Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innføring av "One pedal driving" i versjon 2019.36.2.1.

Startet av Sense, lørdag 16. november 2019, klokken 00:26

« forrige - neste »

Sense

Virker som Tesla har klart å innføre One-pedal-driving med full stopp, uten bruk av friksjon-bremser. Imponerende!

I beskrivelsen står det at regenerering benyttes i funksjonen og at rekkevidde øker. Antar at friksjonsbremsene overtar når bilen står stille.

Med andre ord, noe helt annet enn Leaf sin kombo-løsning der du taper rekkevidde med funksjonen på.

JorEl

#1
Noe som må prøves ;) Edit; jeg har jo ikke advanced-knapp lenger, men promotor-knapp, jeg fikk det ikke til ::) Når jeg ser nærmere på Mr.Manchannel, så ser jeg at vi har samme SW, men jeg har ikke disse valgene. Er det fordi han har TM3. Eller er det fordi han er i Cannada. Eller er det fordi jeg har stilt inn på norsk. Tror jeg skal prøve å sette språk til engelsk igjen...
https://www.youtube.com/watch?v=U2GVQFx7O7k
Legger inn onkel Trev..
https://youtu.be/b_6M39pSnqo?t=162
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kim-

Sitat fra: JorEl på lørdag 16. november 2019, klokken 11:18
Noe som må prøves ;) Edit; jeg har jo ikke advanced-knapp lenger, men promotor-knapp, jeg fikk det ikke til ::) Når jeg ser nærmere på Mr.Manchannel, så ser jeg at vi har samme SW, men jeg har ikke disse valgene. Er det fordi han har TM3. Eller er det fordi han er i Cannada. Eller er det fordi jeg har stilt inn på norsk. Tror jeg skal prøve å sette språk til engelsk igjen...
Har du Raven varianten? Den må du ha for å få på S/X
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

JorEl

Nei har en gammel S fra sommeren 2018 :)
Kan det være den ene motoren man tok fra TM3(bak) og satte fremme på S Raven, som gjør dette mon tro?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Cned86

Jeg merket stor forskjell i min 2018tmx, skjønte ikke hva som hadde skjedd. Føltes ut som bremsene "hang" og bilen stopper helt opp selv.

Sjekket bremsene kunne ikke finne noe feil der.
Hehe da fant jeg ut hvorfor den store endringen.

Vil også si at den ble mye mer raffinert og fin på ekstremt små pådrag for eks skal kjøre 0.5kmt inn i grasjen osv..

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


JorEl

 :+1: Det er jo fint om en X fra 2018 har fått one-pedal, da må vel dette også kunne gjøres på en S?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sense

Nå blir det enda viktigere å sørge for å bruke bremsene skikkelig innimellom, særlig vinterstid, for å unngå korrosjon.

Seigmann

Nå er det bare å slippe gasspedalen, så bremser bilen opp like smooth som er svært erfaren taxisjåfør som kjører rundt på et venninnepar i 80-årene.. Likte dette svært godt. Litt å bli vant til, men det regner jeg med kommer..

Cned86

Sitat fra: JorEl på lørdag 16. november 2019, klokken 13:22
:+1: Det er jo fint om en X fra 2018 har fått one-pedal, da må vel dette også kunne gjøres på en S?
Hentet ut bilen juni 2018, kan ikke skjønne noe annet en dette må komme på S også.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


krister461



Sitat fra: Cned86 på lørdag 16. november 2019, klokken 13:01
Jeg merket stor forskjell i min 2018tmx, skjønte ikke hva som hadde skjedd. Føltes ut som bremsene "hang" og bilen stopper helt opp selv.
Kom dette helt av seg selv? Det er jo en innstilling man må slå på...

jorgror

Sitat fra: Sense på lørdag 16. november 2019, klokken 14:39
Nå blir det enda viktigere å sørge for å bruke bremsene skikkelig innimellom, særlig vinterstid, for å unngå korrosjon.

Tesla ordner også dette for oss




Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Cned86

Sitat fra: krister461 på lørdag 16. november 2019, klokken 16:39


Sitat fra: Cned86 på lørdag 16. november 2019, klokken 13:01
Jeg merket stor forskjell i min 2018tmx, skjønte ikke hva som hadde skjedd. Føltes ut som bremsene "hang" og bilen stopper helt opp selv.
Kom dette helt av seg selv? Det er jo en innstilling man må slå på...
Virker som det kom helt på som standard , jeg har ikke endret    noen innstillinger.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk



Elninja1

På min raven x ble den automatisk satt  på "hold" etter update. Den kan jo slås av. Fantastisk bil.

Counterpointer

Sitat fra: jorgror på lørdag 16. november 2019, klokken 16:50
Sitat fra: Sense på lørdag 16. november 2019, klokken 14:39
Nå blir det enda viktigere å sørge for å bruke bremsene skikkelig innimellom, særlig vinterstid, for å unngå korrosjon.

Tesla ordner også dette for oss




Sent from my iPad using Tapatalk
Blir interessant å se hvordan dette fungerer.

Nyttig funksjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA