Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MCU krasjer hele tiden!!!!

Startet av TeslaKriss, lørdag 16. november 2019, klokken 14:37

« forrige - neste »

TeslaKriss

Har MCU 1 i en model S fra Mai 2018. Har hatt mye problemer med den da Spotify ikke har virket på over 1 år. Nå har vi 2019.32.12.7 og Tesla har mange ganger send oss ny software. Det har ikke løst problemet. Har snakket med de mange ganger på telefon og de har sagt at dette er et software problem. Vi har oppdater bilen kanskje 20 ganger siden problemet kom og det har aldri blitt bedre! Når man trykker på «playlist» i Spotify krasjer heler MCUen. Noen ganger når jeg endrer en innstilling krasjer også MCUen. I tillegg til at den noen ganger tar den kvelden i 1 time eller 2.Det første året vi hadde bilen hakket Spotify og stoppet opp hele tiden. De klarte de og fikse med ny LTE mottaker, men nå går det ikke og bruke Spotify. Er dette et kjent problem? Har time hos Tesla i desember så håper de klarer og fikse det.

JorEl

Om bilen din er produsert før mars/april så har du vel MCU1. Min er fra sommeren i fjor og VIN.nr sier 269xxx, jeg har MCU2. Hadde jeg hatt så mye problemer som du har hatt, og jeg hadde hatt MCU1, så hadde jeg foreslått for Tesla om at de byttet om til MCU2 til en meget hyggelig pris. 50%avslag =ca15knok.(?)
Om du lurer på om du har MCU2, så har denne skjermen beachbuggy2-spillet og Sentrymode.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

k1

Du mener det er fair at han skal betale ~15k for en nødvendig fiks?!?
Hvordan de fikser det er vel opp til Tesla, men som kunde har du krav på at du skal få noe som fungerer - UTEN at det skal koste deg noe mer.
Om du får anledning til å velge: gratis fiks så det fungerer med mcu1 eller fiks så det fungerer og oppgradere til mcu2 for et mellomlegg er det noe annet.

Men å kreve en kunde for penger for å rette opp en åpenbar feil på et betalt produkt som ikke fungerer kommer de ikke langt med i norsk rettsvesen. Noe annet hadde vært helt bak mål!

Muffinman

I følge Tesla er ikke bytte fra MCU1 til MCU2 mulig, selv om det finnes  privatpersoner som har fått det til. Mye som må til for å få det til å fungere. Blant annet må instrumentclusteret også byttes.

JorEl

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. november 2019, klokken 17:49
I følge Tesla er ikke bytte fra MCU1 til MCU2 mulig, selv om det finnes  privatpersoner som har fått det til. Mye som må til for å få det til å fungere. Blant annet må instrumentclusteret også byttes.
OK dårlig plan. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

mthoring

Tesla kan vel fint utvikle et adapter, enten frittstående, eller onboard på MCU2 som gjør at den kan sende nødvendig info til IC1. Er ikke engang sikkert det er nødvendig med noe annet enn software. Uansett fullstendig gjennomførbart, såvidt jeg kan skjønne. Koker nok ned til hvor mye innsats Tesla ønsker å legge ned i allerede solgte biler.

Er rykter om at retrofit kommer rett over nyttår nå.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA