen ble lada med bare, og ikke levert mengde som er litt høyere pga tap under ladinga. Hos GK betaler man altså for tapet også.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

THE

Jeg parkerte i Galleriet Øst fra fredag kveld til søndag ettermiddag. Betalte 540,- (max 270 pr. døgn) med lading inkludert. Mange type2 ladestasjoner, og det meste var ledig i helga. Jeg kjører Tesla X, og det var ubehagelig trangt i P-huset med så stor bil. https://www.apcoa.no/finn-parkering/oslo/galleriet-oest-p-hus/

Det er heller ikke mobildekning inne i P-huset, så hadde ikke kontakt med bilen på appen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ingeniøren

Sitat fra: THE på mandag 18. november 2019, klokken 12:44
Jeg parkerte i Galleriet Øst fra fredag kveld til søndag ettermiddag. Betalte 540,- (max 270 pr. døgn) med lading inkludert. Mange type2 ladestasjoner, og det meste var ledig i helga. Jeg kjører Tesla X, og det var ubehagelig trangt i P-huset med så stor bil. https://www.apcoa.no/finn-parkering/oslo/galleriet-oest-p-hus/

Det er heller ikke mobildekning inne i P-huset, så hadde ikke kontakt med bilen på appen.

Kjenner følelsen - hva gjør bilen min nå - ikke bra  :) :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Vesel

#7
Sitat fra: THE på mandag 18. november 2019, klokken 12:44
Jeg parkerte i Galleriet Øst fra fredag kveld til søndag ettermiddag. Betalte 540,- (max 270 pr. døgn) med lading inkludert. Mange type2 ladestasjoner, og det meste var ledig i helga. Jeg kjører Tesla X, og det var ubehagelig trangt i P-huset med så stor bil. https://www.apcoa.no/finn-parkering/oslo/galleriet-oest-p-hus/

Det er heller ikke mobildekning inne i P-huset, så hadde ikke kontakt med bilen på appen.

Takk for kjempebra tips 👌
Høres perfekt ut, ihvertfall sett bort fra det med dekning. Får jo nesten angst når jeg ikke får kontakt med bilen nå... Parkerte i Galleri Vest under Radisson Blue Plaza før jeg fikk lest meldingen din. De hadde visst diverse Tesla destination chargers og type 2-ladere som koster 50 kr å bruke. Kobla bilen til ved sistnevnte, de eneste jeg fant, men fikk ikke ut noe strøm, så må vel ringe hotellet. Måtte sparke av gårde mot ferjeterminalen i hui og hast. Ellers tror jeg parkering der koster 365 kr døgnet. Hadde heller parkert i Galleri øst for 270 kr per døgn og lading inkludert, men får i det minste kontakt med bilen i Galleri Vest. Skal definitivt bruke Galleri Øst neste gang. 🙂

Ellers testa jeg Circle Ks lynlading for første gang på Lier på vei mot Oslo. Først stoppa den etter 1 minutt og 1,1 kWh levert. Ved andre oppstart lada den helt til jeg avslutta ladinga. 10,1 kWh lada over 7 min, til en pris på 22,40 kr. Lada med 70-79 kW. Var 32% på batteriet og bilen hadde stått i 10-15 min og kjølt seg ned før jeg starta ladinga. Ikke like bra som supercharging, men er ihvertfall betraktelig bedre enn de stusselige 11,0 kWh for 52 kr jeg fikk hos Grønn kontakt i forgårs. 👍
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA