Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar og dette med data og sånt. Hva betyr "Batterikjøli"?

Startet av TorC, søndag 17. november 2019, klokken 00:19

« forrige - neste »

TorC

Mulig dette sutring fra min side, men siden jeg ikke har fått noe vettug fra Jaguar Land Rover Norge, så tillater jeg meg å spørre folk på forumet:

Hva i alle dager betyr "Batterikjøli" i appen deres?  (Se bilde) (Og sånn for sikkerhets skyld, veksler det mellom "Batterikjøl" og "Batterikjøli").

Og hvorfor kan jeg på Incontrol nettsiden invitere andre brukere, men disse må oppgi chassinummer, og dermed får en feilmelding om at dette er tilknyttet en annen kunde og derfor ikke får tilgang til den bilen jeg har invitert dem til å bli bruker av?Du kan ikke vise dette vedlegget.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

RayBomb

Jeg regner med at problemet er at Jaguar ikke har skikkelig håntering på hvordan feil som dette skal innrapporteres, og dermed får aldri instansen som kan gjøre noe med problemet aldri beskjed om feilen?
Kanskje har JaguarNorge gode innspill her?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

ardevd

#2
Bruk WattCat istedet ;)

Chimp


Ingeniøren

Bruker alltid engelsk på slike apper mm. På den engelske står det "Battery".

Forøvrig er WattCat konge og forbedres daglig og finner du noe feil er det bare å gi beskjed her inne så er det rettet ila noen dager  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TorC

Har forsøkt å laste ned WattCat, men det funker ikke på min mobil.

Så det er altså ingen som har noen anelse om hva dette "Batterikjøl"/"Batterikjøli" betyr?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

ardevd

Sitat fra: TorC på søndag 17. november 2019, klokken 19:43
Har forsøkt å laste ned WattCat, men det funker ikke på min mobil.

Så det er altså ingen som har noen anelse om hva dette "Batterikjøl"/"Batterikjøli" betyr?

Det er nok en bug. Den tekststrengen skal dukke op under. Det skal enten stå "Batterikjøling" eller "Batterikjøling og klima kjører"


     <string name="ev_climate_label_text_battery_cooling">Batterikjøling</string>
     <string name="ev_climate_label_text_battery_cooling_climate_running">Batterikjøling og klima kjører</string>

TorC

Jeg forstår at denne teksten har med batteritemparatur å gjøre på en eller annen måte, men hvor er selve dataene?

I minus 11 så antar jeg at batteriet ikke skal kjøles?


Og tatt i betraktning at bilen nå knapt kjørt 200 mil, og fortsatt har en praktisk rekkevidde på 20 mil...


2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

4Matic Fanatic

#8
Sitat fra: TorC på mandag 18. november 2019, klokken 00:12
Jeg forstår at denne teksten har med batteritemparatur å gjøre på en eller annen måte, men hvor er selve dataene?

I minus 11 så antar jeg at batteriet ikke skal kjøles?

Og tatt i betraktning at bilen nå knapt kjørt 200 mil, og fortsatt har en praktisk rekkevidde på 20 mil...
Den har ikke noe med temperaturen å gjøre - den har med ladenivå på batteriet.
Som nevnt over her, på engelsk er denne teksten 'Battery'. Feil oversettelse.
Se skjermdump fra min under her...

Hvor har du det fra at du har bare 200km rekkevidde?

fantonsen

Det står, som ardevd allerede har skrevet, Batterikjøling. Hele teksten kommer frem når skjermbildet er rotert i landskapsmodus. Dette er nok kun en oversettelses-bug som kun er i den norske språk-drakten. (Og muligens også et par andre språk???)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sitat fra: RayBomb på søndag 17. november 2019, klokken 03:52
Jeg regner med at problemet er at Jaguar ikke har skikkelig håntering på hvordan feil som dette skal innrapporteres, og dermed får aldri instansen som kan gjøre noe med problemet aldri beskjed om feilen?
Kanskje har JaguarNorge gode innspill her?

Dette forklarer det meste. Denne feilen har vært der hele tiden, og vært nevnt for 1 år siden, uten at det har skjedd noe. Få bryr seg om slike småting som i tillegg trolig kun er for norske kunder.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

JaguarNorge

Takk for dere påpeker dette! Vi melder det videre til rett instans.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA