Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr - verdt det eller bare tull?

Startet av andersbj, søndag 17. november 2019, klokken 12:08

« forrige - neste »

andersbj

Jeg har nettopp fått et tilbud fra BEH på ny 40 KwH Leaf. Med i tilbudet følger det en masse greier jeg delvis ikke vet hva er, delvis ikke vet om er verdt det:

Maxxol cheramic coating (5000 kr)
Paint protection terskler og bakfanger (4000 kr)

Til en viss grad også bagasjeromsmatte (1500) og gummimatter (1100), som virker stivt.

Vinterdekk må jeg ha, men synes 15000 er mye.

Erfaringer med dette? Er det bare å droppe noe av det?

Leaftekna2018

Hei

Dette er ikke noe jeg ville gått for, fordi disse tingene kan du skaffe billigere andre plasser, samt det er ikke noe du MÅ ha..

Prisen kommer uansett til å falle på nye lagerbiler etterhvert..så bedre tilbud kommer nok..

Men alternativt kan du se på 1 års brukte med 3-5 års forhåndsbetalte serviceavtaler?
For det er vel ikke en del av tilbudet til deg?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

andersbj

Sitat fra: Leaftekna2018 på søndag 17. november 2019, klokken 12:14
Hei

Dette er ikke noe jeg ville gått for, fordi disse tingene kan du skaffe billigere andre plasser, samt det er ikke noe du MÅ ha..

Prisen kommer uansett til å falle på nye lagerbiler etterhvert..så bedre tilbud kommer nok..

Men alternativt kan du se på 1 års brukte med 3-5 års forhåndsbetalte serviceavtaler?
For det er vel ikke en del av tilbudet til deg?

Jo, men det kommer jeg ikke til å ta med.

Saken for meg er at jeg har ganske stor (13.5 prosent) rabatt på nybil via Legeforeningen. Så nypris begynner å nærmere seg pris for et år gammel bil.

Det står vel mellom å kjøpe ny (antakelig uten særlig av tilbehøret), og å kjøpe en 2017 mod 30kwh Leaf. Kanskje ioniq.

Kanskje jeg kan få vinterdekkene på kjøpet ... er jo slutten av året, tross alt :-)

1000kwh


Erik Ola Ulvestad

Kan sikkert då det billegare andre stadar, men så var det dette med tiltaket då....
Lakken har sikkert godt av keramisk behandling, dagens billakker får lett striper.
Vil anbefale terskelbeskyttelse til bagaserom.  I dørterskler kjem jo litt an på bruken.
Bagasjeromsmatte er fint, har ikkje sett på alternativ til denne, men gulvmattene bestiller du heller supre og rimelegare på Gytis Autek.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på søndag 17. november 2019, klokken 13:40
Du får ikke igjen dette ved salg så dropp det!

Tja, personlig ville jeg trukket for manglende gummimatter om jeg kjøpte bruktbil. Både pga. at jeg da måtte investert i dette og pga. større slitasje på bileb (mer lekkasje av vann gjennom mattene og ned i gulvet).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA